TOKIO 2011: HONDA Z NAJWIĘKSZYM STOISKIEM

Salon Samochodowy w Tokio otworzył się dla szerokiej publiczności, która będzie mogła podziwiać osiągnięcia współczesnej motoryzacji aż do 11 grudnia 2011. W ciągu pierwszych trzech dni wystawę tę odwiedziło już prawie 700 000 osób. Produktom Hondy poświęcono na Tokyo Motor Show 2011 największą przestrzeń ekspozycyjną.

Pod hasłem „Co daje ludziom radość?” firma zaprezentowała wizję mobilnego życia przyszłości – dwu-, trzy- i czterokołowe elektryczne pojazdy miejskie z napędem elektrycznym, pojazdy miejskie o średnim i dużym zasięgu oraz futurystyczne modele sportowe. W sekcji samochodów pokazano serię mini-pojazdów N Concept, oferujących dużą przestrzeń dla kierowcy, takich jak model o nazwie N BOX. W sekcji motocykli znalazły się m. in. NC700S, INTEGRA i NC700X, wyposażone w nowy silnik Hondy o pojemności 700 cm3 oraz planowany model produkcyjny CRF250L służący do codziennej eksploatacji i jazdy offroadowej.

W Tokio Honda zorganizowała również wystawę w ramach „SMART MOBILITY CITY 2011” – projektu realizowanego przez Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (Japan Automobile Manufacturers Association, Inc. JAMA). Można tu obejrzeć model FCX Clarity na ogniwa paliwowe, elektryczny skuter EV-neo, elektryczny wózek EV-MONPAL oraz system Honda Smart Home, uwzględniający kilka opracowanych przez Hondę technologii produkcji energii, takich jak jednostka kogeneracyjna zasilana gazem oraz system na energię słoneczną. Firma przyczynia się w ten sposób do ograniczenia poziomu emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez urządzenia domowe i mobilne. Honda zademonstrowała również postępy, jakich dokonała w pracach nad tymi systemami.

 

 

SIEDEM ELEKTRYCZNYCH KONCEPTÓW

Samochody

* AC-X
Pojazd hybrydowy typu plug-in, zapewniający pasażerom wysoki poziom komfortu niezależnie od warunków drogowych. Dzięki możliwości wyboru trybu „engine drive” przeznaczonego do bardziej dynamicznej jazdy oraz trybu „automatic drive” promującego odprężający styl jazdy, pojazd potęguje przyjemność, jaką daje mobilność.

* MICRO COMMUTER CONCEPT
Futurystyczny, elektryczny samochód miejski segmentu mini, który w przyszłości stanie się szeroko dostępną formą mobilności. Pojazd ten oferuje radość z nowego rodzaju komunikacji pomiędzy ludźmi, a produktami mobilnymi oraz nadwozie, które właściciel będzie mógł dostosowywać do swoich potrzeb. Współpraca pomiędzy centrami badawczo-rozwojowymi przynależnymi do dwóch oddziałów Hondy (samochodowego i motocyklowego) umożliwiła umiejscowienie w tym pojeździe dwukołowego, elektrycznego modelu MOTOR COMPO.

* EV-STER
Sportowy model elektryczny następnej generacji, który maksymalizuje przyjemność z jazdy przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów ekologicznych.

 

 

Motocykle

* MOTOR COMPO
Kompaktowy, elektryczny pojazd dwukołowy, zapewniający łatwą eksploatację w mieście. Model jest bardzo użyteczny, ponieważ może zostać umieszczony w pojeździe MICRO COMMUTER CONCEPT, a jego bateria może być wykorzystywana jako źródło energii w życiu codziennym.

* E-CANOPY
Cichy i komfortowy pojazd miejski stworzony poprzez umieszczenie systemu elektrycznego EV w trzykołowym skuterze Hondy. Doskonale sprawdzi się on jako codzienny środek lokomocji, a po zainstalowaniu tylnego bagażnika, może być wykorzystywany jako pojazd dostawczy w branży usługowej.

* RC-E
Elektryczna wersja motocykla typu super sports, który dostarcza wiele przyjemności z jazdy. Płynna i dynamiczna jazda, typowa dla modelu EV, to zasługa kompaktowego nadwozia klasy 250 cc.

Maszyny i urządzenia

* TOWNWALKER
Urządzenie mobilności miejskiej, promujące proste rozwiązania i dużą poręczność. Po złożeniu kierownicy i siedziska, pojazd można łatwo załadować do samochodu.