HYUNDAI: NOWY MODEL FUEL CELL Z NAPĘDEM WODOROWYM POKAZANY W SEULU

Hyun-FuelCell_1

Hyundai zaprezentował nowy model z napędem wodorowym. Auto typu SUV, którego wprowadzenie na rynek planowane jest na początek przyszłego roku, zostało pokazane w Seulu w wersji przedprodukcyjnej.

Będzie to już drugi, po wprowadzonym w 2013 roku do sprzedaży modelu ix35 Fuel Cell, serynie produkowany samochód wodorowy marki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Model wykorzystuje technologię ogniw paliwowych czwartej generacji, a jego możliwości są efektem globalnych prac badawczo- rozwojowych Hyundaia.

Hyun-FuelCell_2

Nowy model został stworzony w oparciu o cztery kluczowe filary, które koncentrują się na efektywności ogniw paliwowych, osiągach, trwałości i sposobie magazynowania paliwa.

Zwiększenie wydajności ogniw paliwowych, redukcja zużycia wodoru i optymalizacja kluczowych komponentów sprawiły, że wydajność pojazdu została znacznie ulepszona w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (na niektórych rynkach Tucson Fuel Cell). Zasięg nowego modelu ma wynieść 800 km na jednym tankowaniu (w oparciu o NEDC).

Maksymalna moc wyjściowa nowego modelu została zwiększona o 20 proc. w stosunku do swojego poprzednika i wynosi 163 KM. W nowym SUV-ie ulepszono także parametry rozruchu samochodu, pokonując wyzwania związane z uruchamianiem pojazdów wodorowych w temperaturach ujemnych.

Dzięki temu, możliwe jest uruchomienie samochodu nawet w temperaturze -30 stopni Celsjusza. Oprócz zwiększenia możliwości nowego modelu, udoskonalone zostały takie elementy, jak: MEA (zespół elektrod membranowych) i płyty dwubiegunowe, co przyczyniło się także do obniżenia kosztów produkcji.

Hyun-FuelCell_3

Dzięki zastosowaniu wysoce wytrzymałej technologii katalitycznej, nowy SUV Hyundaia z napędem wodorowym ma jeszcze większą trwałość niż jego poprzednik.

W samochodzie zastosowano trzy, jednakowej wielkości zbiorniki zamiast dwóch różnych rozmiarów, co zmniejsza masę własną pojazdu. Najwyższej klasy pojemność grawimetryczną zbiornika (masa wodoru na masę zbiornika) osiągnięto dzięki innowacjom w konfiguracji plastiku i skutecznemu układowi warstw.

– Dzięki wyjątkowej wydajności, czystej stylistyce i wiodącym osiągom, SUV Hyundaia nowej generacji jest prawdziwym przykładem ekologicznego pojazdu przyszłości – powiedział Lee Ki-sang, wiceprezes Eco Technology Center.

Nowy FCEV
stylistycznie mocno nawiązuje do koncepcyjnego modelu FE Concept, zaprezentowanego w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Nowy model opiera się na koncepcji płynnej formy – designu inspirowanego naturą, a w szczególności wodą, stanowiącą jedyną emisję samochodu zasilanego wodorem.

Hyun-FuelCell_4

Czysta stylistyka nie odbiera modelowi charyzmy prawdziwego SUV-a, będącego idealnym autem na długie dystanse i odkrywanie nowych miejsc, pozostającym jednocześnie w zgodzie i harmonii z naturą.

Nowy model jest kolejnym krokiem Hyundaia w realizacji planów rozwoju pojazdów o niskim zużyciu paliwa, zgodnie z celem Hyundai Group, jakim jest wprowadzenie do 2020 roku 31 modeli ekologicznych (marki Hyundai i Kia) na rynki globalne.

Hyundai równie mocno pracuje nad pozycją lidera na rynku pojazdów elektrycznych. Do obecnego już w gamie modelu Ioniq mają dołączyć małe samochody elektryczne a także modele z luksusowej linii Genesis:
– wprowadzenie modelu Kona EV o zasięgu 390 km w pierwszej połowie 2018 roku;
– wprowadzenie modelu Genesis EV w 2021 roku;
– wprowadzenie modelu EV o zasięgu 500 km po 2021 roku.

Nowy model typu SUV zasilany ogniwami paliwowymi pojawi się już oficjalnie na początku przyszłego roku w Korei, a następnie w Ameryce Północnej i Europie. Hyundai rozważy także wprowadzenie modelu na rynki z dużym potencjałem wzrostu np. do Chin.