FORD: NOWY SUV KUGA – DRAPIEŻNY, MOCNY, NOWOCZESNY

FordKuga1

Nowy Ford Kuga oferuje nowoczesne rozwiązania techniczne oraz sportowy design typowego SUV-a. W wyposażeniu znalazł się zaawansowany system komunikacji i rozrywki SYNC 3, a także rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę.

Model posiada komfortowe i ergonomiczne wnętrze oraz mocne i wydajne silniki, w tym jednostkę wysokoprężną 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, która zużywa średnio 4,4 litra na 100 km (64,2 mpg) i emituje 115 g/km CO2.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowy Ford Kuga może zostać wyposażony w system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting, który zapewnia optymalną widoczność w trudnych warunkach drogowych. Wśród innych wyrafinowanych rozwiązań technicznych znalazły się także drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo oraz inteligentny napęd na wszystkie koła AWD.

DOSKONAŁA ŁĄCZNOŚĆ

Dzięki nowemu systemowi SYNC 3 kierowca może sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komendom głosowym. SYNC 3 opracowano w oparciu o przeszło 22 000 komentarzy i wniosków, jakich dostarczyły ośrodki badawcze i ankiety, aby nowa wersja systemu łączności stała się najnowocześniejszym i najbardziej przyjaznym użytkownikowi układem na świecie.

SYNC 3 to szybsze działanie, uproszczone sterowanie. Wśród pięciu dodatkowych języków jest także polski (w tym sterowanie głosowe). Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „Chcę kawę”, „Muszę zatankować” albo „Szukam parkingu”, a system wspomoże kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli.

 

Kierowca Kugi może sterować systemem SYNC 3 przez dotykowy ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swojego smartfonu. Nowy interfejs oferuje większe i łatwiejsze do zidentyfikowania przyciski na ekranie, a także po raz pierwszy funkcjonalność gestów (zsunięcie/ rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie).

Użytkownicy iPhone’ów mogą aktywować system Apple CarPlay. Funkcja umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie i odbieranie SMS-ów, odtwarzanie muzyki, uzyskiwanie wskazówek nawigacyjnych w oparciu o natężenie ruchu drogowego – wszystko to bez rozpraszania uwagi kierowcy. Z kolei użytkownicy telefonów Android mają do dyspozycji system Android Auto, która w bezpieczny i przyjazny sposób przenosi do samochodu aplikacje i usługi znane kierowcom, jak Google Search, Google Maps i Google Play. Oprogramowanie można aktualizować bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WiFi.

SYNC 3 oferuje również łącze SYNC AppLink pozwalające aktywować głosem z miejsca kierowcy cała paletę aplikacji smartfonowych, jak Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather i Los 40 Principales.

ŁATWE PARKOWANIE

Nowa Kuga ułatwia kierowcom parkowanie dzięki zaawansowanym układom wsparcia. System Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe stanowi rozwinięcie półautonomicznego systemu wspomagającego parkowanie równoległe Active Park Assist, który w zeszłym roku był zamawiany przez niemal co drugiego nabywcę modelu Kuga. Wykorzystując dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, nowy system po naciśnięciu przycisku wyszukuje miejsce do parkowania, zarówno równoległe do drogi, jak i prostopadłe, i wprowadza w nie samochód, wyręczając w manewrowaniu kierowcę, który tylko kontroluje pedały gazu i hamulca.

Dodatkowe czujniki pozwalają również na wykorzystanie innych systemów, które wspomagają kierowcę modelu Kuga podczas wyjazdu z miejsca parkingowego:
System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku; system wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe;
System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego; po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedał gazu i hamulca.

 

Nowy Ford Kuga oferuje także nową generację systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który teraz funkcjonuje przy prędkości do 50 km/h (wcześniej 30 km/h). Układ wykorzystuje czujniki w przednim pasie auta do wykrywania stacjonarnych obiektów na drodze przed samochodem. Jeśli kierowca nie reaguje na zagrożenie, system redukuje moment obrotowy wytwarzany przez silnik i automatycznie uruchamia procedurę hamowania awaryjnego.

Nowego Forda można również wyposażyć w inteligentny kluczyk Ford MyKey, który można zaprogramować. Rozszerzona funkcjonalność nowego systemu oferuje większy wybór opcji związanych z ograniczaniem prędkości jazdy.

STYLOWY DESIGN

Nowy Ford Kuga został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi zasadami designerskimi marki, dzieląc linie nadwozia z innymi modelami z gamy, jak EcoSport oraz Edge. Duża, trapezoidalna osłona chłodnicy oraz mniejszy wlot powietrza umieszczony poniżej sąsiadują z nowymi, wąskimi i smukłymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz z lampami przeciwmgłowymi.

Sportowy charakter podkreślają przestylizowane tylne lampy zespolone. W ofercie dostępna jest szeroka paleta obręczy aluminiowych o średnicy 17, 18 i 19 cali, oferowanych w kilku wariantach wykończenia, w tym Luster Nickel. Do palety lakierów nadwozia dochodzą dwa nowe kolory – Guard Grey oraz Copper Pulse. Elektrycznie wysuwany hak holowniczy chowa się pod tylnym zderzakiem.

Starannie wykończone wnętrze dopracowano w taki sposób, aby pasażerowie podróżowali w bardziej ergonomicznym, stylowym i komfortowym otoczeniu. Przyciski w kierownicy i przyciski sterowania układem klimatyzacji są bardziej intuicyjne. Jest ich teraz mniej. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym, obitym skórą wieńcem. Wszystkie wersje z automatyczną skrzynią biegów będą wyposażone w manetki do manualnej zmiany biegów.

