BMW PODSUMOWAŁO PLANY Z ZAKRESU ELEKTRYCZNEJ MOBILNOŚCI

bmw-1112

Przy okazji ogłoszenia wyników finansowych za trzeci kwartał 2018 roku, Grupa BMW podsumowała swoje plany z zakresu elektro- mobilności. Elektryfikacja jest jednym z głównych filarów strategii Number one > Next.

Do 2021 r. producent zamierza posiadać w swojej ofercie pięć modeli całkowicie elektrycznych: .


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Do roku 2025 liczba ta wzrośnie do co najmniej 12 modeli. Wraz z hybrydami typu plug-in koncern z Monachium zamierza oferować co najmniej 25 modeli zelektryfikowanych.

Rozwój samochodów z napędem elektrycznym w obrębie Grupy będzie możliwy m.in. dzięki elastycznej architekturze pojazdów oraz elastycznemu, globalnemu systemowi produkcji. W przyszłości BMW będzie w stanie produkować modele całkowicie elektryczne, hybrydy plug-in oraz modele konwencjonalne na jednej linii montażowej, co pozwoli sprostać rosnącemu popytowi na pojazdy zelektryfikowane.

W bieżącym roku BMW planuje dostarczyć do klientów 140 tys. egzemplarzy pojazdów zelektryfikowanych. Do końca 2019 r. łączna liczba tego typu pojazdów bawarskiego producenta jeżdżących po światowych drogach może przekroczyć 500 tys.

Grupa rozwija obecnie 5 generację elektrycznego układu napędowego, który będzie się cechować optymalizacją współdziałania silnika elektrycznego, przekładni, elektroniki mocy i akumulatora. Co więcej, silnik elektryczny nie będzie już wykorzystywał metali ziem rzadkich, co zmniejszy uzależnienie BMW od dostępności tych minerałów. Piąta generacja elektrycznego układu napędowego producenta z Monachium pojawi się na rynku w 2020 r. wraz z modelem iX3.

Na początku III kwartału 2018 r. Grupa BMW podpisała długoterminowy kontrakt z chińską firmą Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL). Porozumienie dotyczy dostaw ogniw bateryjnych o wartości 4 mld euro. Podpisanie kontraktu z BMW stało się głównym czynnikiem, który skłonił CATL do podjęcia decyzji o budowie fabryki baterii na terytorium Niemiec.

Od 2021 r. ogniwa chińskiego koncernu wytwarzane w Erfurcie zaczną trafiać do produkowanego w Dingolfing modelu iNEXT. Grupa planuje wdrożenie całego łańcucha wartości związanego z elektro- mobilnością właśnie w Niemczech – od produkcji ogniw do budowy gotowych pojazdów.

Aby zabezpieczyć dostawy baterii, BMW zamierza w przyszłości samodzielnie kupować niezbędne surowce takie jak kobalt, a następnie udostępniać je dostawcom ogniw. Strategia ta udowodniła już swoją przydatność w przypadku innych zasobów m.in. aluminium. BMW prowadzi obecnie negocjacje w celu zawarcia długoterminowych umów na dostawy surowców potrzebnych do produkcji ogniw.

Grupa nawiązała współpracę z Northvolt i Umicore w celu zapewnienia dostępu do technologii ogniw, kluczowej dla rozwoju elektro- mobilności. Partnerstwo ma zapewnić ustabilizowanie kompletnego łańcucha wartości związanego z bateriami w Europie: do rozwoju, przez produkcję aż po recykling.