WYŚCIGI: AUDI SPORT GOTOWE NA ROZPOCZĘCIE SEZONU 2015

Audi_moto_wy1

Swego rodzaju „rozgrzewką“ w Specjalistycznym Centrum Sportów Motorowych w Neuburgu, Audi Sport oficjalnie otworzyło sezon 2015.

Przedstawiciele mediów z dwunastu krajów całego świata zwiedzali nowy dział Audi racing, uczestnicząc w prezentacji czterech sportowych projektów marki: LMP, DTM, GT-Sport i Audi Sport TT Cup.


Zobacz relacje:

SPORT


 

– Nasze plany na ten rok są bardzo bogate. Tutaj, w nowym Specjalistycznym Centrum Sportów Motorowych w Neuburgu, stworzyliśmy warunki dla realizacji tych planów. W ostatnich tygodniach rozpoczęto montaż nowych samochodów wyścigowych na sezon 2015, optymalne warunki pracy docenili zarówno mechanicy Audi Sport, jak i nasze zespoły partnerskie – podkreślił Wolfgang Ullrich, szef Audi- Motorsport.

W wyścigu 24 h w Le Mans i w serii wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA – WEC, Audi Sport wystawi gruntownie zmodernizowane i zmienione stylistycznie, Audi R18 e-tron quattro.

– W tym roku skupiamy naszą uwagę na kilku obszarach, ponieważ chcemy, by hybrydowy, sportowy samochód marki Audi, po raz czwarty z rzędu nie miał sobie równych w wyścigu w Le Mans – zdradził Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport.

Audi-moto_wy2

Daleko idące modyfikacje, zastosowane już w R18 e-tron quattro, nie były możliwe do wprowadzenia w aktualnym Audi RS 5 DTM.

– Samochód od trzeciego wyścigu ubiegłego sezonu ma homologację. Skupiliśmy się zatem na tym, by w pełni wykorzystać obecny potencjał pojazdu i zwrócić uwagę na każdy, nawet najmniejszy detal – objaśnia Dieter Gass, kierownik ds. DTM w Audi Sport.

Dwa, również całkowicie nowe samochody wyścigowe, otrzymał w tym roku dział sportu partnerskiego Audi, który najprawdopodobniej w maju, zaraz po 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, również przeniesie się z Ingolstadt do Neuburga.

– Zainteresowanie nowym Audi R8 LMS po jego światowej premierze w Genewie było olbrzymie. Teraz, na torze wyścigowym musimy udowodnić, że jego umiejętności odpowiadają jego wyglądowi – powiedział Romolo Liebchen, kierownik działu sportu partnerskiego Audi Sport customer racing.

W 24-godzinnych wyścigach na torze Nürburgring i w Spa- Francorchamps, zespoły Phoenix Racing i WRT wystawią po dwa nowe Audi R8 LMS. Audi Sport customer racing planuje jazdy testowe także w długodystansowych Mistrzostwach Świata VLN i w serii wyścigowej Blancpain Endurance.

Audi_moto_wy3

Zwycięzca nowego pucharu Audi Sport TT Cup, który odbędzie się po raz pierwszy podczas imprezy DTM w Hockenheim, otrzyma wsparcie w ramach prowadzonego przez Audi programu GT.
– Obecnie składamy pięć samochodów tygodniowo. Jeszcze przed pierwszym wyścigiem zainteresowanie Audi Sport TT Cup jest ogromne. Jestem przekonany, że rzeczywiście zobaczymy rywalizację na najwyższym poziomie – mówi Rolf Michl, kierownik tego projektu.

Ukończenie przygotowania 35 samochodów dla Audi Sport TT Cup to dla Audi Sport priorytet najbliższych dni. Natomiast bolidy serii LMP, DTM i GT, rozpoczną już prawdziwą „rozgrzewkę” przed sezonem. Ustalono terminy zmagań: od 25 do 27 marca jazdy testowe DTM w Estoril (Portugalia), 27 i 28 marca w Le Castellet (Francja) prolog mistrzostw WEC i również 28 marca debiut nowego Audi R8 LMS podczas otwarcia sezonu serii VLN na Pętli Północnej toru Nürburgring.