BMW: NOWE Z4 CZYLI SZTYWNE ZAWIESZENIE DLA DUŻYCH OSIĄGÓW

bmw-road1

Nowe BMW Z4 przechodzi obecnie kolejny, szczególnie ważny etap przegotowań do produkcji seryjnej, w tym przypadku polegający na testach dynamiki jazdy mocno zakamuflowanego prototypu.

Długa maska, krótkie zwisy karoserii, niski środek ciężkości, miękki dach: sportowe, dwuosobowe auto pokonujące okrążenia w centrum testowym BMW w Miramas na południu Francji jest natychmiast rozpoznawalne jako roadster.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Daje to kluczowe informacje o właściwościach jezdnych nowego modelu, którego prawdziwe cechy roadstera, czysta radość z jazdy i fascynująco sportowy charakter wkrótce pojawią się na drogach publicznych.

bmw-road2

Próby na Autodrome de Miramas koncentrują się na dostrojeniu napędu i zawieszenia – fundamentalnej rzeczy dla sportowych właściwości jezdnych nowego auta. BMW Z4 M40i jest najdynamiczniejszą odmianą pojazdu marki w segmencie.

Nowy mocny silnik 6-cylindrowy, sportowy układ jezdny z elektroniczną regulacją amortyzatorów, nowo opracowana oś przednia, obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym, sportowy układ hamulcowy M oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi tworzą pakiet, dzięki któremu ten model BMW M Performance wyznacza zupełnie nowy wzorzec radości z jazdy w segmencie roadsterów.

bmw-road3

bmw-road4

– Koncepcja nowego BMW Z4 jest konsekwentnie ukierunkowana na zwinność i dynamikę jazdy. Wysoka sztywność nadwozia i bardzo sztywne zawieszenie tworzą doskonały fundament dla osiągów prawdziwego samochodu sportowego pod względem wysokiej precyzji kierowania oraz przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego – wyjaśnia Jos van As, Dyrektor Działu Układów Jezdnych.

Podobnie jak Pętla Północna toru Nürburgring, centrum testowe Miramas oferuje idealne warunki do tego, aby zademonstrować potencjał dynamiki jazdy nowego Z4. Obiekt wykorzystywany przez producenta od ponad 30 lat do opracowywania i testowania nowych modeli obejmuje długi asfaltowy owal oraz pętlę autostradową do testów przy dużych prędkościach, a także slalomy, serpentyny i pętle okrężne oraz wiele torów o bardzo zróżnicowanych nawierzchniach.

bmw-road5

Obecnie są one wykorzystywane do szczegółowej analizy i optymalizacji przyspieszania, kierowania i hamowania roadstera. Na przykład adaptacyjny układ jezdny M oraz jego współpraca z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu na tylnej osi zostały opracowane na torze, który jest również wykorzystywany do testów przez BMW Motorsport.

Intensywne testy już teraz pokazują, że nowa koncepcja roadstera przyniesie wymierny wzrost sportowej charakterystyki. Nowa generacja będzie oferować znaczny wzrost zwinności, spontaniczności i precyzji zmian kierunku jazdy i przyspieszeń przy dynamicznym wychodzeniu z zakrętów – i to bez utraty komfortu.

bmw-road6