VOLVO TRUCKS: FH W NIEZWYKŁYM WYŚCIGU (WIDEO)

Volvo_wys1a

Ważące osiem ton Volvo FH przeciw jednemu z najszybszych samochodów świata – a Koenigsegg One:1. To scenariusz nowego filmu Volvo pt. „Volvo Trucks vs Koenigsegg”.

Celem jest poddanie nowej skrzyni biegów I-Shift Dual Cluch, wykorzystującej technologię stosowaną w samochodach sportowych, decydującej próbie.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

W nowym filmie „Volvo Trucks vs Koenigsegg” swój test przechodzi opracowana przez Volvo Trucks unikatowa skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch. Volvo FH staje w szranki z Koenigsegg One:1, który ma tyle koni mechanicznych, ile sam waży (1360) – to pierwszy na świecie „megasamochód”. Żeby wyrównać szanse, Volvo FH otrzymało mały handicap: ma do pokonania tylko jedno okrążenie, podczas gdy Koenigsegg – dwa.

Mimo to wynik jest nadal niemożliwy do przewidzenia. Celem wyścigu jest poddanie nowej skrzyni biegów I-Shift Dual Cluch decydującej próbie.

– I-Shift Dual Clutch jest wyposażone w podwójne sprzęgło – rozwiązanie unikatowe w segmencie samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Ale od dłuższego czasu podobna technologia jest stosowana w samochodach sportowych. I właśnie dlatego wyzwanie to było tak ekscytujące – mówi Jeff Bird, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks.

Podobieństwa między Volvo FH z I-Shift Dual Clutch i samochodami sportowymi dotyczą m.in. właściwości jezdnych, wynikających z płynnej zmiany biegów. Położony w południowej Szwecji tor wyścigowy Knutstorp, znany z dużej różnicy wzniesień i trudnych zakrętów, pozwoli je pokazać.

Volvo_wys3

– Miejsce może wydawać się nietypowe dla samochodu ciężarowego, ale tak naprawdę – ze względu na podwójne sprzęgło – I-Shift Dual Clutch najlepiej sprawdza się właśnie w warunkach wymagających częstej zmiany biegów. Jej płynność działania znacząco polepsza właściwości jezdne – dodaje Jeff Bird.

Za kierownicą Volvo FH usiadł doświadczony kierowca wyścigowy Tiff Needell. Nie zdradzając wyniku, Tiff – który nigdy przedtem nie prowadził samochodu ciężarowego – przyznaje, że był pod ogromnym wrażeniem osiągów Volvo FH.

– I-Shift Dual Clutch jest doprawdy niesamowita. Jest to zauważalne zwłaszcza na podjazdach – pojazd nie poddaje się wzniesieniu, tylko płynnie je pokonuje, a zmiany biegów są niewyczuwalne. A gdy hamujesz, niższe biegi wchodzą gładko i komfortowo. Ten samochód ma zdecydowanie sportowe serce – stwierdza Tiff Needell.

Opracowana przez Volvo Trucks nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została wprowadzona na europejskie rynki w czerwcu 2014 r. i jest dostępna na wszystkich rynkach oferujących Volvo FH z silnikami D13 Euro 6 o mocy 460, 500 lub 540 KM.

Volvo_wys2