FRANKFURT 2015: NOWY MERCEDES GLC – W SALONACH OD WRZEŚNIA

mer_glc1

Podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie, Mercedes zaprezentuje nowy model – GLC. SUV wejdzie do sprzedaży jeszcze we wrześniu.

Druga generacja średniej klasy zmienia nazwę i wyróżnia się najwyższym standardem bezpieczeństwa, najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi i wydajnością energetyczną.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

W porównaniu z poprzednikiem jego zużycie paliwa spadło do 19 proc. Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne Air Body Control, wszechstronny program trybów jazdy Dynamic Select i stały napęd na obie 4MATIC nie tylko zwiększają komfort, ale również zwinność prowadzenia – bez względu na rodzaj nawierzchni pod kołami. Design GLC reprezentuje nowy rozdział, wiosną br. zademonstrowany przez prototyp GLC Coupé.

Dynamiczne, napięte linie wyrażają emocjonujący charakter auta, a jednocześnie zdradzają, jak będą wyglądać kolejne nowe SUV-y Mercedes-Benz. Ale GLC odcina się od swojego przodka, legendarnej Klasy G, wyłącznie pod względem designu. Od strony technologicznej ustanawia nowe wzorce.

Wyrazisty przód nowego SUV-a z krótkim zwisem i szeroką, trójwymiarową osłoną chłodnicy przedzieloną dwiema listwami nawiązuje do udanego języka projektowania Mercedes-Benz. Z profilu GLC nawiązuje do aut z nadwoziem coupé. Jego elegancką, wydłużoną sylwetkę podkreśla powiększony o 118 mm rozstaw osi (2873 mm). W tylnym pasie dominują poziome kontury – przetłoczenia pokrywy bagażnika z nisko poprowadzoną krawędzią i szerokie diodowe lampy, poszerzające optycznie karoserię.

Nowa generacja modelu oferuje znacznie więcej miejsca dla podróżujących oraz na bagaż. D wykończenia wnętrza użyto wysokiej jakości materiałów, charakterystyczne dla ręcznie wykonywanych przedmiotów – skóra nappa, drewno o otwartych porach czy metalizowane okładziny, atrakcyjne tak samo z wyglądu, jak i w dotyku. Uwagę zwraca szeroka, opadająca płynnie konsola środkowa z trzema otworami wentylacyjnymi. Biegnie ona od wolnostojącego ekranu multimediów aż do podłokietnika.

W porównaniu z poprzednikiem GLC zapewnia znacznie więcej przestrzeni w obu rzędach siedzeń. Dłuższe nadwozie efektywnie przekłada się na ilość miejsca we wnętrzu.

mer_glc2

Bazowe wymiary nadwozia (mm)
– Rozstaw osi: 2873 +118
– Rozstaw kół p/t: 1621/1617 +47/+20
– Długość: 4656;
– Szerokość: 1890;
– Wysokość: 1639;
– Miejsce na nogi z tyłu: 948;
– Szerokość na wysokości bioder z przodu: 1499;
– Szerokość na wysokości bioder z tyłu: 1474;
– Maks. przestrzeń nad głową z przodu: 1065;
– Maks. przestrzeń nad głową z tyłu: 1005.

Równocześnie wzrosła pojemność i funkcjonalność bagażnika. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/20/40, zwiększając objętość przestrzeni bagażowej do 580 l. Po całkowitym złożeniu GLC mieści nawet 1600 l bagażu. Maksymalna długość bagażnika wynosi 1320 mm, a maksymalna szerokość – 1100 mm.

SILNIKI i NAPĘD

W chwili premiery rynkowej model będzie dostępny w czterech odmianach do wyboru:
• GLC 220 d 4MATIC, diesel, 125 kW (170 KM);
• GLC 250 d 4MATIC, diesel, 150 kW (204 KM);
• GLC 250 4MATIC, benzynowy, 155 kW (211 KM);
• GLC 350 e 4MATIC, hybryda plug-in, 155+85 kW (211+116 KM).

Wszystkie odmiany spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są wyposażone w funkcję start/stop. Jako pierwszy model w segmencie, GLC będzie oferowany z hybrydowym napędem plug-in. Wariant GLC 350 e 4MATIC łączy zalety zwinnego SUV-a z napędem na obie osie ze sportowymi osiągami i wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Jego zespół napędowy osiąga moc systemową 155 + 85 kW (211 + 116 KM), w razie potrzeby pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 sek. Maksymalna prędkość pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h.

