CZY TWÓJ AKUMULATOR PRZETRWA ZIMĘ? ODWIEDZIĆ SERWIS

akumulat2

Gdy zbliża się zima, należy przygotować samochód do eksploatacji w niskich temperaturach. Około 40 procent awarii samochodów jest spowodowanych niesprawnością akumulatora.

Czy Twoja bateria przetrwa zimę? Jedynym sposobem, aby się tego dowiedzieć, jest sprawdzenie jego stanu w warsztacie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wielu kierowców sądzi, że dla akumulatorów szkodliwe są tylko niskie temperatury. Tymczasem to wysokie temperatury rozpoczynają proces degradacji. Optymalna dla akumulatora samochodowego temperatura otoczenia wynosi ok 20°C. Ostatnie lato było nie tylko długie, ale także gorące, temperatura w Polsce często przekraczała 30°C.

akumulat1

Wysokie temperatury prowadzą do samoczynnego rozładowywania się akumulatora i powodują szybsze starzenie się elementów elektrochemicznych. Problemy z tym związane pozostają niewidoczne przez okres lata i jesieni, ale dają o sobie znać zimą, gdy uruchomienie silnika wymaga dostarczenia znacznie większej ilości energii. Wysokie temperatury prowadzą do samoczynnego rozładowywania się akumulatora i powodują szybsze starzenie się elementów elektrochemicznych.

W miarę starzenia się akumulatora spada jego wydajność, ponieważ korozja i zasiarczanie uniemożliwiają jego pełne naładowanie. Jeśli kontrola wykaże, że akumulator powinien zostać wymieniony, zadanie to należy powierzyć warsztatowi. Badanie stanu akumulatora pozwala wychwycić moment, grożący awarią. Dlatego też przynajmniej raz w roku, najlepiej przed zimą, należy sprawdzić stan akumulatora w warsztacie. Pozwoli to uniknąć unieruchomienia pojazdu oraz dodatkowych kosztów i kłopotów.

– Wielu kierowców sądzi, że dla akumulatorów szkodliwe są tylko niskie temperatury. Tymczasem to wysokie temperatury zapoczątkowują proces degradacji. Zjawiska te nie powodują natychmiastowej awarii, ale mogą przyspieszyć pogarszanie się parametrów eksploatacyjnych akumulatora. Badanie stanu akumulatora pozwala wychwycić moment, w którym grozi jego awaria. Dlatego też przynajmniej raz w roku, najlepiej przed zimą, należy sprawdzić stan akumulatora w warsztacie. Pozwoli to uniknąć unieruchomienia pojazdu oraz dodatkowych kosztów i kłopotów. Nie ma nic bardziej irytującego, niż akumulator, który jest wystarczająco naładowany, aby włączyć światła, ale zbyt słaby, żeby zakręcić rozrusznikiem – wyjaśnia Christian Rosenkranz, wiceprezes ds. inżynieryjnych w Johnson Controls Power Solutions.