TOYOTA: NOWY TJ CRUISER W SALONACH JESZCZE W TYM ROKU?

Dwa lata temu, w październiku 2017 roku na salonie samochodowym w Tokio Toyota pokazała oryginalny samochód koncepcyjny, który łączy w jednej bryle minivana i SUV-a.

Jak informuje japoński magazyn Best Car TJ Cruiser – zaprojektowany z myślą o aktywnym stylu życia, podróżach i sportach – ma trafić do sprzedaży.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Toyota kanciasty koncept nazwała TJ, nawiązując SUV-a FJ Cruisera. Wersję produkcyjną poznamy najprawdopodobniej już w maju. W Azji symbolem statusu jest luksusowy minivan. Nowe auto na pierwszy rzut oka przypomina skrzynkę na kołach. To zresztą intencjonalny zabieg, na co wskazuje nazwa auta.

Litera T oznacza bowiem toolbox czyli skrzynkę na narzędzia, zaś „j” to skrót od joy (radość). Jednak po bliższym przyjrzeniu się łatwo zauważyć zarówno hipsterski design w stylu retro, jak i bardzo oryginalne, nowoczesne rozwiązania stylistyczne, które trudno znaleźć gdziekolwiek indziej.

Nowy samochód został zbudowany na platformie TNGA, tej samej co nowa Corolla i C-HR. Ma wymiary: długość 4300 mm, szerokość 1775 mm, wysokość 1620 mm i rozstaw osi 2750 mm. W środku mieszczą się 4 osoby, co jednak nie oznacza, że jest tam ciasno.

Do samochodu można spakować przedmioty o długości 3 metrów, w tym rowery czy deski surfingowe. Po złożeniu foteli pasażerskich z przodu i z tyłu powstaje płaska podłoga. Auto łatwo zapakować dzięki szerokiej tylnej klapie i dużym wejściom bocznym.

TJ Cruiser otrzymał wzmocnione zawieszenie i duże opony, a maska, dach i błotniki są wykonane z materiałów odpornych na zadrapania. Auto będzie prawdopodobnie posiadało napęd hybrydowy TNGA z silnikiem 1,8 l lub 2,5 l oraz alternatywnie silnikiem benzynowym 2,0 l. Napęd ma być przenoszony na przód lub na cztery koła za sprawą elektrycznego układu AWD-i.

Magazyn Best Car nie informuje, na których rynkach nowy model ma szanse się pojawić. Zapewne będzie to Japonia, gdzie wszyscy są przyzwyczajeni do niekonwencjonalnej stylistyki, ale co do Europy trudno powiedzieć. Na szczęście globalny charakter platformy TNGA sprawia, że wdrożenie produkcji w różnych częściach świata oraz dostosowanie auta do poszczególnych rynków jest bardzo łatwe.

Wersja produkcyjna ma zawierać wiele rozwiązań pokazanych w koncepcie, jak składane siedzenia, elastyczne aranżacje bagażnika czy drzwi przesuwne. Prawdopodobnie w ofercie będą dostępne zarówno dwa, jak i trzy rzędy siedzeń.