MITSUBISHI: 40 EGZEMPLARZY LANCERA EVO NA 40-LECIE

MLE 1_43

Dla podkreślenia ważnej, 40. rocznicy obecności Mitsubishi Motors w Europie, polski oddział marki wprowadził do sprzedaży jubileuszową serię 40 egzemplarzy sportowego modelu Evolution z 2014 roku modelowego.

Limitowana seria tego kultowego pojazdu jest dostępna w wielu opcjach, także w mocniejszych wersjach 330 KM i 360 KM, z bogatymi pakietami wyposażenia, w przystępnej cenie – już od 154 990 złotych.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Niewielu producentów samochodów może pochwalić się pojazdem, który zyskał status ikony, na trwałe wpisanej się do annałów historii rozwoju motoryzacji. Jedną z nich jest niewątpliwie Mitsubishi Lancer Evolution. Bogate dziedzictwo sportowe koncernu związane z modelem Evo to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Napędzany na 4 koła pojazd wyróżnia się perfekcyjnymi własnościami jezdnymi, osiągami i znakomitym prowadzeniem, szczególnie na zakrętach.

MLE 2_9

Do napędu Lancera Evolution służy 2-litrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik o mocy 295 KM, który współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią TC-SST. System napędu 4×4 Super All Wheel Control (S-AWC) sprawia, że model plasuje się wśród najbardziej cenionych konstrukcji.

W 2014 roku mijają 4 dekady od momentu powstania oddziału MMC na Starym Kontynencie. Dla uczczenia 40. rocznicy na rynku debiutuje specjalna seria flagowego modelu marki.

Mitsubishi Lancer Evolution 2014

Samochód z roku modelowego 2014 spełnia normę Euro 5. Specjalna seria dostępna w niskich cenach obejmuje 295-konne wersje 2.0 GSR z manualną, pięciobiegową przekładnią 5MT i 2.0 MR TC-SST – ze sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST (TC-SST), która łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To gratka dla amatorów mocnych wrażeń – podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym.

MLE 3_2

W gamie modelu 2014 znalazła się też nieoferowana dotąd wersja 2.0 GSR 5MT GT330 i znana już 2.0 MR TC-SST GT330 w których klienci znajdą dodatkowo układ wydechowy HKS, a centralna jednostka sterująca ECU regulowana jest przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC. Lancer Evolution GSR 5MT GT330 i MR TC-SST GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy.

MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.

Lancer Evo 2.0 GSR 5MT GT360 z pięciobiegową skrzynią manualną oferuje dodatkowy pakiet wyposażenia, w skład którego wchodzi układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC), orurowanie intercoolera i turbotimer. Dla bezpieczeństwa zamontowano tu zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Lancer Evolution 5MT GT360 dysponuje mocą 360 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm.

MLE 4_s

Za dodatkowe 6500 zł nabywcy wersji GSR mogą dokupić tak zwany pakiet NAVI. Oznacza on wyposażenie samochodu w stację multimedialną Alpine INE-W970BT z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja jest kompatybilna z urządzeniami iPod/iPhone. W pakiecie z nawigacją znajdą się również głośniki renomowanej firmy DLS: przednie – DLS RS6N (system dwudrożny odseparowany i tylne współosiowe DLS 126. Przednie i tylne drzwi samochodu są specjalnie wyciszone.

Dzięki pakietowi Alcantara w cenie 5 000 zł klienci decydujący się na zakup auta otrzymają obszycie górnej części kokpitu oraz boczków drzwi oryginalną Alcantarą w kolorze grafitowym.

Warunki gwarancji na jubileuszowe wersje pozostają niezmienione.

MLE 5_3

Oto cennik jubileuszowej ser;i 40 egzemplarzy modelu Mitsubishi Lancer Evolution 2014:
– 2.0 GSR 5MT: 154 990 zł;
– 2.0 GSR 5MT GT330: 164 990 zł;
– 2.0 GSR 5MT GT360: 186 990 zł;
– 2.0 MR TC-SST: 179 990 zł;
– 2.0 MR TC-SST GT330: 189 990 zł;
– dopłata za lakier metalizowany lub perłowy: 1 900 zł;
– Pakiet Alcantara: 5 000 zł;
– Pakiet NAVI: 6 500 zł.

MLE 6_2

Wyposażenie wersji GSR:
• automatyczna klimatyzacja;
• sportowe fotele RECARO;
• ETACS – elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu (interfejs człowiek/maszyna mający za zadanie indywidualne dostrajanie i uruchamianie wielu elementów bezpieczeństwa i wyposażenia jak np. system zdalnego odblokowywania drzwi, uruchamiania silnika, świateł, podnośników szyb);
• automatyczne światła oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu;
• przednie reflektory ksenonowe AFS z zaawansowanym systemem doświetlenia zakrętów;
• pełen pakiet bezpieczeństwa z 7 poduszkami powietrznymi.

Mitsubishi Lancer Evolution MR GT330 i MR TC-SST w porównaniu do wersji GSR 5MT i GSR GT360 oferuje dodatkowo między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, nawigację z twardym dyskiem, sterowanie radiem w kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego.

MLE 7_881