ULEPSZENIE SŁUŻBOWEGO AUTA JEST MOŻLIWE – W JAKIM ZAKRESIE?

hak_holown11

Coraz więcej firm korzysta z usług wynajmu długoterminowego powierzając zewnętrznym firmom opiekę nad swoją flotą. Wiele przedsiębiorstw przy podpisywaniu umowy na etapie wyboru aut decyduje się na modele w wersji podstawowej.

Chodzi o obniżenie miesięcznej raty. Co zrobić gdy już podczas użytkowania samochodu okazuje się jednak, że potrzebujemy lepszego wyposażenia auta?


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jak twierdzą eksperci z LeasePlan Polska praktyka podpowiada, że najlepiej przed podpisaniem umowy przemyśleć i spisać swoje potrzeby i wybrać modele z odpowiednim wyposażeniem. Nie każde wyposażenie można bowiem w późniejszym czasie zamontować, ponadto późniejsze doposażanie samochodu jest najczęściej opcją droższą i wymagającą dodatkowego zaangażowania czasowego ze strony użytkownika. Co jednak zrobić gdy chcemy doposażyć samochód pracownika?

– Z naszej praktyki wiemy, że po stronie Klientów zdarzają się sytuacje, w których już po podpisaniu umowy wymagane jest doposażenie auta w dodatkowe akcesoria. Dotyczy to przede wszystkim zainstalowania czujników parkowania i haków holowniczych – takich próśb mamy najwięcej. Klient oczywiście może doposażyć auto, ale powinien wprowadzać takie zmiany w porozumieniu z nami. Po wybraniu akcesoriów najwygodniej i najbezpieczniej jest aby to firma CFM zajmowała się montażem. Unikniemy w ten sposób zagrożenia w postaci np. uszkodzenia pojazdu. Taka usługa może być standardowo refakturowana na klienta w postaci jednorazowego kosztu bądź też możemy wliczyć ją do opłaty miesięcznej tak, by klient nie był obciążony od razu całą sumą – mówi Anna Wiśniewska, Head of Business Development and Commercial Support LeasePlan Polska.

Nie musimy się więc obawiać, że podejmując decyzję przy podpisaniu umowy będziemy musieli do końca kontraktu użytkować auta, które po czasie mogą nie spełniać naszych oczekiwań. Warto jednak przemyśleć swoje potrzeby i spojrzeć na flotę przyszłościowo.