MINI: NOWY CLUBMAN Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA ALL4

mini-club-n1

Nowe MINI Clubman ALL4 łączy koncepcję auta w segmencie kompaktowych samochodów premium z typową dla tej marki ze sportowym charakterem.

Nowy napęd na cztery koła oferowany jest w dwóch modelach marki: to premiera z regulacją elektrohydrauliczną. Osiągi zapewniają dynamiczne i ekonomiczne silniki.


Zobacz także:

PREMIERY

VOLVO: NOWE V90 OFICJALNIE POKAZANE


Zoptymalizowana została masa – to uzupełnienie dla typowego dla MINI napędu przedniego dzięki nowej konstrukcji z przekładnią kątową PTO na osi przedniej, dwuczęściowym wałem przegubowym do transmisji napędu oraz sprzęgłem wielotarczowym hang-on w przekładni tylnej osi. Precyzyjny i dostosowany do sytuacji rozdział momentu napędowego na oś przednią i tylną możliwy jest dzięki skomunikowaniu sterownika napędu ALL4 z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC.

mini-club-n2

Debiut rynkowy nowego MINI Clubman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,9 – 4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 159 – 126 g/km) nastąpi w połączeniu z mocnymi silnikami najnowszej generacji z technologią TwinPower Turbo oraz aktualną wersją skrzyni manualnej i Steptronic.

MINI Cooper S Clubman ALL4 oferowany będzie z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l (141 kW / 192 KM) i standardową 6-biegową skrzynią manualną oraz opcjonalną 8-stopniową skrzynią Steptronic. Z kolei Cooper SD Clubman ALL4 – z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l (140 kW / 190 KM) i standardową 8-stopniową skrzynią Steptronic.

Opcjonalnie oferowana jest 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z dźwigienkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control, umożliwiającą bardzo dynamiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. Poprawione zostały parametry spalania i emisji dzięki konstrukcji i działaniu nowego napędu oraz technologii Minimalism. Funkcja Auto Start Stop jest w standardzie.

mini-club-n3

Tryb Green pozwala na swobodne toczenie na biegu jałowym przy rozłączonym układzie transmisji napędu (z opcjonalną funkcją Driving Modes i skrzynią Steptronic)..

Nowe MINI Clubman ALL4 łączy typowe dla marki gokartowe właściwości jezdne z pewnością prowadzenia w każdej sytuacji i wysokim komfortem jazdy. Jest to zasługą układu jezdnego, obejmującego oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną, a także dużemu rozstawowi kół oraz sztywnej karoserii o zoptymalizowanej masie. Ułatwieniem dla kierowcy jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic w standardzie.

Nowy Clubman ALL4 standardowo posiada dynamiczną kontrolę stabilności (DSC) z dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), elektroniczną kontrolę blokowania mechanizmu różnicowego (EDLC) i Performance Control. Opcjonalnie oferowany jest sportowy układ jezdny i dynamiczna kontrola amortyzatorów. W wyposażeniu standardowym znajdziemy 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, opcjonalnie – w rozmiarze do 19-cali.

mini-club-n4

Nowe MINI Clubman oferowane teraz w ośmiu wariantach. Duże ułątwienie dają cztery drzwi boczne i charakterystyczne, otwierane na boki drzwiom tylne Split Doors. Samochód mieści pięć osób, a pojemność bagażnika wynosi 360 l (maksymalnie 1250 l). Oparcie kanapy tylnej opcjonalnie jest dzielone i składane w proporcjach 40:20:40. paleta kolorów karoserii została rozszerzona o lakier metalizowany Digital Blue.

Wnętrze z szeroką deską rozdzielczą i okalającą listwą kokpitu w górnej części jest przychylne kierowcy. Zestaw wskaźników umieszczono na kolumnie kierownicy, zaś w konsoli środkowej – elektryczny hamulec postojowy, schowki, uchwyty na napoje oraz kontroler i podłokietnik.

Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, z przodu napinacze pasów bezpieczeństwa i adaptacyjne ograniczniki siły naciągu pasów, z tyłu mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX oraz opcjonalnie również na fotelu pasażera obok kierowcy; doskonała akustyka i amortyzacja drgań.

mini-club-n7

Oferta wyposażenia dodatkowego obejmuje m.in.: Driving Modes (umożliwiający wybór indywidualnej konfiguracji auta), nowoczesne systemy wspomagające oraz asystujące kierowcy, w tym wyświetlacz Head Up, asystenta parkowania, kamerę cofania, diodowe reflektory, diodowe światła przeciwmgielne, elektryczną regulację foteli przednich, bezdotykowe otwieranie drzwi Split Doors, hak holowniczy, szklany dach panoramiczny, pakiet Excitement z diodowym oświetleniem wnętrza i światłem ambientowym oraz projekcją logo MINI z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu, stylistykę wnętrza Yours z podświetlanymi listwami ozdobnymi w drzwiach, system alarmowy z czerwoną diodą stanu w antenie dachowej, ekskluzywne opcje wyposażenia John Cooper Works i MINI Yours oraz MINI Connected.

mini-club-n5

Warianty silnikowe:

* MINI Cooper S Clubman ALL4: czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, adaptacyjny rozrząd, zmienna regulacja faz rozrządu), pojemność: 1998 cm3, moc: 141 kW / 192 KM przy 5200 obr./min., maks. moment obrotowy: 280 Nm przy 1 obr./min. (300 Nm z funkcją Overboost), przyspieszenie (0-100 km/h): 7,0 sek. (skrzynia Steptronic: 6,9 sek.), prędkość maksymalna: 225 km/h (225 km/h), zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,0 – 6,9 l/100 km, emisja 162 – 159 g/km.

* MINI Cooper SD Clubman ALL4: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią MINI TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, wtrysk bezpośredni CommonRail), pojemność: 1998 cm3, moc: 140 kW / 190 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1100 – 2500 obr./min., przyspieszenie (0-100 km/h): 7,2 sek., prędkość maksymalna: 222 km/h, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,9 – 4,8 l/100 km, emisja CO2 129 – 126 g/km.

mini-club-n6