WYŚCIGI: UDANY DEBIUT PORSCHE 911 RSR NA TORZE DAYTONA

Nowe Porsche 911 RSR ma za sobą pomyślny debiut w Ameryce Północnej. W 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona dwa 515-konne egzemplarze w barwach ekipy GT Porsche zajęły drugie i trzecie miejsce.

Zespół, który w ubiegłym roku w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship zdobyło mistrzostwo Producentów, po wyścigu zajmuje w klasyfikacji 2020 drugą pozycję.


Zobacz także:

SPORT


 

Podczas swojego pierwszego 24-godzinnego wyścigu wyścigowe maszyny GT z Weissach jechały świetnie od startu aż do mety. Ich debiutu nie zakłócił żaden problem techniczny.

Dwa egzemplarze nowego 911 RSR zmieniały się na prowadzeniu przez większość rywalizacji. Ostatecznie, po emocjonującej końcówce i pokonaniu 786 okrążeń, zaledwie kilku sekund zabrakło Porsche do odniesienia zwycięstwa w 24-godzinnym amerykańskim klasyku.

W kwalifikacjach nowe auta zajęły dwa pierwsze miejsca na liście startowej w klasie GTLM. W trakcie wyścigu Laurens Vanthoor (Belgia), Earl Bamber (Nowa Zelandia) i Mathieu Jaminet (Francja) nadal prezentowali wyśmienitą formę. Tuż za nimi linię minął bliźniaczy wóz w składzie: Frédéric Makowiecki (Francja), Nick Tandy (Wielka Brytania) i Matt Campbell (Australia).

W ciągu kilku ostatnich godzin zmagań na torze International Daytona Speedway sytuacja się zmieniła. Widzowie mogli podziwiać pojedynek, z licznymi manewrami wyprzedzania i zmianami na pozycji lidera.

Także prywatne zespoły Porsche w 24-godzinnym maratonie na torze Daytona pokazały się z dobrej strony. Wright Motorsports, z amerykańskimi kierowcami: Patrickiem Longiem, Ryanem Hardwickiem i Anthonym Imperato oraz Austriakiem Klausem Bachlerem zdołali ukończyć zmagania na czwartym miejscu w klasie GTD, i to mimo uszkodzeń podwozia ich 911 GT3 R.

Za nimi uplasowała się ekipa Black Swan Racing z zawodnikami w składzie: Sven Müller (Niemcy), Jeroen Bleekemolen (Holandia), Timothy Pappas (USA) i Trenton Estep (USA).

Startująca z pole position załoga Pfaff Motorsports nie miała szczęścia – na długim dystansie utrzymywała się na prowadzeniu, ale defekt wału napędowego sprawił, że Patrick Pilet (Francja), Dennis Olsen (Norwegia), Zach Robichon (Kanada) i Lars Kern (Niemcy) zakończył 24-godzinny wyścig Daytona na 13. pozycji.

Wyniki wyścigu klasa GTLM
1. Krohn, Edwards, Mostert, Farfus (FBMW M8 GTE) – 786 okr.;
2. Vanthoor, Bamber, Jaminet (Porsche 911 RSR) – 786 okr.;
3. Tandy, Makowiecki, Campbell Porsche 911 RSR) – 786 okr.;
4 Garcia, Taylor, Catsburg (ECorvette C8.R) – 785 okr.;
5. De Phillippi, Eng, Spengler, Herta (BMW M8 GTE) – 772 okr.

Wyniki wyścigu klasa GTD
1. Snow/Sellers, Lewis, Caldarelli (Lamborghini Huracan GT3) – 765 okr.;
2. Potter, Lally, Pumpelly, Mapelli (Lamborghini Huracan GT3) – 765 okr.;
3. Bortolotti, Ineichen, Morad, Vanthoor (Audi R8 LMS GT3) – 764 okr.;
4. Hardwick, Long, Imperato ,Bachler (Porsche 911 GT3 R) – 764 okr.;
5. Pappas, Bleekemolen, Estep, Müller (Porsche 911 GT3 R) – 763 okr.