MITSUBISHI: SYSTEM AUTO – DOM – SIEĆ CZYLI PAKIET DENDO DRIVE HOUSE

mitsubishi-ekosyst1

Znaczący wpływ na zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym będzie mieć kolejny kluczowy element strategii elektro- mobilności, który wprowadza w życie Mitsubishi Motors Corporation.

Nadszedł czas na wdrożenie pakietu „Dendo Drive House” (DDH), czyli systemu: samochód- dom- sieć energetyczna.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Pojazdy elektryczne Mitsubishi i-MiEV i Outlander PHEV oraz kolejne – już w przededniu debiutów, rozwój infrastruktury energetycznej (kompatybilność systemu V2X, gniazda ładowania 1,500 W/ 230 V w samochodzie, bezpośrednie zasilanie prądem zmiennym A/C, produkcja akcesoriów do systemów zasilania i inne), budowa stacji dealerskich „Dendo Drive” (DEN – elektryczny, DO – jazda) w Japonii dla aut elektrycznych: to tylko przykłady działań w strategii elektro- mobilności MMC.

Postępujące zmiany klimatyczne, niestabilne ceny surowców i energii, rosnąca świadomość pro- ekologiczna klientów stanowią poważne wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego. Sprostanie temu wyzwaniu oznacza, spojrzenie na nowo na swoją rolę w świecie. To implikuje rewolucję sposobu myślenia, zwłaszcza w kwestii rozwoju nowoczesnych technologii i modeli biznesowych. Pojazdy zelektryfikowane są w tym przypadku jedynie czubkiem góry lodowej.

mitsubishi-ekosyst3

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) jest częścią tej ambitnej nowej gry, ale z pewną różnicą – choć jest mniejszym graczem niż wielu konkurentów, to jednak już w 1966 roku uruchomił dział badawczo rozwojowy, skoncentrowany na elektro- mobilności. Był to początek długofalowej ewolucji technologicznej marki.

Japoński koncern dwukrotnie wprowadził projekty elektro- mobilności do codziennego życia:
– w 2009 roku rozpoczął sprzedaż modelu i-MiEV – pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu segmentu EV, oferowanego przez globalnego producenta samochodów;
– w 2013 roku MMC wprowadziło na rynek model Outlander PHEV, stając się światowym prekursorem segmentu SUV z technologią napędu hybrydowego typu plug-in.

Nadchodząca linia modeli Mitsubishi będzie oferować elektryczne układy napędowe, przeznaczone dla każdego segmentu pojazdów. Producent wpisuje się w światowy ekosystem energetyczny, gdzie samochód elektryczny jest tylko wierzchołkiem „góry lodowej”, jednym z kilkudziesięciu jego elementów.

Ekosystem

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku, Dendo Drive House to model ekosystemu dla domu i pojazdu, przeznaczony do generowania, przechowywania i udostępniania energii, dzięki czemu samochód stanowi część infrastruktury energetycznej.

mitsubishi-ekosyst2

Sprzedaż detaliczna systemu DDH ruszy w tym roku, najpierw w Japonii i Europie. To unikalny projekt w branży – mogą z niego korzystać posiadacze ponad 190 000 modeli Outlander PHEV, w tym uczestnicy projektów pilotażowych V2X i EV na całym świecie.

Wykorzystując kompatybilność Mitsubishi Outlandera PHEV z systemem V2X, DDH stanowi pakiet oferowany przez Mitsubishi Motors, na który składają się: pojazd EV lub PHEV, dwukierunkowa ładowarka, panele słoneczne, bateria domowa i Home Energy Management System (HEMS). Jest on przeznaczony do użytku domowego, ale może zostać rozszerzony na obiekty biznesowe lub przemysłowe.

DDH będzie oferowany przez dealerów Mitsubishi Motors – ułatwi to sprzedaż, instalację i konserwację komponentów systemu. Po zainstalowaniu, pakiet DDH umożliwi klientom ładowanie pojazdu w domu przy użyciu energii słonecznej, a także dostarczenie energii elektrycznej z pojazdu Mitsubishi EV/ PHEV do domu.

Mogą oni w ten sposób zmniejszyć koszty paliwa, korzystając z energii pochodzącej z paneli słonecznych służącej do naładowania akumulatorów pojazdów EV/PHEV i baterii domowych, natomiast w nocy mogą obniżyć koszty energii dzięki zastosowaniu dwukierunkowej ładowarki do pobrania energii z baterii pojazdów do sieci domowej.

Równolegle pakiet DDH może przyczynić się do stworzenia środowiska niskoemisyjnego, wykorzystując energię wytwarzaną przez panele słoneczne do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego lub do zapewnienia mocy wymaganej do korzystania z pojazdów EV/ PHEV.