GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED: URODZINY VOLKSWAGENA GOLFA GTI

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Goodwood Festival of Speed to jedna z najbardziej niezwykłych imprez z udziałem samochodów klasycznych i wyścigowych – od najstarszych po współczesne.

Gdy hrabia March and Kinrara, Charles Henry Gordon- Lennox otwiera podwoje swojej rezydencji w angielskim Westhampnett stawiają się wszyscy, którzy chcą się liczyć w motoryzacyjnym świecie.


Zobacz także:

SPORT


 

Tym razem w Goodwood, oddalonym od Londynu o dwie godziny jazdy samochodem, uczestnicy festiwalu świętowali 40. urodziny ikony Volkswagena – Golfa GTI. Na drugą stronę kanału La Manche przeprawiły się z tej okazji Golf I GTI Rennwagen oraz najnowszy Golf GTI Clubsport S. Inna gwiazda festiwalu to Polo R WRC. Golf I GTI oraz Polo R WRC pokazały się na legendarnej trasie, z kierowcami rajdowymi: Strietzelem Stuckierm i Jari-Mattim Latvalą za sterami.

Zaczęło się w 1976 roku, gdy Volkswagen wprowadził na rynek pierwszego Golfa GTI. Zamierzano wyprodukować tylko 5 000 egzemplarzy tego modelu, ale GTI pozwoliło zakosztować sportowej jazdy znacznie większej rzeszy kierowców. Do dzisiaj Golfa GTI kupiło ponad dwa miliony ludzi na całym świecie.

Najmocniejszą wersją jest wyposażony w silnik o mocy 228 kW/310 KM nowy GTI Clubsport S – samochód łączący światy aut drogowych i sportowych. Pojawi się on w limitowanej serii 400 egzemplarzy. Prezentując w Goodwood Golfa I GTI oraz Golfa GTI Clubsport S Volkswagen wskazał jednocześnie na przeszłość i współczesność kultowego modelu.

Pod względem mocy silnika Golf GTI Clubsport S dorównuje rajdowemu Polo R WRC osiągającemu moc 232 kW/315 KM. W latach 2013, 2014 i 2015 Polo R WRC zdobyło dla Volkswagena tytuł Rajdowego Mistrza Świata i także w tym roku robi wszystko, by powtórzyć ten sukces. Jednym z kierowców walczących na rajdowych oesach jest Fin Jari-Matti Latvala (31 lat).

Podczas Goodwood Festival of Speed kierowca Volkswagena wziął udział w najważniejszym wydarzeniu festiwalu – legendarnym Hillclimb, czyli wyścigu na pnącym się pod górę torze. Oprócz niego z tą samą trasą zmierzył się Hans- Joachim Stuck (65 lat) – były kierowca Formuły 1, DTM oraz gwiazda wyścigu w Le Mans. Poprowadził on historycznego Golfa I GTI Rennwagen (o mocy 222 KM).