NISSAN: NOWY GT-R NISMO 2020 DLA ZAMOŻNYCH JUŻ W SPRZEDAŻY

nissan-gt-r-nismo1

Na torze EuroSpeedway Lausitz odbyła się prezentacja nowego Nissana GT‑R NISMO 2020 (nazwa wzięła się od NISsan MOtorsports International Co., wewnętrznego działu tuningowego producenta).

Samochód jest bardziej ekstremalną, torową wersją modelu GT‑R. Posiada udoskonalenia, które umożliwiają jazdę po drogach publicznych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony – to rozwiązania, które przyczyniły się do skrócenia czasu okrążenia toru testowego Nissana o 2,5 sekundy, nie wspominając o osiągach i poprawie stabilności przy typowych dla modelu GT‑R wysokich prędkościach, dochodzących do 300 km/h.

nissan-gt-r-nismo2

Zespół odpowiedzialny za GT‑R NISMO na każdym etapie prac nad pojazdem z własnej inicjatywy podejmował ambitne wyzwania. Pojedyncze drobne usprawnienia mogą wydawać się mało istotne, ale gdy połączyć je w całość, nie sposób nie zauważyć różnicy. Dziś wdraża swoje pomysły rozbudowując modele.

Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktu – znany jako „Mr. GT-R” – od ponad 30 lat pracuje dla Nissana. Jako 10‑latek oglądał Takahashiego Kunimitsu w niebiesko- białym wyścigowym 2000 Skyline GT‑R w czasie finiszu na bardzo mokrym torze Fuji Speedway, kiedy pokonał mocnych rywali w takich samochodach jak na przykład Mazda RX3.

nissan-gt-r-nismo3

Turbiny GT3 do silnika

Każdy silnik VR38DETT jest od początku do końca montowany ręcznie w specjalnym, sterylnym pomieszczeniu przez najwyższej klasy mechaników zwanych takumi. Każdy z nich podpisuje swoje dzieło, umieszczając na silniku specjalną aluminiową tabliczkę ze swoim nazwiskiem.

Nowe turbosprężarki zastosowane w samochodzie są takie same, jak podzespoły w GT3, czyli wyścigowej wersji GT‑R. Mniejsza liczba łopatek oznacza zmniejszenie przepływu gazów – dlatego też zastosowano nową płytę uszczelniającą. Większa prędkość przepływu gazów wylotowych przekłada się na poprawę dynamiki doładowania i przyspieszenia.

nissan-gt-r-nismo4

Moc silnika się nie zmieniła (441 kW / 600 KM). Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się bardziej wyrazistym tonem. Udoskonalona 6‑biegowa przekładnia dwusprzęgłowa zmienia biegi bardziej agresywnie i intuicyjnie dzięki nowemu algorytmowi adaptacyjnego sterowana przełożeniami (ASC).

Aerodynamika i włókno węglowe

GT‑R NISMO przeszedł ewolucję pod względem aerodynamicznym, współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26. Nowe auto wyróżnia się na tle pozostałych wersji ilością włókna węglowego zastosowanego w całym samochodzie. Większość komponentów jest lżejsza w porównaniu z dotychczasowym modelem. Największym elementem z włókna węglowego jest dach.

nissan-gt-r-nismo6

Nissan GT‑R NISMO 2020 jest dostępny w kolorze czerwonym, czarnym perłowym (Jet Black Pearl), srebrnym (Super Silver, lakier czterowarstwowy) oraz białym perłowym (Pearl White, lakier trójwarstwowy). Niezależnie od koloru nadwozia lusterka boczne są zawsze czarne.

Hamulce, koła, zawieszenie

Zupełnie nowy układ hamulcowy jest efektem współpracy z Brembo. Specjalnym dużym zaciskom towarzyszą karbonowo- ceramiczne tarcze – największe, jakie dotychczas montowano w japońskich samochodach wyczynowych: 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu.

nissan-gt-r-nismo7

6‑tłokowe zaciski z przodu i 4‑tłokowe zaciski z tyłu są wyjątkowo sztywne. Nowa konstrukcja pozwoliła znacznie skrócić czas reakcji. Nowe klocki powodują także wrażenie sztywniejszej i bardziej zdecydowanej reakcji na operowanie pedałem hamulca.

Poprawiono również chłodzenie przednich tarcz. 20‑calowe obręcze kół Rays z kutego aluminium, przeznaczone specjalnie do modelu, są lżejsze łącznie o 100 gramów. Nowo zaprojektowane opony Dunlop są wykonane z innej niż dotychczas mieszanki. Z bieżnika przednich opon usunięto jeden rowek.

nissan-gt-r-nismo8

W zawieszeniu starannie dostrojone amortyzatory Bilstein DampTronic mają zmniejszoną sztywność odbicia i dobicia.

Komfortowa kabina

Zaprojektowane przez Recaro przednie fotele zostały ulepszone. Każdy fotel jest teraz lżejszy o 1,4 kilograma.

Dostępna jest tylko jedna wersja kolorystyczna wnętrza: specjalna czarna skóra NISMO z czerwonymi akcentami. Czerwone elementy foteli to syntetyczny zamsz, a koło kierownicy, deska rozdzielcza i podsufitka zostały obszyte ciemnoszarą Alcantarą.

Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R NISMO z roku modelowego 2020. Jego cena na rynek polski wynosi 915 000 zł.

nissan-gt-r-nismo5