DEHLI 2014: RENAULT KWID CONCEPT NIE DLA EUROPY

Ren 0_54523

Samochód KWID Concept, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi, stanowi znak zaangażowania koncernu na nowych rynkach, takich jak rynek indyjski.

To również symbol zdolności koncernu do zaoferowania atrakcyjnych produktów w segmencie kompaktowych sedanów. Sympatyczny, a przy tym budzący poczucie solidności design auta, w połączeniu z wyposażeniem high-tech, ma wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodych konsumentów na tych rynkach.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


KWID Concept został zaprojektowany przy technologicznym wsparciu Renault Design India i stanowi ucieleśnienie drugiego etapu cyklu życia, na którym jest oparta strategia designu Renault – etapu „Odkrywania świata”. Atrakcyjne proporcje i wymiary tego auta, jak również bardzo skrócony przedni i tylny zwis nadają sylwetce tego auta niezwykle dynamiczny wygląd, a duże, wystające z błotników koła przywodzą na myśl skojarzenie z buggy.

Ciekawa stylistyka nadwozia kontrastuje z solidnym wyglądem samochodu koncepcyjnego, który nadają mu listwy ochronne i emanujące siłą kanciaste błotniki. Samochód jest wyposażony w napęd na jedną oś, ale jego sylwetka przywołuje na myśl auto terenowe. Wnętrze auta, dla którego inspiracją było ptasie gniazdo, zaprojektowano tak, aby pełniło rolę przytulnego kokonu.

Zawieszone nad masywną białą podstawą siedzenia pojazdu stwarzają wrażenie lekkości, a ich dwubarwne, elastomerowe pokrycia wywołują efekt rozświetlenia wnętrza. KWID Concept jest także wyposażony w układ klimatyzacji w tylnej części kabiny, którego panel sterowania został umieszczony na oparciu fotela kierowcy, podobnie jak układ nawiewu z szeregiem koncentrycznie rozmieszczonych otworów. Desce rozdzielczej nadano kształt wbudowanego tabletu, umożliwiającego dostęp do poszczególnych funkcji Flying Companion.

 

Samochód koncepcyjny „high-tech”

Oprócz niekonwencjonalnego, wizjonerskiego stylu, Concept jest takę wyposażony w zaawansowane urządzenia technologicznie, wśród których szczególne miejsce zajmuje „Flying Companion”. Jest to pierwsze tego rodzaju urządzenie w świecie motoryzacji, a jego celem jest zapewnienie przyjemnego, a przy tym bezpiecznego prowadzenia auta. Wystający z tylnej, obrotowej części dachu„Flying Companion” może być obsługiwany w jednym z dwóch dostępnych trybów: w trybie „automatycznym”, wykorzystującym wstępnie zaprogramowaną sekwencję prowadzenia pojazdu i lokalizację za pomocą GPS-u oraz w trybie „ręcznym”, umożliwiającym jego obsługę za pośrednictwem pokładowego tabletu. „Flying Companion” może być wykorzystywany do całego wachlarza zadań, takich jak uzyskiwanie informacji o ruchu drogowym, fotografowanie krajobrazu czy wykrywanie przeszkód na drodze.

– Oczekiwania konsumentów na nowych rynkach są inne, co widać na targach motoryzacyjnych. W coraz większym stopniu interesują się zaawansowanymi technologiami i pragną korzystać z uroków życia. Ten samochód koncepcyjny spełnia ich potrzeby na kilka sposobów, głównie dzięki systemowi „Flying Companion”, który sprawia, że prowadzenie auta staje się jednocześnie bezpieczne i zabawne. Po raz pierwszy w historii motoryzacji możliwe stało się prowadzenie auta po ziemi ze wzrokiem skierowanym w niebo – powiedział Serge Mouangue, dyrektor ds. strategii marki i laboratorium Laboratoire Coopératif d’Innovation.

KWID Concept spełnia również kryteria „Z.E ready” – został przystosowany do zamontowania akumulatorów i poruszania się z napędem w 100 proc. elektrycznym. W tym celu auto zostało także wyposażone w gniazdo ładowania, umieszczone pod logo Renault. Pojazd jest napędzany najnowszej generacji turbodoładowanym silnikiem benzynowym po downsizingu (pojemność 1,2 litra), współpracującym ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC, umożliwiającym połączenie dużej przyjemności prowadzenia z niskim zużyciem paliwa.

 

Wśród innych technologicznie zaawansowanych elementów należy wymienić elektryczną regulację przedniej kanapy, przesuwającej się na centralnej szynie, elektryczne otwieranie drzwi, oświetlenie z diodami LED oraz zmianę biegów za pomocą umieszczonych przy kierownicy przycisków, zastępujących tradycyjną dźwignię. Rolę deski rozdzielczej w KWID Concept pełni zamontowany pionowo, dotykowy ekran TFT, umożliwiający również dostęp do usług on-line.

Dla pozaeuropejskich rynków

Samochód jest pierwszym tego rodzaju modelem w gamie Renault, którego celem jest wejście na nowe rynki. Designerzy Renault z całego świata współpracowali ze sobą w celu stworzenia pojazdu przeznaczonego na rynki pozaeuropejskie i zaprojektowanego w sposób spełniający potrzeby tych rynków.

KWID Concept jest „skrojony na miarę” potrzeb kierowców indyjskich. Jest kompaktowym pięciomiejscowym modelem, umożliwiającym przejazdy całej rodzinie, co jest dość częstym sposobem korzystania
z samochodu w Indiach. Podobnie jak „Flying Companion”, również multimedialna deska rozdzielcza spełnia potrzebę łączności ze światem. Lekki design wnętrza pojazdu jest świetnie dopasowany do gorącego klimatu Indii. Dwubarwne nadwozie obejmuje pokryte szarym metalizowanym lakierem elementy karoserii i szare, strukturalne wykończenie elementów funkcjonalnych oraz kontrastowy złocistożółty lakier dachu i wlotów powietrza.

 

Pojawia się też kilka żółtych akcentów na obręczach kół, przy dolnych krawędziach drzwi oraz na elementach perforowanych. To połączenie, odpowiadające kolorom firmowym Grupy Renault, kojarzy się również z Indiami: kolor szary przedstawia ziemię, podczas gdy żółty i złocisty symbolizują kwiaty i przyprawy.

Dodatkowo Concept oferuje nietypowe rozmieszczenie siedzeń, z trzema miejscami z przodu i lekko wysuniętym, umieszczonym centralnie fotelem kierowcy w celu zwiększenia ilości miejsca na wysokości barków, oraz dwoma miejscami z tyłu. Taki układ siedzeń z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy spełnia międzynarodowe wymagania i zapewnia równoczesne dostosowanie tego samochodu do rynków z ruchem lewo- i prawostronnym.

Renault India Private Ltd. jest handlową spółką zależną, należącą w 100% do Renault S.A. Francja, oferującą aktualnie pięć modeli na rynku indyjskim: wyższej klasy sedan Fluence, luksusowy SUV Koleos, mały samochód miejski Pulse, SUV Duster oraz wyższej klasy sedan Scala. Renault India eksportuje również Dustera na rynki, gdzie obowiązuje montaż kierownicy po prawej stronie.