 

Elektroniczny hamulec postojowy jest łatwy w obsłudze i nie zabiera przestrzeni w kabinie, przez co w konsoli środkowej jest więcej miejsca na schowki, w tym na butelki o różnej wielkości oraz na kubki z napojami. Nowe wejście USB pozwala przyłączyć i naładować urządzenia mobilne. Dostępne są również drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, które można aktywować przez ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

Ford po raz pierwszy oferuje także model Kuga ST-Line inspirowany samochodami Ford Performance oraz luksusowy model Kuga Vignale. Dzięki temu klienci mają do wyboru więcej opcji stylizacyjnych i wyposażeniowych dostępnych w rozbudowanej gamie.

Nowa Kuga ST-Line zajmuje miejsce obok modeli Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line. Cechuje się odważną stylizacją nadwozia i wnętrza. To najbardziej dynamiczna odmiana tego modelu. Inżynierowie Forda wprowadzili zmiany w podwoziu i zawieszeniu. Luksusowy model Vignale jest oferowany w ekskluzywnej specyfikacji obejmującej perłowy lakier nadwozia Milano Grigio oraz skórzaną tapicerkę Windsor z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta oraz precyzyjnymi przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych.

Kuga Vignale dołącza do modeli Mondeo Vignale, S-MAX Vignale i Edge Vignale dostępnych w Europie.

SILNIKI

Nowy Ford Kuga oferuje najnowsze silniki wysokoprężne TDCi oraz benzynowe EcoBoost, zapewniając osiągi oraz niską emisję CO2. Silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną oraz napędem na przednie koła zużywa średnio 4,4 litra na 100 km i emituje 115 g/km CO2.

 

Inne zaawansowane jednostki wysokoprężne dostępne w gamie Forda Kugi:
• 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km (58,8 mpg), emisja CO2 124 g/km;
• 2,0 litra TDCi o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km (60,1 mpg), emisja CO2 122 g/km. Wersja z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD zużywa średnio 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emituje 135 g/km CO2, natomiast odmiana z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD oferuje średnie zużycie paliwa wynoszące 5,2 l/100 km (54,3 mpg) oraz emisję CO2 na poziomie 134 g/km;
• 2,0 litra TDCi 180 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 135 g/km lub w wersji z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 134 g/km.

Opracowane przez Forda silniki 1,5 litra i 2,0 litra TDCi zostały wyposażone w pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, który zmniejsza emisję szkodliwych spalin, komponenty z powłoką o strukturze diamentu DLC (Diamond Like Coating) redukujące tarcie oraz zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii.

Z kolei silniki benzynowe EcoBoost wykorzystują system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem. W ofercie dostępne są następujące jednostki EcoBoost:
• 1,5 litra EcoBoost o mocy 120 KM i 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km (44,8 mpg), emisja CO2 145 g/km,
• 1,5 litra EcoBoost o mocy 182 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km (37,7 mpg), emisja CO2 173 g/km.

Wśród rozwiązań obniżających zużycie paliwa znalazł się układ Auto- Start- Stop oraz system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii, który umożliwia częściowe odzyskanie energii wytwarzanej podczas hamowania lub stopniowego wytracania.

 

WYŻSZE BEZPIECZEŃSTWO

Najnowsze rozwiązania techniczne Forda oraz wyrafinowane metody konstrukcyjne wspierają kierowcę, zapewniając mu lepszą widoczność i wyższy poziom bezpieczeństwa.

Opracowany przez Forda adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting jest po raz pierwszy dostępny w modelu Kuga. System monitoruje warunki oświetleniowe w otoczeniu samochodu i automatycznie optymalizuje widoczność przez dostosowanie strumienia światła nowych biksenonowych lamp głównych w ramach siedmiu ustawień, w zależności od prędkości jazdy, kąta skręcenia kierownicy oraz odległości od obiektów przed samochodem.

System oferuje również tryb Weather- Dependent Lighting, który automatycznie dostosowuje ustawienia reflektorów podczas jazdy w ulewnym deszczu.

Nowa, wyprofilowana pokrywa silnika nie tylko dodaje muskularnego wyglądu, ale dzięki specjalnej strukturze środkowej części ma cechy elastycznej, kontrolowanej strefy zgniotu, co w przypadku kolizji z pieszym pozwala lepiej chronić jego ciało. Zarówno maska, jak i pokrywa bagażnika też mają specjalną konstrukcję, która chroni przed następstwem kolizji droższe i trudniejsze do wymiany czy naprawy części strukturalne auta.

Ponadto, nowy Ford Kuga oferuje następujące zaawansowane rozwiązania techniczne opracowane przez Forda:
• Inteligentny napęd na wszystkie koła Ford Intelligent All Wheel Drive;
• System Curve Control, który przeciwdziała utracie przyczepności, jeśli kierowca wejdzie w zakręt ze zbyt dużą prędkością;
• System Torque Vectoring Control podnoszący zdolności trakcyjne i poprawiający własności jezdne.

Nowe modele Kuga oraz Edge znajdują się w gamie pięciu całkowicie nowych lub zmodernizowanych modeli Forda, które w ciągu najbliższych trzech lat wyruszą do walki o klientów w segmencie SUV i crossover.