VOLVO: REKORDOWE WYNIKI SPRZEDAŻY W PIERWSZYM PÓŁROCZU

Firma Volvo Cars ogłosiła najlepsze wyniki półroczne pod względem sprzedaży i zysku operacyjnego w 94-letniej historii działalności, w obliczu rosnącego popytu na samochody marki we wszystkich regionach.

Raport finansowy za ostatnie pół roku, który można znaleźć tutaj, wykazał, że firma osiągnęła przychód w wysokości 141 mld SEK, co stanowi wzrost o 26%. U podstawy tak znaczącego wzrostu leży ogromny popyt i sukces zróżnicowanej oferty spółki. Dochód operacyjny w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wyniósł 13 mld SEK, co oznacza marżę operacyjną na poziomie 9,4%.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Sprzedaż wzrosła o 41% w porównaniu z okresem dotkniętym pandemią w 2020 r., jednak firma odnotowała również znaczący 12-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2019 r., co stanowi bardziej adekwatne porównanie, ponieważ dotyczy okresu niedotkniętego pandemią. Roczny wolumen sprzedaży kroczącej wynosi około 775 000 samochodów, czyli niewiele mniej niż docelowy poziom 800 000 pojazdów ustalony 10 lat temu.

Nadal osiągamy szybkie tempo wzrostu pomimo ogólnobranżowego niedoboru półprzewodników, ale co ważniejsze, pokazaliśmy, że jesteśmy liderem transformacji dokonującej się w przemyśle motoryzacyjnym – powiedział Hakan Samuelsson, dyrektor generalny Volvo Cars.

Volvo Cars dąży do tego, by stać się najszybciej przekształcającą się firmą w sektorze i do 2030 r. sprzedawać pojazdy w pełni elektryczne.

O atrakcyjności samochodów elektrycznych marki Volvo świadczył w pierwszej połowie roku popyt na modele z linii Recharge. Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in znacznie wzrosła i stanowi obecnie 25% globalnego wolumenu. Jest to najwyższy udział pojazdów elektrycznych w stosunku do całkowitej sprzedaży wśród tradycyjnych producentów samochodów.

W ramach dążenia do pełnej elektryfikacji wprowadzono na rynek drugi w pełni elektryczny model – Volvo C40 Recharge. Równocześnie marka wzmocniła strategię sprzedaży internetowej, aby sprostać zmieniającym się zachowaniom konsumentów. Od teraz wszystkie w pełni elektryczne modele będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem strony volvocars.com, a klienci będą mogli składać zamówienia na nie w preferowanym przez siebie miejscu: w domu, w salonie Volvo lub z pomocą sprzedawcy. Obecnie prowadzona jest sprzedaż internetowa na kilku rynkach dzięki przejrzystej i elastycznej ofercie dla klientów, obejmującej pakiety serwisowe, pakiety zużycia oraz ubezpieczenie. Liczba abonamentów Volvo Cars – Care by Volvo wzrosła pięciokrotnie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy do ponad 10 tys. umów.

Zapewnienie akumulatorów ze zrównoważonych źródeł ma kluczowe znaczenie dla transformacji Volvo Cars. W związku z tym firma planuje połączyć siły z Northvolt jako partnerem strategicznym w celu wspólnego rozwoju i produkcji ogniw akumulatorowych nowej generacji.

Aby skupić się na elektryfikacji, Volvo Cars przekształca swoją działalność związaną z silnikami spalinowymi w nowy podmiot – Aurobay, w którym głównym udziałowcem będzie spółka Geely Holding. Dzięki Aurobay, firma Volvo Cars osiągnie synergię, jak również zagwarantuje sobie dostawy konkurencyjnych silników spalinowych do swoich hybrydowych układów napędowych do czasu, gdy firma będzie oferowała pojazdy w pełni elektryczne.

Volvo Cars już od dziesięciu lat stawia na transformację i odnosi sukcesy na tym polu. Przemysł samochodowy zmienia się teraz jeszcze bardziej niż wcześniej, a my jesteśmy zdeterminowani, aby być liderem tej zmiany – powiedział Hakan Samuelsson.

W maju Zarząd spółki ogłosił, że rozważa możliwość przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej (IPO) na sztokholmskiej giełdzie papierów wartościowych Nasdaq Stockholm. Decyzja nie została jeszcze podjęta.

Z perspektywy drugiego półrocza Volvo Cars podtrzymuje swoją prognozę na bieżący rok. Jeżeli poziom podaży półprzewodników nie poprawi się, spółka nie spodziewa się wzrostu sprzedaży, a tym samym wzrostu przychodów w drugiej połowie roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo silnego popytu ze strony klientów.