VOLVO TRUCKS: NOWY FH I-SAVE ZMNIEJSZA KOSZTY PALIWA

volv-tru01

Aby zapewnić największą możliwą oszczędność paliwa, Volvo Trucks wprowadza na rynek model FH z technologią I-Save. Mniejsze zużycie nie ma wpływu na właściwości jezdne pojazdu.

Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami może obniżyć koszt w przewozach długodystansowych nawet o 7 proc.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

volv-tru02

Zapotrzebowanie na usługi transportowe w Europie rośnie, a samochody ciężarowe pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność.

Najważniejszym elementem nowego Volvo FH I-Save jest motor – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym – moduł Turbo Compound.

Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. A jednocześnie bardziej przyjazny środowisku.

volv-tru03

Do innych cech technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach.

– Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie. Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę – mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks.

Volvo FH I-Save jest dostępne na rynkach europejskich od 11 marca.

Wyposażenie Volvo FH I-Save
• silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm);
• nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne;
• funkcja automatycznego wyłączania silnika;
• tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa;
• pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku;
• zmodernizowana funkcja I-See;
• zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego.

volv-tru04