Mimo znacznie większych wymiarów karoserii i bogatszego wyposażenia nowy model jest o 80 kg lżejszy od poprzednika.

Opcjonalne, wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne Air Body Control korzysta z elementów sprężynujących wykonanych z lekkich, acz wytrzymałych tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym. GLC można też doposażyć w pakiet Off-Road Engineering. Układ dysponuje wówczas programem terenowym z miększym zestrojeniem i możliwością zwiększenia prześwitu nawet o 50 mm (do prawie 230 mm).

Nowy GLC standardowo dysponuje systemem trybów jazdy Dynamic Selct z pięcioma programami do wyboru: ECO, Comfort, Sport, Sport+ oraz Invidual. Opcjonalnie dostępny jest też wspominany pakiet Off-Road Engineering, który oferuje do 5 dodatkowych ustawień, m.in. na śliską nawierzchnię (Slippery), do jazdy terenowej po piachu lub żwirze (Off-road), do pokonywania podjazdów lub zjazdów (Incline) oraz holowania przyczepy (Trailer).

merc_glc3

W samochodach z zawieszeniem Air Body Control kierowca ma również do dyspozycji program ostatniej szansy – Rocking Assist, służący np. do wyjeżdżania z zaspy. Po jego uruchomieniu zawieszenie podnosi się o 50 mm, podnosi się też próg działania kontroli trakcji.

Wszystkie odmiany GLC są seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła 4MATIC z bazowym rozdziałem momentu obrotowego między osiami w stosunku 45:55. Standardem wersji GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC oraz GLC 250 4MATIC jest 9-stopniowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC z przekładnią hydrokinetyczną.

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE

W ramach koncepcji Intelligent Drive systemy wspomagające łączą informacje pochodzące z różnych czujników, istotnie zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. system antykolizyjny Collission Prevention Assist Plus, układ przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru Crosswind Assist, asystent przednich lamp Headlamp Assist oraz system monitorowania koncentracji kierowcy Attention Assist.

Pakiet Driving Assistance Plus obejmuje dodatkowo kompleksową gamę systemów bezpieczeństwa czynnego: aktywny tempomat Distronic Plus z funkcjami Steering Assist i Stop&Go Pilot, układ Pre-Safe Brake z rozpoznawaniem przechodniów, Bas Plus z funkcją reagowania na ruch poprzeczny Cross-Traffic Assist, asystentów martwego pola i pasa ruchu Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist oraz układ prewencyjny Pre-Safe Plus. Ten ostatni zapewnia teraz również dodatkową ochronę w przypadku kolizji polegającej na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu.

Układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist monitoruje nie tylko ograniczenia prędkości, ale też zakazy wjazdu i wyprzedzania. W egzemplarzach wyposażonych w inteligentne reflektory diodowe LED ILS (Intelligent Light System) system Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala bez przerwy używać świateł drogowych. Manewry parkowania ułatwia system kamer 360°, ukazujący widok otoczenia samochodu z różnych stron, oraz układ Active Parking Assist z funkcją automatycznego zajmowania miejsc prostopadłych i równoległych.

Zupełną nowością jest wyświetlacz typu head-up (HUD), który na przedniej szybie pokazuje wszelkie kluczowe informacje dotyczące jazdy.

Siedzenie przedniego pasażera można dodatkowo zaopatrzyć w funkcję automatycznego rozpoznawania fotelika dziecięcego.

WYPOSAŻENIE

Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie dostępny w czterech liniach wyposażenia: bazowej, Exclusive, AMG Line oraz Off-Road Exterior. Klienci otrzymają do wyboru zestawy stylizacyjne, pakiety wyposażenia, 12 odcieni karoserii oraz 15 wzorów obręczy o średnicy do 20 cali, a także szerokie możliwości indywidualizacji kabiny. W chwili premiery do sprzedaży trafi limitowana wersja Edition 1 z 20-calowymi obręczami w kolorze tytanowym, pakietem AMG Exterior Line, czarną podsufitką oraz skórzaną tapicerką designo nappa w dwóch odcieniach do wyboru.

Podobnie jak Klasy C, E i S, nowy GLC będzie dostępny z wachlarzem usług Mercedes connect me. Mercedes-Benz GLC trafi do sprzedaży w Europie w połowie września, po targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. W Niemczech jego ceny będą startować z poziomu poprzednika – od 44 506 euro.