SKĄPIEC PL.: RAPORT SPECJALNY NA TEMAT OPON (ZOBACZ)

okladka 1

Serwis Skąpiec.pl sprawdził, które opony osobowe były najchętniej wybierane przez internatów w ostatnich miesiącach i przygotował raport specjalny poświęcony tej właśnie kategorii produktowej.

W publikacji, poza rankingiem popularności, znaleźć można także odpowiedź na pytanie, na co najczęściej zawracają uwagę oraz jakie parametry opon preferują zmotoryzowani użytkownicy serwisu.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
OPONY


Dobre opony, które zapewnią komfort jazdy i pozwolą na bezpieczne przemierzanie dróg, to jedna z najważniejszych kwestii dla każdego kierowcy. Które opony najchętniej wybierali w ostatnich trzech miesiącach właściciele samochodów? Przygotowany przez Skąpiec.pl raport specjalny zawiera ranking, w którym zaprezentowano najchętniej wybierane modele opon.

Faworytem okazał się produkt firmy Dębica o nazwie Frigo 2 195/65R15 91T. Oprócz nich w pierwszej trójce znalazły się opony Continental ContiWinterContact TS 850 195/65R15 91T oraz Dębica Frigo 2 175/65R14 82T.

W raporcie znaleźć można również przydatne opinie, wskazówki i porady dla kierowców o tym, jakie opony wybierać zimą i jak odpowiednio dbać o samochód podczas tej wymagającej pory roku.

Wyniki raportu

Internauci, którzy w okresie od października 2013 do grudnia 2013 poszukiwali opon za pośrednictwem serwisu Skąpiec.pl, w swoich wyborach kierowali się najczęściej kryterium sezonu. Z racji na rozpoczynające się chłodne miesiące, zdecydowanie najwięcej użytkowników – aż 68,5 proc. – wybierało wariant „opony zimowe”.

Parametrem, na który także zwracano dużą uwagę w analizowanym okresie była szerokość opon. Najpopularniejszymi szerokościami okazały się: 205 mm (zaznaczane przez 23,42 proc. internautów), a także 195 mm, wybierane przez 21,63 proc. użytkowników.

Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują również, że 19 proc. konsumentów korzystało z filtra „Profil”. Najczęściej poszukiwane były opony, których profil wynosi 65 (opcję tę wybierało prawie 33 proc. internautów). Chętnie wyszukiwane były także opony o profilu 55 i 60, które wybierało kolejno 26,98 proc. oraz 16,87 proc. potencjalnych kupujących.

Filtrem, z którego skorzystało ok. 18 proc. użytkowników porównywarki był rozmiar felgi. Średnicą, którą zdecydowało się zaznaczyć 36,15 proc. internautów było 15 cali, ale bardzo często poszukiwano także opon o średnicy 16-calowej (34,98 proc. wszystkich wyborów).

Na kolejnym miejscu pod względem częstości wyboru był producent, którym przy wyborze opon kierowało się 16 proc. internautów. Liderem zostały opony Continental. Produkty tej marki cieszyły się prawie 12-procentową popularnością. Zaraz za nimi, na drugim miejscu znalazła się polska marka – Dębica, która zdobyła około 10 proc. poparcia.

Kryterium, którym zdecydowanie rzadziej sugerowali się użytkownicy porównywarki Skąpiec.pl był indeks prędkości, czyli maksymalna szybkość, z jaką może poruszać się pojazd wyposażony w dane opony. Najczęściej wybieranymi opcjami był indeks T-190 km/h (42,22 proc. zaznaczeń w filtrze) oraz H-210 km/h, którą wybrało prawie 35 proc. potencjalnych kupujących.

Opony, które są dobrze dopasowane do marki i modelu samochodu, zapewniają użytkownikom maksymalny komfort podczas jazdy. Nie dziwi więc, że spora część osób podczas poszukiwań korzystała z filtra popularne samochody. Duża liczba zapytań dotyczyła takich samochodów, jak: Opel Astra, VW Golf IV, Ford Focus oraz VW Passat B5. Wymienione modele uzyskały ponad dziesięcioprocentowy próg, kolejno – po 14,26 proc., 12,1 proc., 11,98 i 11,37 proc. zaznaczeń.

Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują, że cena opon nie była kryterium, determinującym wybór dużej liczby użytkowników porównywarki. Dla wybierających ważniejszym aspektem były parametry techniczne i odpowiednie dopasowanie do samochodu niż sama cena produktu. Jaką kwotę na zakup przeznaczyliby nieliczni internauci, którzy zdecydowali się na skorzystania z filtra „Cena”?” Nieco powyżej 25 proc. z wybierających zapłaciłoby za oponę cenę z przedziału 150-200 zł. Ponad 20 proc. użytkowników wolało zdecydować się na nieco tańsze produkty, bo w przedziale 100-150 złotych. Ceną mieszczącą się w zakresie od 250 do 300 zł było zainteresowanych 17,39 proc., zaś od 300 do 400 zł za oponę zapłaciłoby około 12 procent potencjalnych kupujących.

Pełen raport można bezpłatnie pobrać ze strony: http://www.skapiec.pl.

Patronat medialny nad publikacją objął m.in, portal Newsauto.pl – w raporcie warto przeczytać tekst poradniczy red. PAULINY JUR.