AAA AUTO: POLACY WIERNI NIEMIECKIM MARKOM (UŻYWANE)

Niedawno obchodzone były Walentynki – z tej okazji eksperci AAA Auto przeanalizowali polski rynek motoryzacyjny pod kątem tego, które marki i modele stanowią „największe miłości“ Polaków w ostatnich latach.

Wyniki analizy jasno pokazują, że Polacy są szczególnie przywiązani do marek niemieckich, a ich sympatie w okresie 2016-19 nie uległy dużym zmianom.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W pierwszej trójce wśród najpopularniejszych samochodów używanych plasują się Opel Astra, Volkswagen Passat oraz Audi A4 na przemian z BMW 3.

Podobne analizy w zeszłym roku przeprowadzili Amerykanie i jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez portal iSeeCars, 10 z 15 modeli samochodów, które amerykańscy kierowcy są skłonni najchętniej użytkować przez ponad 15 lat, zostały wyprodukowane przez Toyotę. Cztery pochodzą ze stajni Hondy, a jeden to Subaru. Można wnioskować, że amerykańscy kierowcy najbardziej przywiązują się do japońskich samochodów.

Polacy „długodystansowe relacje“ budują z autami z Niemiec – Oplami, Volkswagenami, Audi i BMW.

Dane z raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych za okres 2016–19 pozwalają twierdzić, że Polacy największym uczuciem bezapelacyjnie darzą Opla Astrę. Model ten króluje w rankingu najczęściej oferowanych na sprzedaż samochodów używanych w latach 2016–19.

– Polacy jednoznacznie opowiadają się za markami niemieckimi, jeśli chodzi o długie użytkowanie samochodów używanych. Dużą rolę gra tu ich niezawodność, dobry stosunek ceny do jakości i także wciąż żywe stereotypy. Niemieckie samochody są postrzegane jako te, które mogą służyć kierowcy długo i dobrze oraz są ekonomiczne. Biorąc pod uwagę pozostałe kraje w Grupie AAA Auto w preferencjach tych Polacy podobni są do Węgrów. Natomiast Czesi i Słowacy najbardziej przywiązani są do Skody, co także nie powinno zaskakiwać – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Polacy na przestrzeni ostatnich lat oferują na sprzedaż Opla Astrę w coraz starszym wieku, a więc średnio jeżdżą nim coraz dłużej. Zeszłoroczna mediana wieku wynosiła 12,1 lat, mediana z 2018 roku – 11,9 lat, z 2017 – 11,4 i z 2016 – 11,3. Natomiast jako generalnie najstarsze samochody oferowano w zeszłym roku: BMW3 (mediana wieku: 14 lat), Audi A4 (13,8 lat) i Volkswagen Golf (12,8 lat).