WYŚCIGI: ANTONI PTAK W EUROFORMULA OPEN 2015

ptak_eurowy1

Antoni Ptak, Mistrz Polski w kartingu, w prestiżowej kategorii Rotax Max Senior będzie w tym roku rywalizował w Euroformula Open.

Siedemnastoletni Polak przesiada się do samochodu i wystartuje we wszystkich rundach w sezonie 2015 jako kierowca zespołu RP Motorsport z Piacenzy.


Zobacz także:

SPORT

WYŚCIGI – EUROFORMULA OPEN


 

Włoski team to najbardziej utytułowany team tej serii wyścigowej, który zdominował ubiegłoroczną rywalizację w Euroformula Open, a jego kierowcy: Sandy Stuvik i Artur Janosz wywalczyli tytuły mistrzowski i wicemistrzowski.

— To dla mnie skok na dość głęboką wodę. Po moich startach w kartingu, pierwszy sezon będę się ścigał w bolidach jednomiejscowych. W grudniu ubiegłego roku miałem okazję przeprowadzić dwudniowe testy nowym dla mnie samochodem na torze w Varano. Warunki pogodowe były więcej niż trudne, ale samochód przypadł mi do gustu. Lekka konstrukcja i 250 KM mocy to już nie są żarty. Sam zespół to dla mnie także nowy, wyścigowy świat, ale profesjonalizm tej ekipy i sukcesy jakie już odniosła napawają optymizmem. Cieszy mnie bardzo, że będę mógł korzystać z doświadczeń najlepszego zespołu. Mogę również liczyć na cenne rady Kevina Mirochy, który ma na swoim koncie wiele startów w Formule 3, a także w GP2. Przede mną bardzo ciężka praca na torze i poza nim, ale już nie mogę się doczekać pierwszych testów i wyścigów — powiedział Antoni Ptak.

ptak_eurowy2

Euroformula Open została w tym roku poddana istotnym zmianom. Samochody dysponują najnowszym nadwoziem Formuły 3 znanej firmy Dallara. Podobnie jak w ubiegłym roku bolid napędzany jest silnikiem Toyoty i dysponuje mocą 250 KM. Do systemu zmiany biegów wprowadzono łopatki przy kierownicy, a opony będzie od tego sezonu dostarczała znana firma Michelin.

— Antoni to jeden z najbardziej obiecujących polskich kierowców młodego pokolenia. Jego talent, naturalna prędkość i wyczucie samochodu połączone z systematyczną i ciężką pracą pozwalają z optymizmem spoglądać na jego przyszłość w wyścigach. Mam nadzieję, że w jego przypadku proces przejścia z kartingu do wyścigowego samochodu Formuły 3 będzie przebiegał bez większych problemów,
a niespodzianki będą miały tylko przyjemny wymiar – powiedział Maurycy Kochański sprawujący opiekę menedżerską nad zawodnikiem.

Tegoroczny kalendarz Euroformula Open obejmuje osiem weekendów na znanych z Formuły 1 torach w Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W piątek przeprowadzane są sesje treningowe, a w sobotę dwie sesje kwalifikacyjne. Da wyścigi na dystansie 95 kilometrów, ale trwające nie dłużej niż 35 minut rozgrywane są w sobotę i w niedzielę.

Rywalizacja rozpoczyna się w drugim tygodniu kwietnia, ale już wcześniej zawodnicy będą mieli okazję odbyć oficjalne testy w Jerez (20-21.02.) oraz w Barcelonie (12-13.03.), a przedsmak rywalizacji nastąpi 6 i 7 marca na torze Paul Ricard, gdzie zostanie przeprowadzony wyścigowy weekend nie zaliczany do końcowej klasyfikacji.

KALENDARZ EUROFORMULA OPEN 2015
* 10—12.04: Jerez, Hiszpania;
* 24—26.04: Paul Ricard, Francja;
* 8—10.05: Estoril, Portugalia
* 5—7.06: Silverstone, Wielka Brytania;
* 3—5.07: Red Bull Ring, Austria;
* 4—6.09: Spa Francorchamps, Belgia;
* 2—4.10: Monza, Włochy;
* 1—2.11: Barcelona, Hiszpania.