BMW: OSTATNIA FAZA TESTÓW NOWEJ SERII 1 WE FRANCJI

bmw-ser1-1

Trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Odbywają się one na torze producenta w Miramas w południowej Francji. Różnorodne tory obiektu zapewniają optymalne warunki do doskonalenia zwinności i dynamiki nowego modelu.

Testy poprzedziły pięcioletnie intensywne prace rozwojowe i przejście na nowoczesną konstrukcję z napędem przednim.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki nowoczesnemu układowi jezdnemu, innowacyjnym technologiom i integracji wszystkich komponentów i systemów sterowania związanych z dynamiką jazdy BMW serii 1 będzie oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive.

bmw-ser1-2

– Kierowcy bezpośrednio odczują szybką i precyzyjną reakcję samochodu, która zapewnia optymalne wrażenia z jazdy. BMW serii 1 będzie prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze – mówi Peter Langen, szef Driving Dynamics w BMW Group.

W nowym BMW firma wykorzystała doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w modelach Grupy z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z modelu i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Transfer technologii zdecydowanie poprawia trakcję, ułatwiając jednocześnie znacznie bardziej czułą i szybszą kontrolę.

Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego nowej serii 1 obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa.

bmw-ser1-3

W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z napędem przednim, ale bez ingerencji w sterowanie w celu stabilizacji dynamiki bocznej. Wyposażenie standardowe obejmuje również system Performance Control (rozkład momentu kątowego) dodatkowo zwiększający zwinność BMW serii 1 poprzez dynamiczną interwencję hamulca. Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu.

– Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy – mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.

Najmocniejszy 4-cylindrowy silnik

W ofercie silników nowego BMW wyróżnia się nowa jednostka 4-cylindrowa. M135i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1- 6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162- 155 g/km) wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW Group o pojemności 2 l w technologii TwinPower Turbo.

bmw-ser1-4

Jednostka dostarcza 225 kW (306 KM), zapewniając dynamiczne właściwości jezdne i osiągi dzięki indywidualnym rozwiązaniom technicznym, takim jak wzmocniony układ korbowy, nowe tłoki i korbowody, większa turbosprężarka, jak również zoptymalizowane wtryskiwacze paliwa.

BMW zrobiło krok naprzód w kwestii przestronności wnętrza. Nowa konfiguracja z napędem przednim, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż w poprzednim modelu, szczególnie na tylnych siedzeniach. Na przykład przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 mm, a przestrzeń nad głową o 19 mm.

Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów.