WYŚCIGI: RUSZA MOTO3 I MOTO 2 NA OPONACH DUNLOP

Dunlop_1a

Pierwsze rundy Mistrzostw Świata Moto2 i Moto3 odbędą się w ten weekend na torze Losail w Katarze. Wszystkie wyścigi będą rozgrywane po zmroku, w sztucznym oświetleniu.

Po emocjonującym finale ubiegłego sezonu, doświadczeni i początkujący zawodnicy mają przed sobą osiemnaście wyścigów, które wyłonią mistrzów sezonu 2014. Seria Moto2 piąty rok z rzędu odbędzie się na oponach Dunlop, a Moto3 jest z Dunlopem od samego początku, czyli już od 2012 roku.


Zobacz także:
OPONY
SPORT


Podczas oficjalnej próby, przeprowadzonej w ubiegłym tygodniu w Jerez, Takaaki Nakagami, Sandro Cortese i Thomas Luthi uzyskali najlepsze czasy po trzech dniach prób, przy czym różnice czasów między ośmioma najlepszymi zawodnikami wynosiły mniej niż pół sekundy. W Moto3 liderami byli Jack Miller, Alex Marquez i Karel Hanika, a różnice czasu między nimi były jeszcze mniejsze – trzy dziesiąte sekundy między ośmioma najszybszymi zawodnikami.

Spośród czterech typów opon, dostępnych podczas nadchodzącego weekendu dla zawodników Moto2, dwa były już wykorzystywane na torze Losail w 2013 roku. Zastosowanie średniej mieszanki opony tylnej 3855 i średniej przedniej 302 okazało się zwycięską kombinacją, którą w ubiegłym roku w Katarze wybrał Pol Espargaro.

Dunlop_2a

Nowe propozycje Dunlopa na najbliższy wyścig to mieszanka twarda 102 na przód oraz tylna opona twarda 997. Ta pierwsza została opracowana podczas testów zimowych bezpośrednio po finałowej rundzie w Walencji, natomiast druga stała się wyraźnym faworytem od czasu wprowadzenia jej w ubiegłym sezonie podczas wyścigu w Brnie. Oba nowe typy opon zapewniają udoskonaloną przyczepność w stosunku do wcześniejszych wersji.

W Moto3 w Katarze wprowadzony będzie nowy system oznaczania opon kolorami: opony z mieszanką o średniej twardości będą mieć czarny napis „Dunlop” na srebrnym tle, natomiast opony twarde będą posiadać żółty napis „Dunlop” na czarnym tle. W Moto2 system kolorów zostanie wprowadzony w drugiej rundzie.

Przydział opon
* Moto2 – przód: 120/75R17, 302 (średnia) i 102 (twarda); tył: 195/75R17, 3855 (średnia) i 997 (twarda).
* Moto3 – przód: 95/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle); tył: 115/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle).

Na wyścig w Katarze nie przygotowano opon na mokrą nawierzchnię, ponieważ opady deszczu uniemożliwiłyby wyścig ze względu na odbicia światła na mokrym torze.

Dunlop_3a

– Przed nami jak zawsze ekscytująca część roku: pierwszy wyścig sezonu, w którym nic jeszcze nie jest przesądzone. Na pewno możemy spodziewać się niespodzianek.
Z zainteresowaniem będziemy śledzić jak poradzą sobie Rins i Marquez, po tym jak HRC rywalizowali o tytuł z KTM. Ciekawy będzie również start ekipy Husqvarna, która dołącza do serii. Danny Kent i Karel Hanika – mistrz początkujących z ekipy Red Bull już pokazali świetne wyniki w testach. Na wyścig w Katarze przygotowaliśmy dwie nowe opcje, które – mam nadzieję – spodobają się zawodnikom. Dużo pracowaliśmy nad rozwojem naszej oferty, reakcje testujących w okresie zimowym były bardzo obiecujące. Stałym problemem podczas wyścigu w Katarze jest piasek, ale mamy nadzieję, że przeprowadzone w ubiegłym tygodniu testy MotoGP nieco oczyściły tor – powiedział Clinton Howe, dyrektor operacyjny motocyklowego Grand Prix.

Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3.

Na oponach Dunlop jechał zwycięzca pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500cc w 1949 r. W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach World Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250 ccm. W tej serii GP Dunlop ma na koncie 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2, a dwa lata później – Moto3.

Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance – od 2002 r. zdobyli dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach – od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie i innych mistrzostwach off-road.

Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki.