RETROMOBILE 2019: SZEŚĆ MODELI NA STOISKU PEUGEOT

citroen-retromo0

W dniach 6-10 lutego w paryskim centrum wystawienniczym Porte de Versailles odbędzie się 44. edycja salonu zabytkowych samochodów Rétromobile.

120 tysięcy odwiedzających, których w ciągu pięciu dni spodziewają się organizatorzy, będzie miało okazję podziwiać model koncepcyjny Peugeot e-Legend.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

To w pełni elektryczny, autonomiczny i zapewniający stałe połączenie z Internetem samochód z logo lwa. U boku tej gwiazdy ubiegłorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentuje się Peugeot VLV, pierwszy samochód elektryczny w historii marki. Na stoisku nie zabraknie również modeli 201 Torpédo i 304, które obchodzą odpowiednio swoje 90. I 50. urodziny. Szóstkę uzupełniają 604 TI i 204 Coupé, który weźmie udział w tegorocznej edycji rajdu Tour Auto.

W sumie na salonie Rétromobile muzeum Aventure marka wystawi sześć modeli, które będzie można obejrzeć na stoisku F029 w Hali 1.

 

Peugeot VLV (VéhiculeLégerdeVille, czyli lekki samochód miejski) to pierwszy elektryczny model marki, zaprezentowany w maju 1941 roku w wersji minikabriolet. Zasilany czterema akumulatorami o napięciu 12 V, miał zasięg od 75 do 80 km i rozwijał prędkość maksymalną 36 km/h. Model ten wpisuje się w tegoroczne priorytety marki, związane z przejściem na nowe rodzaje napędu. Już wkrótce każdy nowy model marki będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej.

Peugeot 201 Torpédo, prezentowany przez stowarzyszenie Les Amis du Lion obchodzi w tym roku swoje 90-lecie. Ten pierwszy samochód z legendarnej serii „2” zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1929 roku i dał początek nowemu oznaczeniu modeli marki w postaci trzech cyfr z zerem pośrodku. Ogółem wyprodukowano prawie 143 000 egzemplarzy auta.

Peugeot 304, prezentowany przez ClubPeugeot204&304, jest najstarszym znanym egzemplarzem tego modelu nadal jeżdżącym po drogach. Wersja, która zostanie zaprezentowana podczas targów, jest identyczna z modelem pokazanym w tej samej hali podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1969 roku.

Peugeot 604, prezentowany przez Club 604 International, to pierwszy sześciocylindrowy model producenta. Samochód zadebiutował podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1970 roku, a do salonów sprzedaży trafił pół roku później. Pojazd ten, którego nadwozie wyszło spod ręki stylistów ze studia Pininfarina, był uznawany w tamtych czasach za niezwykle prestiżowy.