GENEWA 2014: RESTYLIZOWANA KIA OPTIMA HYBRID

A3a

Jedną z atrakcji stoiska Kia Motors podczas zakończonego salonu samochodowego International de l’Automobile w Genewie jest restylizowana Kia Optima Hybrid. Jest to europejski debiut najnowszej wersji aerodynamicznego sedana o współczynniku oporu powietrza Cd zaledwie 0,26.

Restylizowana Kia Optima Hybrid wchodzi do produkcji w koreańskich zakładach Kia od kwietnia 2014, a w europejskiej sieci sprzedaży dostępna będzie pod koniec bieżącego roku.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Od strony stylistycznej uwagę zwraca nowy kształt pasa przedniego i tylnego, zaktualizowany „Tygrysi Nos” a także cztero-diodowe lampy przeciwmgielne LED w zderzaku przednim. Patrząc z boku nie sposób przeoczyć nowej listwy progów nadwozia oraz nowego wzoru 16- i 17-calowych felg z lekkiego stopu. Na pokrywie bagażnika widnieje emblemat ‘eko-hybrydowy’ Kia, dolna część zderzaka jest teraz w kolorze czarnym, a końcówka wydechu została ukryta pod obrysem samochodu.

a3b

Do Optimy Hybrid nabywca zamówić może nową opcję wystroju wnętrza „White Package” z białą tapicerką i błyszczącymi akcentami dekoracyjnymi w czerni fortepianowej. Paleta lakierów karoserii poszerzona została o dwa kolory – błękitny Smoky Blue i srebrny Aluminum Silver.

Oferowana tylko w wersji LHD (dla ruchu prawostronnego), najnowsza KIA posiada szereg nowych elementów wyposażenia, m.in. wyświetlacz dotykowy jako interfejs napędu hybrydowego, 8-calowy ekran systemu nawigacji, gniazdo przyłączeniowe i-Poda, wentylowane fotele przednie i dysze nawiewu powietrza dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet High Tech Pack, obejmujący detektor martwych pół widzenia (BSD), ostrzegawczą sygnalizację zjeżdżania z pasa ruchu (Lane Keep Assist) i wspomaganie parkowania (Smart Parking Assist).

a4

Nowa Optima wyposażona jest w regeneratywny (umożliwiający odzysk energii) układ hamulcowy trzeciej generacji. Jest on lżejszy od poprzednika o 1,2 kg, a system IBAU (Integrated Brake Actuation Unit) pozwala przyspieszyć moment aktywacji ABS, czego efektem jest skrócenie drogi hamowania 100-0 km/h o 1,7 metra.

Benzynowo- elektryczny system napędu hybrydowego nie uległ zmianom. Łączna moc 2,0-litrowego silnika spalinowego i elektrycznego (35 kW) wynosi 177 KM przy 5500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy – 319 Nm w zakresie 1000-2000 obr./min. Optima imponować może wysokimi osiągami (przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,4 sek., prędkość maksymalna 190 km/h), oszczędnym zużyciem paliwa (5,1 l/100 km) oraz niskim poziomem emisji CO2 (119 g/km) – na kołach 17-calowych.

DANE TECHNICZNE

*Nadwozie i napęd
Czterodrzwiowe, pięciomiejscowe typu sedan, konstrukcja stalowa, samonośna. Hybrydowy zespół napędowy (silnik benzynowy/elektryczny), zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej.

a3c

* Silnik benzynowy 2.0 GDI o mocy 150 KM
– 4-cylindrowy rzędowy, DOHC, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (CVVT);
– pojemność skokowa: 1999 cm3;
– moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 6000 obr./min.;
– moment maksymalny: 180 Nm przy 5000 obr./min.;
– zasilanie: wtrysk wielopunktowy (MPI);
– skrzynia: automatyczna, 6-stopniowa.

* Silnik elektryczny
– synchroniczny IPM (wewnętrzny magnes stały);
– moc maksymalna: 47 KM (35 kW) przy 1630-3000 obr./min.;
– moment maksymalny: 205 Nm przy 0-1630 obr./min.;
– napięcie robocze: 270 V (nominalne), prąd stały.

* Moc łączna napędu hybrydowego
– maksymalna: 177 KM (131 kW) przy 5500 obr./min.:
– moment maksymalny: 319 Nm przy 1000-2000 obr./min.

* Bateria akumulatorów
– litowo-polimerowe;
– napięcie: 270 V;
– pojemność: 5,3 Ah;
– masa (kg): 41,3.

a3d

* Zawieszenie kół jezdnych
– przednie: kolumny MacPherson; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów 22 mm;
– tylne: wielowahaczowe; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów 18 mm;
– średnica zawracania: 10,9 m.

* Hamulce
– przednie: wentylowane 300 x 28 mm;
– tylne: tarcze lite 284 x 10 mm;
– ABS: 4-kanałowy z elektronicznym rozdziałem siły hamowania.

* Wymiary (mm)
– długość całkowita: 4845;
– szerokość całkowita: 1830 (bez lusterek bocznych);
– wysokość całkowita: 1455;
– rozstaw osi: 2795.

* Pojemności (w litrach)
– zbiornik paliwa: 65,0;
– pojemność bagażnika (VDA): 381 l.
– masa własna (w kg): 1587.

* Osiągi
– prędkość maksymalna (km/h): 190;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 9,4;
– zużycie paliwa (cykl mieszany): 5,1 l/ 100 km.
– emisja CO2 (g/km): 119.