OPEL: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWĄ ASTRĘ SPORTS TOURNER

Astra Sports Tourer

Po niedawnej światowej premierze na Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie pierwsze egzemplarze nowej, 5‑drzwiowej odmiany Opla Astry już jeżdżą po polskich drogach.

Tymczasem w salonach rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Kolejnym debiutantem jest nowy flagowy silnik wysokoprężny, oferowany obecnie tylko w modelu Astra. Silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm, dostępny od 1500 obr./min. Nowa Astra Sports Tourer z takim silnikiem oraz sześciobiegową przekładnią i systemem Start/Stop ma świetne osiągi, ale zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym (CO2: 110–107 g/km). Umożliwia on zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu w 8,1 sek. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 218 km/h.

opel-astra-st2

– Nowa Astra Sports Tourer to jakościowy skok Opla w klasie kompaktowej i potencjalny flotowy przebój. Zarówno w odmianie 5‑drzwiowej, jak i w wersji kombi Sports Tourer zastosowano liczne rozwiązania znane z wyższych segmentów, oferowane jako wyposażenie standardowe lub dodatkowe. Dealerzy przyjmują już zamówienia na obie wersje nadwoziowe. Każda z nich jest dostępna w atrakcyjnej cenie — powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Nową Astra Sports Tourer w wersji Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 74 kW/100 KM można zamawiać w atrakcyjnej cenie od 63 800 złotych. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe – manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.

Nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a dzięki innowacyjnym rozwiązaniom ustanawia ona nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych. Obie wersje — 5‑drzwiowy hatchback i kombi Sports Tourer — są do 200 kilogramów lżejsze od modelu poprzedniej generacji i oferują więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu.

opel-astra-st3

Na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa osób podróżujących Astrą mają wpływ liczne technologie i systemy wspomagające kierowcę, znane z wyższych segmentów. Wśród nich należy wymienić osobistego opiekuna kierowcy – system Opel OnStar, ultranowoczesne systemy multimedialne IntelliLink kompatybilne z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz oczywiście przełomowe adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które umożliwiają jazdę przy stale włączonych światłach drogowych bez oślepiania innych kierowców.

Przednia kamera Opel Eye najnowszej generacji jest elementem ważnych systemów bezpieczeństwa, takich jak zoptymalizowane rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu aktywnie korygujący tor jazdy oraz system ostrzegania przed najechaniem na tył pojazdu poprzedzającego z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych (działający w przedziale od 8 do 60 km/h). Ponadto nowe ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (Akcji na rzecz zdrowych pleców) zapewniają dodatkowy komfort dzięki unikatowemu połączeniu takich funkcji jak regulacja podparcia bocznego, masaż, wentylacja i zapamiętywanie ustawień. Dostępne są również fotele podgrzewane.

Kompaktowe kombi Opla, na które już można składać zamówienia, oferuje te same udogodnienia, co jego 5‑drzwiowy krewniak. Mimo bardziej przestronnego wnętrza wymiary zewnętrzne Astry Sports Tourer nie zwiększyły się w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Kierowca i pasażerowie mogą podróżować w większym komforcie i mają do dyspozycji bagażnik o pojemności do 1 630 litrów. Wnętrze jest również bardzo funkcjonalne, między innymi dzięki możliwości złożenia tylnego siedzenia w proporcjach 40/20/40. W utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają akcesoria z serii FlexOrganizer, takie jak boczne uchwyty, przegrody z siatki i różne elementy mocujące.

Opel-Astra-St4

Szczególnie praktyczną nowością w nowej Astrze, oferowaną wraz z systemem bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, jest funkcja otwierania tylnej klapy odpowiednim ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

Paleta silników w wersji Sports Tourer jest taka sama jak w wersji 5‑drzwiowej, z jedną mocną nowością: silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1 500 obr./min. Moc zupełnie nowych silników benzynowych i wysokoprężnych przeznaczonych do nowej Astry Sports Tourer waha się od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM.

Silnik benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo to najmocniejsza jednostka w Astrze Sports Tourer. Turbodoładowana jednostka posiada 300 Nm momentu obrotowego (z funkcją overboost), co pozwala przyspieszać od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna Astry kombi z tym silnikiem wynosi 235 km/h. Silnik 1.6 CDTI z \dostępny w trzech wariantach różniących się mocą (od 70 kW/95 KM do 100 kW/136 KM) i rozwijający 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego.