SKODA: ELEKTRYCZNA MOBILNOŚĆ WYZWANIEM DLA MARKI

vision-e-e1

Jednym z kluczowych elementów strategii realizowanej przez Škodę jest rozwój na płaszczyźnie elektro- mobilności. Zgodnie z zapowiedzią, w przyszłym roku marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów.

Producent wyznaczył główne wyzwania w kontekście poszerzania oferty o ekologiczne auta i najnowsze systemy w tym względzie.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Kluczowym aspektem podczas wdrażania technologii z zakresu elektro- mobilności jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, jak i oferowanie najlepszych systemów wspomagania kierowcy oraz usług z obszaru connectivity w zelektryfikowanych modelach samochodów. Dlatego jednym z priorytetów jest możliwość zapewnienia o tym, że zakup samochodu elektrycznego odpowiada wymaganiom użytkowników i stanowi dobrą inwestycję w przyszłość.

vision-e-e2

Kolejnym wyzwaniem jest zapewnianie kierowcom jak największego komfortu w trakcie jazdy. Przykład modelu koncepcyjnego Vision E pokazał, że samochody elektryczne marki będą wyróżniać się pod względem przestronności. Wnętrze auta przypomina te, które znane są z dostępnych w aktualnej ofercie modeli SUV-ów. Dzięki dodatkowej przestrzeni uzyskanej przez usunięcie silnika spalinowego i skrzyni biegów, w pojazdach elektrycznych pojawia się miejsce na dwa bagażniki – z przodu i z tyłu.

Na efekty wdrażania usług z zakresu elektro- mobilności do oferty modelowej Škody nie trzeba będzie długo czekać. W 2019 roku marka zaprezentuje pierwszy, w pełni elektryczny model samochodu. Będzie nim nowy Citigo, zdolny przejechać 300 km na jednym ładowaniu oraz wspomagany energią elektryczną model Superb z napędem hybrydowym typu plug-in.

Rok później pojawi się pierwszy samochód elektryczny osadzony na platformie MEB, który na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać do 500 km.

vision-e-e3

Zgodnie z prognozami na 2025 rok, samochody elektryczne wyprodukowane przez Škodę będą stanowić 25 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie. Marka zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektro- mobilności. Kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.