BUSWORLD 2019: WEBASTO POKAZUJE NOWE OSIĄGNIĘCIA

webasto_targ1

Webasto kojarzy się przede wszystkim z produkcji systemów ogrzewania postojowego i panoramicznych dachów samochodowych. Ale nie tylko są to jedyne dziedziny działalności firmy.

Marka rozszerza swoją ofertę o kompleksowe rozwiązania dla autonomicznej i elektromobilnej jazdy oraz kolejne elementy wyposażenia, zwiększające komfort podróżowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Webasto zaprezentował interaktywny dach ze zintegrowanymi kamerami i czujnikami, którego zadaniem jest umożliwienie skutecznego działania systemu autonomicznej jazdy. Tak zwany Moduł Czujników Dachowych wyposażono również w szereg innych funkcji, zwiększających komfort podróżowania oraz poprawiających wygląd wnętrza samochodu.

– W tym roku prezentujemy nasze osiągnięcia, możliwości i kompetencje w trzech obszarach, powiązanych z elektromobilnością, autonomiczną jazdą oraz komfortem podróżowania. Obok ładowarek i systemów akumulatorowych, opracowaliśmy innowacyjny dach, dedykowany dla samochodów autonomicznych – mówi Constanze Knupfer, odpowiedzialna w Webasto za komunikację na temat produktów i technologii.

webasto_targ4

Systemy baterii, inteligentne ładowarki

Mając wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu elektronicznych urządzeń, zarządzających temperaturą, Webasto oferuje również wysokowydajne, systemowe rozwiązania dla potrzeb rozwijającej się elektromobilności, w tym system akumulatorów trakcyjnych, a także elektryczne systemy ogrzewania – wysokonapięciowe nagrzewnice High Voltage Heaters oraz inteligentne ładowarki do samochodów elektrycznych.

W ofercie firmy są systemy ładowania pojazdów elektrycznych, począwszy od podstawowych, przeznaczonych do zastosowań domowych, Webasto Pure, aż po nową, inteligentną stację ładowania Webasto Live.

Panoramiczny dach do autonomicznych pojazdów

Pośród najnowszych osiągnięć technicznych Webasto wyróżnia się nowy, panoramiczny dach, przeznaczony dla producentów samochodów z możliwością autonomicznej jazdy.

Dach ze zintegrowanymi czujnikami może posiadać własny i niezależny, elektrycznie zasilany system chłodzenia i ogrzewania z obiegiem cieczy, zapewniający optymalne warunki pracy czujnikom oraz stałą widoczność kamerom. Ogrzewanie może być również zasilane cieczą, doprowadzoną przez słupek z układu chłodzenia jednostki napędowej lub akumulatorów trakcyjnych – w przypadku elektrycznego samochodu.

webasto_targ3

Zintegrowany Moduł Czujników Dachowych (tzw. Roof Sensor Module) z dyskretnie wkomponowanymi sensorami to nie tylko optymalne rozmieszczenie czujników nad drogą w najwyższym punkcie pojazdu, ale również bardzo estetyczne rozwiązanie. Konstrukcję czujników opracowano we współpracy ze znaną w Dolinie Krzemowej i Chinach firmą Pony.ai.

W najnowszym dachu za pomocą przycisku możemy sterować nie tylko jego uchylaniem i zakresem otwarcia, ale również stopniem przepuszczalności światła. Za jednym dotknięciem przycisku dach może się stać w pełni przepuszczalny dla światła lub całkowicie czarny. Jest również możliwość włączenia wewnętrznego oświetlenia, ukrytego w prowadnicach lub wyświetlanych na jego szklanej powierzchni obrazów, tapet – albo dających niesamowity efekt estetyczny animacji.

Zalety tej technologii to szybkość działania i więcej przestrzeni nad głowami podróżujących. Dzięki swoim właściwościom, dach może stać się także kolejnym elementem, odpowiedzialnym za regulację temperatury wewnątrz auta.

Rozwiązania dla elektromobilności

Jednym z nich jest modyfikowalny i zapewniający dużą swobodę na etapie projektowania system akumulatorów trakcyjnych z tzw. interfejsem pojazdu, systemy elektrycznego ogrzewania oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. Wśród nich, inteligentne, zintegrowane w sieć urządzenia Webasto Live, przeznaczone zarówno dla prywatnych, jak również komercyjnych zastosowań.

webasto_targ2

Firma oferuje także wysokonapięciowe nagrzewnice, przeznaczone do samochodów elektrycznych i hybrydowych (HVH – High- Voltage Heaters) o 95-procentowej wydajności, służące do ogrzewania wnętrza i podgrzewania akumulatorów trakcyjnych, mogące pracować pod napięciem 250 lub 870V, o mocy od 5.7 do 10 kW. Wysokonapięciowe nagrzewnice oszczędzają energię, zgromadzoną w akumulatorach trakcyjnych, wykorzystując skoki napięcia i zamieniając nadmiar energii elektrycznej w ciepło. Częścią systemu są również, wciąż rozwijane, moduły zarządzania temperaturą.

Modułowy system akumulatorów Webasto Standard Battery System pozwala obniżać koszty, dzięki elastyczności i prostemu procesowi projektowania oraz możliwości łączenia ze sobą do 10 modułów baterii. Dołączany jest do nich tzw. Interfejs Pojazdu (VIB – Vehicle interface Box), umożliwiający zarządzanie systemem oraz jego programowanie.

Alexa i cyfrowy samochód przyszłości

W tym roku Webasto wprowadza na rynek agregaty ogrzewania postojowego z możliwością sterowania głosem, korzystające z systemu Amazon Alexa. Nowością jest również zasilany benzyną agregat ogrzewania postojowego Thermo Top Evo NextGen, przystosowany do zasilania różnymi rodzajami paliw, np. biopaliwami.

Firma zaprezentuje swoje nowości na targach Busworld Europe w Brukseli. Swoją premierę będzie tam mieć m. in. system akumulatorów, zamontowany na pokładzie prototypowego, elektrycznego autobusu.