ALPINE: CROSSOVER GT X-OVER NIEBAWEM TRAFI DO PRODUKCJI

Rok po ogłoszeniu planu Renaulution, Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault oraz Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, poinformowali o decyzji uruchomienia produkcji Alpine GT X-Over w zakładzie w Dieppe.

Informacja została ogłoszona w obecności Bruno Le Maire’a, ministra gospodarki, finansów i odbudowy gospodarczej oraz Estebana Ocona, kierowcy zespołu Alpine F1 Team.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Zakład Alpine w Dieppe to symbol produkcji „Made in France” i francuskiej innowacyjności. Jest jedynym takim obiektem w skali całej Grupy. Decyzja zapoczątkowuje nowy etap w planach rozwoju marki i jej projektach zabezpieczenia przyszłości historycznego zakładu.

W ramach planów dalszego rozwijania produkcji samochodów sportowych o wysokich osiągach i umacniania swojej międzynarodowej pozycji, Alpine z powodzeniem łączy pasję do wyścigów z technologicznym know-how, w szczególności dzięki swoim związkom z Formułą 1. Marka, wykorzystując zaangażowanie w sporty motorowe, które budują silny wizerunek Alpine, zamierza wspiąć się na sam szczyt dzięki przyszłej, rozbudowanej gamie w 100% elektrycznych modeli.

PRZYSZŁE ALPINE GT X-OVER BĘDZIE PRODUKOWANE W DIEPPE

Nowy plan oferty produktowej marki jest bardzo ambitny. Przedstawiony na początku 2021 roku plan strategiczny Alpine zakłada opracowanie i wprowadzenie na rynek do 2026 roku trzech nowych sportowych modeli z napędem elektrycznym (kompaktu, GT X-Over i następcy modelu A110). 

Alpine GT X-Over będzie produkowane w historycznym zakładzie marki w Dieppe. Nowy model będzie łączył bogate know-how marki w wyścigach i doświadczenie Grupy w zakresie napędów elektrycznych z wiedzą marki Alpine w projektowaniu sportowych samochodów. Wprowadzenie w 100% elektrycznego GT X-Over będzie wymagało szeregu inwestycji w zakładzie w Dieppe w celu jego dostosowania do najnowszej platformy CMF-EV i zainstalowania nowych urządzeń, które umożliwiają produkcję samochodu o unikatowych parametrach technicznych i wyposażenia w tym segmencie. Będzie to pierwszy w 100% elektryczny samochód produkowany w Normandii.

Projekt jest elementem zatwierdzonego w grudniu 2021 roku planu „Re-Nouveau France 2025”, który przypisuje Francji kluczową rolę w działalności przemysłowej i technologicznej całej Grupy i zakłada produkcję aż dziewięciu nowych modeli we francuskich zakładach. Był również przedmiotem ambitnego porozumienia „CAP 2024”, które ma przygotować zakład do uruchomienia produkcji nowego modelu.

MANUFAKTURA ALPINE DIEPPE IM. JEANA REDELEGO – NOWA NAZWA HISTORYCZNEGO ZAKŁADU MARKI

W hołdzie dla założyciela, a także aby podkreślić bogate know-how i najwyższą jakość produkcji zakład produkcyjny w Dieppe zmienił nazwę na Manufaktura Alpine Dieppe im. Jeana Redelego.

Jean Redele był pasjonatem sportów samochodowych, konstruktorem i utalentowanym kierowcą wyścigowym. W 1955 roku założył markę Alpine. Projektowane przez niego sportowe coupe, lekkie i kompaktowe, bardzo szybko zaczęły odnosić spektakularne zwycięstwa w wyścigach. Dzięki sportowym sukcesom marka zbudowała swoją legendę na torze i na drogach, a jej sportowe modele cieszyły się dużym uznaniem. Wobec rosnącego popytu w 1965 roku Alpine nawiązała współpracę z Renault, żeby zapewnić sobie większe możliwości rozwoju. W 1969 roku powstał zakład produkcyjny w Dieppe, który dziś zmienia nazwę na Manufaktura Alpine Dieppe im. Jeana Redelego.

Bruno Le Maire, minister gospodarki, finansów i odbudowy gospodarczej: To się nazywa «dotrzymać obietnicy»! Renault nadaje nową dynamikę marce Alpine, zapowiadajac produkcję nowego samochodu elektrycznego w Dieppe. To również symbol procesu powrotu produkcji przemysłowej do Francji, który z powodzeniem realizujemy.

Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault: Marka Alpine udowodniła w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, że jest w stanie dynamicznie się rozwijać i wywiązywać się ze zobowiązań. Tę dynamikę widać w ogłoszonej decyzji o uruchomieniu przyszłej produkcji Alpine GT X-Over, która zapewni przyszłość i solidne perspektywy historycznemu zakładowi przemysłowemu marki. Ambicje Alpine muszą sięgać coraz wyżej, tam, gdzie tylko najwięksi pasjonaci, owładnięci nieustannym dążeniem do perfekcji, mają prawo ubiegać się o swoje miejsce. Taki właśnie poziom doskonałości powinien być odtąd siłą napędową Alpine.

Laurent Rossi, prezes Alpine: Historia Alpine jest legendarna! Dziś ma ciąg dalszy dzięki startom kultowego modelu A110 w wyścigach samochodowych i będzie kontynuowana w przyszłości dzięki ambitnym celom stawianym marce i jej produktom. Ta przyszłość jest już teraz wykuwana w Dieppe, historycznej kolebce marki, dzięki zapowiedzi uruchomienia produkcji przyszłego GT X-Over marki w Manufakturze Alpine Dieppe im. Jeana Redelego.