S-PLUS: SKUTKI GRADOBICIA MOŻNA USUNĄĆ

Silny wiatr, burze, ulewy, gradobicia szaleją nad Polską. Szczególnie dotkliwie doświadczyli tego mieszkańcy Śląska, Mazowsza i Warmii. Uszkodzone domy, budynki użyteczności publicznej, samochody. Wizja rozległych prac lakierniczych, wymiany elementów nadwozia lub wstawiania nowego dachu spędza sens z powiek niejednemu kierowcy

Są jednak sposoby na skuteczne usunięcie skutków lipcowych nawałnic.

– W ostatnim czasie zauważyliśmy wzrost zainteresowania usuwaniem skutków gradobicia. Na terenie całej Polski zgłaszają się do nas poszkodowani kierowcy, którzy pragną przywrócić dawny wygląd swojego auta. Żyjemy w czasach zmian klimatycznych. Dlatego takie sytuacje, jakie znamy z ostatnich dni, niestety będą częstsze. Nie możemy tego zmienić, możemy jednak skutecznie zapobiegać powstawaniu uszkodzeń, np. zapewniając swojemu autu schronienie – przestrzega Tomasz Jezierski, Dyrektor Zarządzający Sieci S-PLUS Sp. z o.o.

Po każdej nawałnicy trzeba posprzątać, wyliczyć straty, naprawić zniszczenia. Także te związane z uszkodzeniami karoserii aut. Likwidacja skutków gradobicia nie jest już jednoznaczna z rozległymi pracami lakierniczymi, wymianą elementów nadwozia, czy wstawianiem nowego dachu.

– Jeszcze do niedawna szkody spowodowane przez grad wiązały się dla kierowców ze znaczną utratą wartości pojazdu, wysokimi kosztami oraz długim czasem naprawy. Chcąc wyjść naprzeciw takim sytuacjom, stworzyliśmy nowatorską usługę usuwania skutków gradobicia. Szybką, bez demontażu elementów uszkodzonych oraz łagodną dla portfeli kierowców – wyjaśnia Tomasz Jezierski.

Specjaliści z salonów S-PLUS wgniecenia będące efektem gradobicia usuwają bez konieczności lakierowania. Metoda ta polega na użyciu metalowych dźwigni, którymi wgniecenie delikatnie wypychanie jest od wewnątrz elementu. Jest to sposób naprawy wymagający precyzji i doświadczenia nabytego przez ćwiczenia, a także pracę przy usuwaniu skutków gradobić. W miejscach niedostępnych od wewnątrz wzmocnienia, profile zamknięte) stosuje się metodę pullingu.

Charakterystyczną cechą omawianej metody jest to, że wgniecenia po gradobiciu usuwane są od zewnątrz poprzez wyciąganie przyklejanych do lakieru plastikowych uchwytów. Efekty są rewelacyjne dla karoserii, która pozostaje nienaruszona i dla właściciela auta, którego portfel również nie zostaje nadwyrężony. Jak to się dzieje? Oryginalna powierzchnia lakieru jest nietknięta, gdyż wgniecenia po gradobiciu są wypychane od środka. Naprawy dokonuje się bez konieczności demontażu elementów, co przyspiesza czas naprawy, a także obniża jej ostateczny koszt nawet do 60 proc.

– Każda ingerencja lakiernicza obniża wartość auta, a usunięcie oryginalnej powłoki lakierniczej niesie ze sobą ryzyko naruszenia fabrycznej powłoki antykorozyjnej. Przy usługach S-PLUS nie ma tych problemów. Jest to niezwykle istotne w przypadku sprzedaży auta szczególnie w czasach wszechobecnych czujników grubości lakieru – zauważa Tomasz Jezierski.

Warto dodać, że technologie szybkich napraw S-PLUS są uznawane przez firmy ubezpieczeniowe. Firma S-PLUS współpracuje z czołowymi ubezpieczycielami, uczestnicząc w akcjach likwidacji szkód na terenach dotkniętych gradobiciem. Współpraca ta gwarantuje również naprawy bezgotówkowe. W przypadku doznanej przez właściciela auta szkody, firma rozlicza się bezgotówkowo z firmami ubezpieczeniowymi oraz załatwia za kierowcę wszelkie formalności z tym związane. Zatem klient nie musi bezpośrednio pokrywać kosztów naprawy samochodu, a naprawy powypadkowe finansuje za nich właściwa firma ubezpieczeniowa.

Usługa usuwania skutków gradobicia dostępna jest w sieciach salonów S-PLUS. W Polsce aktualnie są 22 salony świadczące profesjonalne usługi napraw typy SMART Repair oraz Auto Detailing. Nowatorskie usługi typu SMART znajdują coraz większe zainteresowanie wśród przedstawicieli branży motoryzacyjnej, pasjonatów oraz użytkowników pojazdów każdego typu.