AAA AUTO: POLSKA MAMA KUPUJE UŻYWANE AUTO – JAKIE?

aaauto_mama1

Według danych Grupy AAA Auto 25 procent klientów firmy w Polsce stanowią kobiety. Uwagę autorów raportu zwróciła grupa kobiet posiadających dzieci.

Jak się okazuje, najbardziej istotnymi cechami samochodu używanego dla mam są bezpieczeństwo i praktyczność, które cenią dużo bardziej niż komfort, czy wygląd pojazdu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Kolejnymi, ważnymi dla nich kryteriami wyboru auta są także ekonomiczność silnika i pojemność bagażnika. Mamy najczęściej można zobaczyć za kierownicą Škody, Opla i Fiata.

– Polki preferują auta typu hatchback, ponieważ wybiera je aż 55 proc. klientek w AAA Auto. Kobiety posiadające dzieci skłaniają się także coraz częściej ku modelom kombi, SUV-om i minivanom. Dla matek wartość nadrzędną stanowią bezpieczeństwo i solidność pojazdu. Sama osobiście, jako matka dwuletniej córeczki i zarazem aktywny kierowca, wybieram większe, przestrzenne i bezpieczne samochody. Istotnym czynnikiem jest dla mnie duży bagażnik, jak wiadomo, podróżując z dzieckiem potrzeba w nim więcej miejsca. Kobiety są bardzo pragmatyczne przy wyborze samochodu, jednak im one są młodsze, tym bardziej zwracają uwagę na wygląd i kolor pojazdu – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.

Najczęściej wybierane przez mamy modele samochodów używanych w AAA AUTO, w okresie styczeń – kwiecień 2016 roku:
1. Škoda Fabia;
2. Opel Astra;
3. Ford Fiesta;
4. Toyota Yaris;
5. Toyota Avensis;
6. Ford Focus;
7. Fiat 500;
8. Volkswagen Golf;
9. Volkswagen Passat;
10. Hyundai i30.