KARTING: ROK CUP POLAND W SŁOMCZYNIE, KUCHARCZYK W LE MANS

karting-rok-sl1

Tydzień po Kartingowych Mistrzostwach Polski kierowcy startujący w serii Rok Cup Poland powrócili na Autodrom Słomczyn, aby rozegrać czwartą rundę tegorocznego sezonu.

Z powodu opadów deszczu kwalifikacje w większości kategorii odbywały się na mokrej nawierzchni, na szczęście następnego dnia nad okolicą zaświeciło słońce i w wyścigach głównych zawodnicy rywalizowali już na suchym torze.


Zobacz także:

SPORT


 

Jak zwykle, podczas ceremonii otwarcia zawodów, kartingowcy nominowani do Akademii Orlen Team otrzymali komplety opon ufundowane przez sponsora strategicznego serii, koncern PKN Orlen. Taki sam bonus przypadł zawodnikom, którzy mieli szczęście podczas losowania.

karting-rok-sl2

Podsumowanie czwartej rundy rozpoczynamy od kategorii Baby Rok, w której nastąpiła zmiana lidera klasyfikacji generalnej. Dotąd na czele tabeli punktowej znajdował się Iwo Beszterda (A. Leszczyński), który w znakomitym stylu wygrał poprzednią rundę w Starym Kisielinie. Niestety, tym razem zawodnik Elite Racing Development zaliczył wyjątkowo pechowy weekend.

Po drugim miejscu w kwalifikacjach, z powodu problemu z kartem Beszterda nie ruszył z pól startowych do wyścigu przedfinałowego. W finale starał się odrobić straty, ale w ferworze walki wyprzedził jednego z rywali, kiedy na torze powiewały żółte flagi, co zakończyło się dyskwalifikacją.

Zwycięzcą rundy w Słomczynie i nowym liderem klasyfikacji został Marek Piórkowski (A. Wielkopolski), który w przedfinale przegrał co prawda z Lvem Krutogolovem, ale w finale, po emocjonującym pojedynku z Ukraińcem i Rafałem Paprotą (A. Wielkopolski) wygrał wyścig i całe zawody.

karting-rok-s3

W Mini Roku trwa znakomita passa Macieja Gładysza (TTSK K-Team Tarnów), który podobnie jak tydzień wczesniej, podczas Mistrzostw Polski Młodzików, nie miał sobie równych na torze w Słomczynie. Po wygraniu czasówki i obu wyścigów kwalifikacyjnych Gładysz kontrolował sytuację w przedfinale i finale, wyprzedzając w podsumowaniu rundy Bartosza Grzywacza (A. Wielkopolski) i Piotra Czaję (A. Leszczyński).

Tym samym młody zawodnik z Tarnowa umocnił się na czele klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Mimo zwycięstwa Kamila Grabowskiego (HAWI Racing Team) w kwalifikacjach w kategorii Junior Rok, o miejsca na podium walczyli jego rywale. Aktualny lider klasyfikacji generalnej, Karol Czepiel (A. Wielkopolski), triumfował zarówno w przedfinale, jak i w wyścigu finałowym, a w wynikach podsumowujących zawody na kolejnych pozycjach sklasyfikowano Olafa Tyrakowskiego (A. Wielkopolski) i Piotra Protasiewicza (Wallrav Racing Club).

karting-rok-sl5

Grabowski musiał się zadowolić piątą lokatą. Przy okazji warto zwrócić uwagę na siódme miejsce tegorocznej debiutantki w tej kategorii – Gabrieli Skrobacz (A. Wielkopolski), która w wyścigu finałowym zajęła czwarte miejsce.

W Senior Roku kolejny udany występ zanotował Kacper Nadolski (A. Wielkopolski), który po trzeciej lokacie w kwalifikacjach pewnie wygrał oba wyścigi główne. Drugie miejsce zajął Franciszek Palmirski (A. Wielkopolski), trzecie Marcin Zając (Wallrav Racing Club), natomiast na czwartej pozycji sklasyfikowano Michalinę Sabaj. Zawodniczka Automobilklubu Wielkopolskiego mogła nawet powalczyć o podium, gdyby nie „wycieczka” na pobocze w wyścigu przedfinałowym.

Trio: Filip Wójcik (A. Rzemieślnik), Hubert Kowalczyk (A. Wielkopolski) i Mariusz Szymczak (A. Leszczyński) zdominowało rywalizację w klasie Shifter Rok. Taka była kolejność we wszystkich wyścigach i tak wyglądało podium tej kategorii w Słomczynie.

Kolejna runda serii Rok Cup Poland 2019 odbędzie się w dniach 26-27 lipca na Autodromie Bydgoszcz.

kartring-lemans1

KUCHARCZYK POWALCZY W LE MANS

Już w najbliższy weekend jeden z najbardziej obiecujących polskich zawodników – Tymoteusz Kucharczyk, wystartuje w finałowej rundzie Kartingowych Mistrzostw Europy, która odbędzie się w Le Mans.

Lista zgłoszeń ostatniej odsłony mistrzostw Starego Kontynentu zapowiada rekordową frekwencję, ponieważ udział w zawodach na francuskim torze zapowiedziało 144 zawodników. Tymoteusz Kucharczyk od kilku lat z powodzeniem ściga się na europejskich torach, m.in. w tradycyjnie silnie obsadzonych mistrzostwach Włoch.

kartring-lemans2

– Aktualnie zajmuję 9. miejsce w klasyfikacji generalnej, choć po pierwszej rundzie mistrzostw Europy, w której zająłem 3. miejsce, liczyliśmy na nieco więcej. Nastroje w całym teamie Babyrace są jednak bojowe, zwłaszcza po moim ostatnim występie w 3. rundzie mistrzostw Włoch w Sarno koło Neapolu, gdzie udało mi się wygrać. Miejsce na najwyższym stopniu podium i wysłuchanie Mazurka Dąbrowskiego zawsze motywuje do jeszcze cięższej pracy, więc podczas mistrzostw Europy zamierzam pokazać się z jak najlepszej strony, podobnie zresztą, jak w czasie wrześniowych mistrzostw świata w Finlandii. Jednak konkurencja w mojej klasie OK Junior jest niezwykle silna. W każdej rundzie podczas kwalifikacji 15-20 zawodników dzieli maksymalnie różnica w 0,2 sekundy, a to oznacza, że każdy z czołowej dwudziestki może wygrać zawody! Decydują detale techniczne w ustawieniu sprzętu oraz forma kierowcy. Jestem pewien, że za kilka lat będziemy oglądać w Formule 1 co najmniej kilku moich obecnych kolegów z toru. Niektórzy z nich już są objęci programem rozwoju młodych kierowców w swoich krajach i mają zaplanowaną ścieżkę kariery co najmniej do Formuły 2. U nas ciągle takiego programu brakuje i musimy zdać się na swoich sponsorów, o których jest niezwykle ciężko w naszym kraju – tłumaczy Kucharczyk, który przez wielu ekspertów, także zagranicznych, typowany jest na następcę Roberta Kubicy.

kartring-lemans3

Jak wiadomo jedyny dotąd Polak w Formule 1 zaczynał swoją karierę właśnie od kartingu.

Poza udziałem w mistrzostwach Europy w Le Mans i wspomnianych wyżej mistrzostwach świata w Finlandii, plany startów Tymka Kucharczyka w tegorocznym sezonie zakładają jeszcze udział w prestiżowych zawodach Super Kart USA w Las Vegas, gdzie w ubiegłym roku Polak triumfował w czasówce i był blisko wygrania całych zawodów.