PORSCHE: BOXSTER GTS I CAYMAN GTS Z MOCNYMI SILNIKAMI

Boxster GTS

Dwa najszybsze samochody Porsche – Boxster GTS i Cayman GTS są obecnie dostępne z mocniejszymi silnikami montowanymi centralnie oraz zawieszeniem PASM.

Auta ustanawiają nowe standardy dynamiki, zarówno na torze, jak i podczas codziennego użytku. Nazwa „GTS” oznacza w Porsche „Gran Turismo Sport” i od czasów legendarnego modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku stanowi obietnicę najlepszych osiągów.


Zobacz także:
PREMIERY


Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia PDLS oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym z lśniącym wykończeniem. 6- cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM (11 kW). Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM (243 kW), a Caymana GTS – 340 KM (250 kW). Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm – odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.

Cayman GTS

W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią Doppelkupplungsgetriebe (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 sek., a Cayman GTS nawet o 0,1 sek. szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze – rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).

Cayman GTS - Interieur

Boxster GTS i Cayman GTS łączą dynamikę z typową dla Porsche wszechstronnością i ekskluzywnym wyposażeniem. Dla przykładu, standardowa kombinacja zawieszenia PASM oraz pakietu Sport Chrono umożliwia kierowcy wybór pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem na długich odcinkach – wystarczy naciśnięcie przycisku. W obu przypadkach sprawdza się ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu wraz z 20- calowymi obręczami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje ponadto sportowe fotele oraz skórzane wykończenie, uzupełnione – podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Porsche z rodziny GTS – elementami z Alcantary.

Boxster GTS

I tak jak w przypadku Cayenne GTS i Panamery GTS, wizytówką Boxstera GTS oraz Caymana GTS jest sportowy charakter. Historia nazwy „Gran Turismo Sport” sięga wspomnianego wyżej Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku, samochodu wyścigowego dopuszczonego do użytkowania na publicznych drogach. Jego potomkami były modele 924 GTS oraz 928 GTS. Oznaczenie GTS odrodziło się w roku 2007 wraz z Cayenne GTS. Później otrzymały je również samochody z serii 911 i Panamera.

Rynkowa premiera nowych modeli nastąpi w maju br. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS – od 73 757 euro (z VAT).

Cayman GTS