PARYŻ 2018: NOWA KIA e-NIRO Z ZASIĘGIEM JAK AUTA SPALINOWE

Kia e-Niro2

Zasięg do 485 kilometrów w cyklu mieszanym na jednym ładowaniu akumulatora litowo- jonowego o pojemności 64 kWh: to europejska homologacja według normy WLTP dla nowego modelu e-Niro.

W cyklu miejskim samochód przejedzie do 615 km, czyli więcej niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym pod maską.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2018


 

Nowa Kia e-Niro trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku. Pierwszy w pełni elektryczny crossover marki Kia w europejskiej specyfikacji będzie miał swój debiut podczas październikowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu.

Po podłączeniu e-Niro do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW potrzeba tylko 54 minuty, aby akumulator o pojemności 64 kWh naładować w 80 procentach. Nowa KIA ze standardowym akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh również zostało poddane homologacji. Zasięg auta z mniejszym akumulatorem, po naładowaniu go do pełna, wynosi 312 km w cyklu mieszanym według normy WLTP.

Gdy pod koniec 2018 roku rozpocznie się sprzedaż nowego auta – crossover będzie jednym z najbardziej wydajnych aut elektrycznych dostępnych na rynku. Nowy model wykorzystuje podzespoły hybrydowego Niro, którego producent sprzedał na świecie już ponad 200 000 egzemplarzy. Po drogach Europy jeździ ponad 65 000 hybrydowych crossoverów marki.

Kia e-Niro1

Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm, dzięki czemu e-Niro potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy.

Standardowy akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak większa jednostka napędowa i zapewnia e-Niro także świetne osiągi: przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy. Podobnie jak w wypadku Niro w wersji hybrydowej oraz Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in, e-Niro ma napęd na przednie koła.

Kia wyposażyła e-Niro w szereg technologii zwiększających wydajność akumulatora i poprawiających zasięg samochodu, w tym w odzysk energii hamowania, w podpowiedzi nawigacji zależne od ukształtowania terenu na trasie przejazdu (CGC – asystent pokonywania zakrętów) i w podpowiedzi dotyczące stylu jazdy uwzględniające sytuację na trasie (PEC -asystent zarządzania energią w oparciu o przewidywany profil trasy).

Technologie te umożliwiają kierowcom ładowanie akumulatora podczas podróży i maksymalizowanie zasięgu auta w czasie jazdy bez obciążenia lub podczas hamowania. Systemy CGC i PEC współpracują z nawigacją oraz uwzględniają zbliżające się zakręty i zmiany w topografii terenu. Dzięki podpowiedziom dotyczącym stylu jazdy, kierowca wie, kiedy może podróżować samochodem w trybie żeglowania, aby w ten sposób odzyskać dodatkową porcję energii.

Kia e-Niro standardowo będzie objęta 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 kilometrów), która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.

Debiut modelu nastąpi na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show.