JAGUAR: NOWY PRZESTRONNY XF SPORTBRAKE Z SILNIKAMI INGENIUM

jagua-xfkomm1

Nowy XF Sportbrake oznacza powrót Jaguara do segmentu kombi klasy Premium, stanowiącego połączenie nowoczesnego wzornictwa, dynamiki jazdy i zaawansowanych technologii.

Wnętrze jest jasne dzięki panoramicznemu dachowi o powierzchni 1,6 m2. Pasażerowie tylnej kanapy korzystają z powiększonej przestrzeni na kolana i głowę, zaś praktyczny bagażnik ma pojemność 565 litrów.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Nowy XF Sportbrake bazuje na sukcesie swego protoplasty i wyposażony jest we wszystkie zaawansowane technologie napędu na cztery koła (AWD) oraz konstrukcję wykorzystującą w szerokim zakresie stopy aluminium. Nowe auto wykorzystuje również jednostki napędowe Ingenium.

jagua-xfkomm2

Zawieszenie zostało skalibrowane tak, by odpowiadało wymogom stawianym luksusowym kombi segmentu Premium. Sztywność i niska masa własna zapewniają charakterystyczną dla Jaguara dynamikę. Tylne zawieszenie pneumatyczne z systemem samopoziomowania jest oferowane jako element wyposażenia standardowego, aby zapewnić wersji spokojne zachowanie nawet przy pełnym obciążeniu.

Opcjonalny system Configurable Dynamics pozwala kierowcy dostroić ustawienia układu kierowniczego, przekładni i przepustnicy. W przypadku wybrania amortyzatorów układu Adaptive Dynamics (aktywnego zawieszenia) można także dostosować ustawienia zawieszenia do własnych preferencji.

Opracowane przez firmę Jaguar Land Rover zaawansowane funkcje oprogramowania, takie jak All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) czy Intelligent Driveline Dynamics (IDD) sprawiają, że Sportbrake dorównuje swemu protoplaście pod względem właściwości trakcyjnych na nawierzchni o niskiej przyczepności oraz w kategorii zdolności pokonywania zakrętów.

jagua-xfkomm3

Można zdecydować się na napęd AWD i system IDD, by wyeliminować podsterowność oraz elektroniczne interwencje, które często towarzyszą dynamicznej jeździe innymi modelami z napędem na wszystkie koła. W efekcie nowy pojazd zachowuje poczucie jazdy autem tylnonapędowym oraz czułe reakcje układu kierowniczego. Sportbrake charakteryzuje się rozkładem masy pomiędzy osiami 50:50.

Samochód mierzący 4955 mm jest o 6 mm krótszy od poprzedniego modelu, ale jego rozstaw osi został powiększony o 51 mm do 2960 mm. Zapewnia to większą ilość miejsca na nogi z tyłu oraz przestrzeni bagażowej, a także przyczynia się do poprawy komfortu jazdy. Współczynnik oporu aerodynamicznego o wartości 0,29 ma swój udział w uzyskaniu emisji CO2 na poziomie zaledwie 118 g/km.

Gama zaawansowanych cztero- i sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych firmy Jaguar Land Rover zapewnia osiągi, ekonomikę i zdolności holownicze.

Najbardziej ekonomiczną jednostką jest łączony z tylnym napędem 163-konny silnik wysokoprężny Ingenium z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, który gwarantuje osiągi godne prawdziwego Jaguara, a także wyjątkową ekonomikę. Ten zaawansowany silnik zapewnia emisję CO2 na poziomie zaledwie 118 g/km oraz zużycie paliwa wynoszące 4,5 l/100 km.

jagua-xfkomm4

Na drugim końcu spektrum silników znajduje się 380-konny doładowany silnik benzynowy V6. W połączeniu z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF oraz zaawansowanym układem napędu na wszystkie koła zapewniając sportowe osiągi i rozpędzając samochód do 100 km/h w 5,5 sekundy.

Wygodne funkcje to technologia Tow Assist oraz nowa, wytrzymała opaskę na rękę Activity Key, która pozwala użytkownikowi zabezpieczyć swój pojazd na czas uprawiania sportu na świeżym powietrzu bez obaw o zgubienie lub zamoczenie głównego kluczyka. Kierowcy mogą również ustawić maksymalną wysokość otwarcia pokrywy bagażnika sterowanej gestem, aby zapobiec jej uszkodzeniu w miejscach o ograniczonej wysokości, np. na parkingu piętrowym lub w garażu.

Funkcja filtracji i jonizacji powietrza w kabinie zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczeń. Zadbano o pełny zestaw systemów wspomagających kierowcę i systemów bezpieczeństwa wsparte systemem Driver Condition Monitoring, który bada szereg sygnałów wejściowych w celu wykrycia oznak senności i ostrzeżenia kierowców o konieczności zrobienia sobie przerwy.

HyperFocal: 0

Nowa gama modelu XF Sportbrake obejmuje następujące wersje wyposażeniowe:
• XF Sportbrake Pure;
• XF Sportbrake Prestige;
• XF Sportbrake Portfolio;
• XF Sportbrake R-Sport;
• XF Sportbrake S.

Dostępne konfiguracje układów napędowych:

Jednostki wysokoprężne
• 2.0L R4 (163KM), przekładnia manualna/ automatyczna, napęd RWD;
• 2.0L R4 (180KM), przekładnia automatyczna, napęd RWD/ AWD;
• 2.0L R4 (240KM), przekładnia automatyczna, napęd AWD;
• 3.0L V6 (300KM), przekładnia automatyczna, napęd RWD.

Silniki benzynowe
• 2.0L R4 (250 KM), przekładnia automatyczna, napęd RWD/ AWD;
• 3.0L V6 (380 KM), przekładnia automatyczna, napęd AWD (tylko w USA).

jagua-xfkomm6

Jaguar XF Sportbrake posiada szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, m.in.: autonomiczny system hamowania awaryjnego, ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, utrzymywania toru jazdy, monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Condition Monitor — DCM), rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition — TSR), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Limiter), aktywny tempomat (ACC), Blind Spot Monitor, który skanuje obszar za autem, Reverse Traffic Detection, układ wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego, Surround Camera System.

Firma Jaguar opracowała dla modelu XF Sportbrake szereg spersonalizowanych akcesoriów. Nowy XF Sportbrake dołącza do wersji sedan produkowanej w fabryce Castle Bromwich (Wielka Brytania) firmy Jaguar Land Rover.