SKODA: NOWA SCALA Z PAKIETEM SYSTEMÓW I TECHNOLOGII

scala_cover1

Nowy, pięciodrzwiowy hatchback czyli Skoda Scala, który już wkrótce pojawi się w portfolio marki, posiada szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Kierunek rozwoju oferty modelowej obrany przez producenta odpowiada na potrzeby nawet najbardziej wymagających kierowców.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Nowy charakter, nowa technologia i najwyższe bezpieczeństwo: tak scharakteryzować można nowe auto.

Škoda Scala została wyposażona w najwyższej klasy rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. W bogatej ofercie dostępnych systemów, umożliwiających kierowcy i pasażerom pewną i spokojną jazdę, znalazł się m.in. Crew Protect Assist, który w wypadku kolizji automatycznie zamyka wszystkie okna oraz napina pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, posiadać może aż dziewięć poduszek powietrznych, hamulec antykolizyjny Multicolision Brake oraz szeroki wachlarz rozwiązań z zakresu connectivity.

scala_cover2

Systemy wspomagania kierowcy

Dostępne w standardowym wyposażeniu nowego modelu Scala systemy Lane Assist i Front Assist mają na celu przede wszystkim zabezpieczyć przed wypadkami i niebezpiecznymi sytuacjami na drodze. Pierwszy odpowiada za monitorowanie przestrzeni z przodu auta. Dzięki temu jest w stanie automatycznie aktywować hamulce w razie zagrożenia kolizją.

Asystent pasa ruchu (Lane Assist) zabezpiecza przed nieumyślną zmianą pasa ruchu podczas jazdy. W momencie gdy kierowca zacznie zmieniać pas bez włączonego wcześniej kierunkowskazu, system skontruje kierunek jazdy i uruchomi sygnał ostrzegawczy. Dostępny jako opcja system Park Assist odciąża kierowcę w trakcie wykonywania manewru parkowania, pomaga znaleźć miejsce odpowiedniej wielkości oraz samodzielnie steruje kierownicą.

Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów oferowanych jako opcja w nowej Skodzie jest udoskonalony czujnik monitorowania martwego pola – Side Assist. System potrafi ostrzec kierowcę przed wyprzedzającym go pojazdem lub takim, który znajduje się poza zasięgiem jego wzroku. W porównaniu do podobnie działającego czujnika martwego pola (Blind Spot Detect), którego zasięg widzenia wynosi do 20 m, Side Assist jest w stanie wykryć samochody z odległości 70 m i z sukcesem ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem.

Integralną częścią Side Assist jest Rear Traffic Alert, który informuje o pojazdach zbliżających się z boku. W przypadku braku reakcji kierowcy na potencjalne zagrożenie system jest zdolny samodzielnie uruchomić hamulce. Dodatkową opcją, która będzie wspomagać kierowcę na drogach szybkiego ruchu, jest aktywny tempomat (ACC), utrzymujący bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu, działający przy prędkościach nieprzekraczających 210 km/h.