RENAULT: OGŁOSZONO PEŁNY PROGRAM DLA MOTO SPORTU

renault_fosp1

Prezes Grupy Renault, Carlos Ghosn, przedstawił kompleksową strategię Renault dla sportów samochodowych. W jej centrum znajdować się będzie Renault Sport, a dwoma głównymi filarami programu będą Renault Sport Racing oraz Renault Sport Cars.

Renault Sport Racing będzie odpowiadać za udział producenta w zawodach, w tym za starty nowego zespołu Renault Sport Formula One Team oraz zespołu Renault e.dams. Renault Sport Cars będzie zarządzać rozwojem i sprzedażą gamy samochodów sportowych z logo Renault Sport.


Zobacz także:

SPORT


 

Renault Sport Racing będzie zajmować się całokształtem działalności Renault, związanej z wyścigami, czyli zespołami Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, wyścigami Formuły Renault 2.0 i Renault Sport R.S. 01 Trophy, a także innymi programami na torach wyścigowych i rajdach, kierowanymi do klientów. Renault Sport Racing będzie koordynować działania dwóch jednostek – Enstone w Wielkiej Brytanii i Viry-Châtillon we Francji.

Firma Renault Sport Cars, nosząca dotąd nazwę Renault Sport Technologies, będzie kierować rozwojem i sprzedażą gamy samochodów seryjnych Renault Sport. Marka Renault Sport słynie na całym świecie ze swoich doskonałych kompaktowych samochodów sportowych, takich jak Mégane R.S. i Clio R.S., jak również z rasowych i przystępnych cenowo modeli GT, w tym Nowego Mégane GT. Renault Sport będzie rozwijać działalność na rynkach zagranicznych, podnosząc atrakcyjność marki oraz będzie rozszerzać gamę pojazdów poprzez dodatkowe inwestycje w badania i rozwój.

Renault wykorzysta nową strukturę organizacyjną do realizacji dwóch głównych celów. Po pierwsze zamierza promować markę Renault Sport i dotrzeć do szerszej publiczności dzięki startom zespołu Renault Sport Formula One Team, a także dzięki ogólnoświatowemu zasięgowi transmisji wyścigów F1. Po drugie starty w ramach wyścigów Formuły E oraz inne wyścigi, takie jak na przykład Clio Cup, będą również odgrywały ważną rolę w zwiększaniu rozpoznawalności marki oraz budowaniu mocnego wizerunku całej gamy modeli Renault.

renault_fosp2

Renault Sport Racing i Renault Sport Cars będą współpracować w celu zmaksymalizowania efektu synergii na polu technicznym i handlowym i przenoszenia doświadczeń uzyskanych na torze do konstrukcji seryjnych samochodów. Pierwszą okazją do pokazania tej ścisłej współpracy będzie Grand Prix Monako.

– Jesteśmy przekonani, że sporty samochodowe wciąż tak samo pobudzają wyobraźnię entuzjastów, jak i zwykłych kierowców. Formuła 1 znajduje się w centrum naszych działań zmierzających do zwiększenia rozpoznawalności gamy pojazdów Renault, zwłaszcza w tych krajach, w których nasza marka stawia dopiero pierwsze kroki. Oczywiście mamy nadzieję, że nasze zaangażowanie w sporty samochodowe będzie miało konkretne przełożenie na zwiększenie sprzedaży modeli Renault Sport. Chcemy pracować nad rozwojem technologii, ale przede wszystkim nad ich wykorzystaniem i sprzedażą. To szeroko zakrojone zaangażowanie w sporty samochodowe stanowi podstawę naszej strategii rozwoju marki Renault w równym stopniu co techniczne innowacje – powiedział Carlos Ghosn, prezes Grupy Renault.

Aby zagwarantować niezależność operacyjną niezbędną do zapewnienia wyników w tak szybko rozwijającej się dziedzinie, jaką są wyścigi samochodowe, oraz sprostać strategicznym celom i wymaganiom grupy Renault, powołano radę nadzorczą. Jej prezesem został Carlos Ghosn.

Prezesem Renault Sport Racing będzie Jérôme Stoll, a dyrektorem generalnym – Cyril Abitboul. Renault Sport Cars będzie kierowane przez dyrektora generalnego, którym zostanie Patrice Ratti. Do Renault Sport dołączy także Frédéric Vasseur, który obejmie stanowisko dyrektora ds. sportowych, odpowiedzialnego za kwestie sportowe oraz techniczne. Za marketing odpowiadać będzie Guillaume Boisseau, dyrektor marek Grupy Renault. Będzie czuwał nad zgodnością wdrażania i pozycjonowanie programów sportowych ze strategią marketingową Renault.

