RAJD BARUM 2016: UDANY DEBIUT NOWEJ RAJDÓWKI TOYOTY

toyota_gt-rb1

Startujący nową Toyotą GT86 CS-R3 z numerem 23 Luca Rossetti zajął drugie miejsce w kategorii ERC3 i trzecie wśród samochodów tylnonapędowych podczas Rajdu Barum.

Start w Czechach był debiutem modelu w Rajdowych Mistrzostwach Europy (FIA ERC), więc druga pozycja jest znakomitym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy Mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.


RAJDY

RAJD BARUM 2016


 

Luca Rosetti, któremu jako pilotka towarzyszyła Eleanora Mori, wystartował ostrożnie, wciąż przyzwyczajając się do charakterystyk auta. Po sześciu odcinkach specjalnych był piąty, ale na ósmym i dziewiątym OS-ie uzyskał najlepsze czasy, udowadniając wysoki potencjał samochodu i załogi. Ostatecznie Toyota GT86 CS-R3 uplasowała się na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 17,8 sekundy do Chrisa Ingrama w Oplu Adam i o 5,5 sekundy przed trzecim w tabeli Łukaszem Pieniążkiem również w Oplu.

toyota_gt-rb2

– To była bardzo ostra walka o każdą sekundę. Luca jechał bardzo dobrze, z odcinka na odcinek coraz szybciej, w miarę jak coraz lepiej poznawał samochód. Zarówno Luca i Eleanora, jak i cały zespół sprawili się znakomicie, mimo ciężkich warunków z temperaturami niezmiennie powyżej 35 st. Celsjusza. Jesteśmy dumni z miejsca na podium, zwłaszcza, że mieliśmy naprawdę świetnych konkurentów – skomentował Nico Ehlert, Główny Inżynier w Toyota Motorsports GmbH.

Tylnonapędowa Toyota GT86 CS-R3 startowała w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Samochód napędza dwulitrowy, wolnossący benzynowy bokser. Ze względu na wymagania przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, ale jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.

toyota_gt-rb3

Z silnikiem współpracuje sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 – Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.

toyota_gt-rb4