WYŚCIGI: WIĘCEJ CHĘTNYCH NA OPONY DUNLOPA W WEC I LE MANS 24H

le mans_dunl1

W ramach ogłoszonej listy zespołów startujących w prestiżowym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Europejskiej Serii Le Mans i Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, zawarto również informację o producencie opon wybranym przez poszczególne teamy.

W tym roku więcej zespołów rywalizujących w Le Mans Series (84 proc. wobec 71 proc. na początku sezonu 2016) w otwartej klasie prototypów LMP2 wybrało Dunlopa jako preferowanego partnera technicznego.


Zobacz także:

SPORT


 

W kategorii LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, w której przez ostatnie sześć lat zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans wybierali opon Dunlop, większość zespołów (18 z 23 załóg) również zdecydowała się na ogumienie tej marki. W klasie LMP2 Dunlop poinformował również o nawiązaniu współpracy z Michelem Vaillantem, legendarnym bohaterem sportów motorowych przy wydaniu jego nowego komiksu “Rébellion”, którego akcja rozgrywa się podczas 24-godzinnego wyścigu.

Michel Vaillant i Dunlop mają wspólne dziedzictwo, wartości i wieloletnią historię udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Spośród siedemdziesięciu pięciu opublikowanych komiksów, akcja dwunastu rozgrywa się na torze Sarthe. Dunlop jest rekordzistą pod względem liczby zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans – było ich 34, zdobytych przez wiele lat w czasie kooperacji z prestiżowymi markami takimi jak Jaguar, Ferrari i Porsche.

Le mans_dunl2

W ramach współpracy Dunlop zorganizuje szereg ekscytujących akcji promocyjnych dla fanów. Powstanie również wideo ilustrujące kulisy pracy nad tworzeniem komiksu, które zostanie opublikowane w mediach społecznościowych Dunlopa.

W klasie LMGTE Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) FIA, zespół Aston Martin Racing, który w roku 2016 zdobył dwa tytuły (Nicki Thiim i Marco Sørensen zdobyli Puchar FIA WEC dla kierowców GT, a ich zespół wygrał Trofeum FIA WEC) po raz kolejny wybrał opony Dunlop, przygotowując się do obrony pozycji lidera w sezonie 2017.

Dyrektor ds. Sportów Motorowych Jean- Felix Bazelin jest bardzo zadowolony z zaangażowania partnerów Dunlop.

– Czujemy się bardzo usatysfakcjonowani tym, że tak wiele zespołów wybrało Dunlopa na preferowanego partnera technicznego w trudnych, długodystansowych mistrzostwach. Świadczy to pozytywnie o ogromnej pracy włożonej przez zespoły serwisowe, produkcyjne i techniczne podczas ubiegłego sezonu i w okresie testów zimowych. Program testów na rok 2017 wznowiliśmy dzień po finałowym wyścigu ubiegłorocznych mistrzostw, przystępując do projektowania opon dla kategorii GTE i LMP. Od tej pory nieustannie je rozwijamy i ulepszamy – powiedział Bazelin.

Dunlop testował opony na torach Sakhir (Bahrain), Sebring (USA) i Paul Ricard (Francja) od końca sezonu 2016. W przypadku najnowszych samochodów klasy LMP2, dzięki nowym przepisom i całkowicie nowej specyfikacji opon Dunlop, czasy okrążeń zbliżyły się do osiąganych przez zaawansowane samochody klasy LMP1 zaledwie cztery sezony temu.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata (WEC) FIA i Europejska Seria Le Mans rozpoczną się na torze Silverstone (Wielka Brytania) 15 i 16 kwietnia.

Fot.: Dunlop (Clément Marin)