W centrum działalności sportowej znajdzie się stajnia Renault Sport Formula One Team. Wystawi ona nowe podwozie Renault R.S. 16, opracowane i zmontowane w Enstone, natomiast prace nad zespołem napędowym bolidu będą prowadzone w Viry- Châtillon.

W wyniku szeregu nominacji obsadzone zostały kluczowe stanowiska w stajni F1. Dyrektorem technicznym F1 został Bob Bell. Podlegać jemu będą Nick Chester, dyrektor techniczny ds. podwozia oraz Rémi Taffin, dyrektor techniczny ds. silnika. Oficjalnymi kierowcami zespołu Renault Sport Formula One Team będą Kevin Magnussen i Jolyon Palmer, a Esteban Ocon dołączy do zespołu jako trzeci kierowca i kierowca rezerwowy.

W trakcie konferencji podana został również do wiadomości lista partnerów Renault. Infiniti – marka należąca do Aliansu Renault-Nissan – będzie kontynuować swoją przygodę w Formule 1 u boku Renault, zwiększając swoje zaangażowanie poprzez specjalny program technologiczny – będzie rozwijać drugą generację systemów odzyskiwania energii (ERS) dla zespołu napędowego F1.

renault_fosp3

Total i Renault rozszerzą swoją dotychczasową współpracę o dostawy szerokiej gamy produktów firmy Total, stworzonej specjalnie dla Renault Sport Formula One Team.

Renault ogłosił również rozpoczęcie współpracy z innymi prestiżowymi markami, w tym z producentem luksusowych zegarków Bell&Ross, z najbardziej innowacyjnym start-up’em w sektorze inżynierii akustycznej – firmą Devialet, a także potwierdził przedłużenie umów z dotychczasowymi partnerami zespołu F1, w tym z firmami Microsoft oraz EMC. Renault będzie nadal współpracować z Gravity Motorsports, filią Genii Capital Group, która pozostaje mniejszościowym udziałowcem stajni. Firmy Genii i Gravity niestrudzenie pracowały, aby zapewnić przetrwanie zespołu w szczególnie trudnej dla niego sytuacji. Renault w pełni docenia to zaangażowanie, a Gerard Lopez pozostaje dyrektorem zespołu.

Zespoły Renault Sport Technologies zajmujące się poprzednio programami sportowymi dla klientów będą od teraz działać pod szyldem Renault Sport Racing, nadal pod kierownictwem Jean-Pascala Dauce’a. Nowa organizacja pozwoli firmie Renault na skuteczniejsze dopasowanie się do różnych kategorii sportowych: w rajdach poprzez formułę Clio R3T, a w rajdach terenowych poprzez formuły oparte na jednym modelu, takie jak Clio Cup i Renault Sport R.S.01 Trophy. Utrzymana zostanie również Formuła Renault 2.0. Od ponad czterdziestu pięciu lat, dyscyplina ta umożliwiła wielu mistrzom sportów samochodowych na rozpoczęcie kariery i osiągnięcie najwyższego poziomu. 60 proc. kierowców w F1 pochodzi z Formuły Renault.

Spółka Renault Sport Racing będzie również odpowiedzialna za udział marki w Formule E. Wystawiając zespół Renault e.dams zaangażowała się ona w tych mistrzostwach co najmniej do czwartego sezonu. O strategicznym znaczeniu Formuły E dla marki Renault świadczy również utrzymywanie tego samego kierownictwa, w skład którego wchodzą: czterokrotny mistrz świata Formuły 1 Alain Prost i Jean Paul Driot.

W następnych sezonach Renault Sport Racing opracuje i dostarczy zespołowi Renault e.dams zespół napędowy (skrzynię biegów i silnik elektryczny). Cele są ambitne: zdobycie tytułów Mistrza Świata Kierowców i Mistrza Świata Konstruktorów.

Zapowiedziano również utworzenie Renault Sport Academy, której zadaniem będzie odkrywanie młodych i utalentowanych kierowców, którzy będą w stanie kontynuować swoje kariery w Formule 1, oraz umożliwienie różnym krajom, na rynkach których działa Renault, odegrania w przyszłości aktywnej roli we współzawodnictwie sportowym poprzez promocję i wspieranie lokalnych kierowców.

Decyzja ta stanowi kolejne potwierdzenie znaczenia sportów samochodowych, od zawsze nierozerwalnie związanych z działalnością marki Renault.