NISSAN: SKYLONE GT-R R 32 ZWYCIĘZCĄ RANKINGU (FOTO)

N0_Skyline GT-R R32

Nissan zaproponował swoim sympatykom wzięcie udziału w plebiscycie #NISMOtop20, czyli rankingu sportowych wersji marki. Głosami fanów zwyciężył Skyline GT-R R32.

Samochód pokonał trzy inne liczące się wersje modelu GT-R:. Drugie miejsce zajął zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Bathurst, serii Blancpain GT i mistrzostw GT300 – GT-R NISMO GT3.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

SPORT


 

Na kolejnych uplasowały się modele: zwycięzca mistrzostw JGTC z 2003 roku – Skyline GT-R R34, oraz zwycięzca mistrzostw Super GT w sezonach 2014 i 2015 — GT-R NISMO GT500.

 

Skyline GT-R R32, produkowany przez zaledwie pięć lat, zdobywał najwyższe laury w mistrzostwach i prestiżowych wyścigach na trzech kontynentach. W Europie R32 odniósł zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa‑ Francorchamps w 1991 roku. W tym samym roku wygrał także Australijskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych i powtórzył ten sukces w 1992 roku, podobnie jak zwycięstwo w Bathurst 1000.

Jednak największe triumfyświęcił w japońskich zawodach samochodów turystycznych. Skyline GT-R R32 wygrywał każde Japońskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (JTCC) w sezonach 1990, 1991, 1992 i 1993, zdobywając tytuły mistrzowskie dla zespołów Hasemi i Impul.

Oprócz wyścigowego dorobku do utrwalenia statusu R32 jako faworyta fanów przyczyniło się wprowadzenie go do gier wideo z serii Gran Turismo.

Nissan Skyline GT-R R32 — wytrzymały i popularny wśród graczy na całym świecie mistrzowski model — dowiódł swoich atutów na torze, na ekranie oraz w plebiscycie #NISMOtop20, w którym otrzymał tytuł samochodu wyścigowego NISMO wszech czasów.

 

WYNIKI PLEBISCYTU #NISMOtop20:

1. Skyline GT-R R32. Mistrz JTCC 1990–1992, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Spa‑Francorchamps, zwycięzca Bathurst, zwycięzca Australijskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych. Faworyt Gran Turismo.
2. Skyline GT-R R34 2003. Zwycięzca mistrzostw w Japonii; kierowcy: Satoshi Motoyama i Michael Krumm.
3. GT-R NISMO GT3. Zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Bathurst, mistrz Blancpain GT, mistrz Super GT GT300, zwycięzca wyścigu Paul Ricard 1000 km, zwycięzca Pirelli World Challenge.
4. GT-R NISMO GT500 2014 i 2015. Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2014 i 2015 roku; kierowcy: Ronnie Quintarelli i Tsugio Matsuda.
5. R92CP. Trzykrotny zwycięzca japońskich mistrzostw prototypów.
6. Pennzoil Skyline GT-R. Zwycięzca ogólnokrajowych mistrzostw GT Japonii w 1998 roku.
7. GT-R Super GT 2008. Zwycięzca mistrzostw Super GT w 2008 roku; kierowcy: Satoshi Motoyama i Benoît Tréluyer.
8. GT-R NISMO GT1. Mistrz świata FIA GT1 w 2011 roku; kierowcy: Michael Krumm i Lucas Luhr.
9. R390 GT1. Trzecie miejsce dla Nissana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1998 roku.
10. R381 / R382. Zwycięstwo w GP Japonii w 1968 i 1969 roku.
11. Datsun 510. Mistrz John Morton’s SCCA Trans-AM w 1971 i 1972 roku.
12. 300ZX. Zwycięzca wyścigu na torze Daytona w 1994 roku, zwycięzca wyścigu na torze Sebring, zwycięzca Le Mans w swojej klasie.
13. R90CK. Legendarny zdobywca pole position w Le Mans z Markiem Blundellem za kierownicą.
14. DPi IMSA 2017. Wspaniały debiut w sezonie 2017 zawodów IMSA. Dwa zwycięstwa, w tym Petit Le Mans.
15. R91CP. Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona w 1992 roku.
16. Nissan GTP ZX-Turbo. Legendarny samochód Geoffa Brabhama, 3-krotnie wygrywający mistrzostwa IMSA.
17. Primera GT. Zwycięstwo w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1999 roku; kierowca: Laurent Aïello.
18. Skyline Super Silhouette. Siedem zwycięstw w Japonii w 1982 i 1983 roku.
19. Altima Supercar. Zwycięzca wymagającej serii Supercars w Australii.
20. Datsun Bluebird 1300SS. Zwycięzca East African Safari, 1966 rok.