WSPÓLNY PROJEKT TESTOWY ECO BMW GROUP ORAZ IVECO

stralis_x2

Koncern BMW Group wybrał IVECO Stralis NP, aby przetestować technologię LNG pod kątem logistyki w ramach projektu “Innowacja i przemysł 4.0”.

Celem projektu było przetestowanie ciężarówki z napędem na gaz do swoich operacji logistycznych. W teście wykorzystano pojazd przeznaczony do transportu długodystansowego.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Stralis NP to ciągnik siodłowy napędzany gazem ziemnym. Koncern IVECO wprowadził na rynek kolejny produkt – model Stralis NP 460, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji, przeznaczony do najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. W Wielkiej Brytanii otrzymał on tytuł „Low Carbon Truck of the Year in the UK”. Dostępny w wersji Low Tractor, jest pojazdem do pokonywania dalekich dystansów.

Test wykazał, że ciężarówka Stralis NP 400 napędzana LNG, była w stanie z łatwością pokonać 530-kilometrową podróż na odcinku Steyr – Regensburg na jednym tankowaniu. Jest to paliwo alternatywne, które zapewnia najlepszą autonomię w transporcie ciężkim w porównaniu do napędu elektrycznego, który wymagałby kilkukrotnego doładowywania w przypadku pokonania takiej podróży.

stralis_x1

Thomas Irrenhauser, który nadzorował projekt z ramienia BMW w ramach projektu “Innowacja i Przemysł 4.0”, postrzega LNG jako “rozsądną, zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego oleju napędowego” stosowaną w długim okresie. W bezpośrednim porównaniu emisja tlenku azotu jest nawet o 60 procent niższa, a poziom hałasu podczas pracy jest nawet o 50 procent niższy. Emisja cząstek stałych jest pomijalna.

– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że BMW przyjęło naszą wizję przyszłości sektora pojazdów ciężarowych, a gaz ziemny to kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi. Obserwujemy szybko rosnącą liczbę międzynarodowych producentów i firm logistycznych decydujących się na wykorzystanie pojazdów LNG dla ich potrzeb transportowych. Wiele osób decyduje się na zakup pojazdów IVECO, przekształcając swoje floty na pojazdy LNG, biorąc pod uwagę nasze doświadczenia, które wypracowaliśmy w ciągu ostatnich 20 lat – skomentował Pierre Lahutte, prezes marki IVECO.

Branża logistyczna coraz częściej traktuje gaz ziemny jako rozwiązanie, które zmniejsza ich wpływ na środowisko i spełnia coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin, a jednocześnie daje możliwość efektywnego zarządza flotą.

IVECO uznał potencjał gazu ziemnego w komercyjnym przemyśle transportowym: rozwiązanie to może obniżyć koszty paliwa o 20 do 40 proc. oraz redukcję zużycia paliwa nawet o 15 proc. w porównaniu do oleju napędowego, a także zapewnia dodatkową korzyść w postaci cichej pracy przy mniej niż 71 dB co wykazał Piek Quiet Truck Test.

Samochody ciężarowe poruszające się na LNG poprawiają jakość powietrza, znacznie zmniejszając emisję CO2 i tlenków azotu oraz praktycznie eliminując emisję cząstek stałych.