AMBITNE PLANY RENAULT POLSKA NA BIEŻĄCY ROK

Nie jak zazwyczaj w hotelu Sheraton Grand Warsaw, ale ze zrozumiałych względów on-line, miała miejsce konferencja Renault Polska podsumowująca wyniki handlowe minionego roku i prezentująca plany produktowe na rok bieżący.

W 2020 r. zarejestrowano w kraju 52 500 nowych aut marek Renault i Dacia, udział Grupy w rynku samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 10,7 proc.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Renault awansowało na czwarte miejsce pod względem sprzedaży w Polsce (pierwsze w segmencie samochodów dostawczych), a Dacia zajęła ósmą pozycję na rynku. Zarejestrowano 8 950 samochodów dostawczych, co odpowiada 15 proc. udziału w rynku. Cztery modele ― Dacia Duster, Dacia Lodgy, Renault Trafic i Renault Master – utrzymały pozycje liderów w swoich segmentach.

W 2021 r. na rynku polskim pojawi się wiele nowych modeli, Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, proponując wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak wideo naprawa, rezerwacja jazd testowych online czy program samochodów zastępczych Renault Mobility.

Renault

W roku 2020 w Polsce zarejestrowano 30 000 aut osobowych Renault. Udział marki w rynku wyniósł 6,1 proc., co zapewniło jej awans na czwarte miejsce pod względem sprzedaży. Clio znalazło się w TOP3 segmentu B (hatchbacków, kombi i sedanów), Captur był jednym z trzech najchętniej wybieranych samochodów w segmencie B SUV, a ZOE uplasowało się w TOP3 sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Marka znalazła się również na podium pod względem sprzedaży elektryków w Polsce. Oferuje najszerszą gamę aut na prąd, a także proponuje pełną gamę napędów hybrydowych i hybryd plug-in w modelach Clio, Captur i nowy Megane Grandtour, wyposażonych w technologie E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid. Technologia E-TECH Hybrid będzie również dostępna w nowym modelu Arkana.

Renault powróciło na fotel lidera rynku samochodów dostawczych z wynikiem 8 950 sprzedanych egzemplarzy i 15 proc. udziału w rynku. Trafic utrzymał pierwsze miejsce w segmencie minibusów, a Master – wśród dostawczych do 3,5 t. Od roku 2009 producent niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 380 aut Renault i Dacia.

Dacia

W 2020 r. Dacia zajęła ósme miejsce na rynku sprzedaży w Polsce z udziałem 4,6 proc. Zarejestrowano 22 500 Dacii, która znalazła się w TOP5 marek najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych. Duster i Lodgy utrzymały pozycję lidera w swoich segmentach. Duster uplasował się również w TOP2 sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Sprzedaż flotowa

W 2020 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła poziom ponad 36 500 egzemplarzy. Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,1 proc. Wśród kluczowych klientów znaleźli się m.in. Alior Bank (600 zakupionych samochodów) i Traficar (2000 zakupionych samochodów).

Zawarto również kontrakty z Polską Spółką Gazownictwa, a także firmami Teltech, Kangoor, Ratownik, Petit Forestier, Hertz czy RTV Euro AGD.

Renault znalazło się także wśród pięciu firm nagrodzonych tytułem Global E-Mobility Leader. Nagrody te są przyznawane przez PwC i PSPA firmom, dzięki którym światowa transformacja branży motoryzacyjnej w kierunku nisko- i zeroemisyjności zyskuje coraz szybsze tempo. Markę nagrodzono za rozwijanie kompleksowego ekosystemu elektromobilności opartego na produkcji samochodów z napędem elektrycznym, carsharing oraz technologie magazynowania energii.

Plany na rok 2021

– Rok 2020 był trudny dla całego sektora motoryzacyjnego ze względu na pandemię COVID-19. Mimo to udało nam się zrealizować nasze cele: wejście do TOP5 sprzedaży samochodów osobowych oraz powrót na pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych. Renault awansowało także na czwarte miejsce w Polsce pod względem sprzedaży ogółem i znalazło się w TOP3 sprzedaży samochodów elektrycznych. W 2021 r. dzięki naszej szerokiej ofercie samochodów elektrycznych i hybrydowych chcemy umocnić swoją pozycję w tym segmencie. Naszą ambicją jest również awans Dacii o dwa miejsca w rankingu sprzedaży oraz utrzymanie pozycji Renault i zachowanie tytułu lidera na rynku samochodów dostawczych. Ważnym elementem naszej strategii jest rozwijanie naszych narzędzi sprzedaży online – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.

W 2021 r. pojawi się wiele nowych modeli Renault i Dacia. Arkana to hybrydowy usportowiony SUV o dynamicznej sylwetce i napędzie hybrydowym. Model charakteryzują wysoko umieszczone miejsce kierowcy, dużą ilością miejsca w kabinie, pojemnym bagażnikiem, a także nowoczesną stylistyką.

Kolejną nowością będzie nowa gama Trafica do przewozu osób, złożona z dwóch modeli: Combi i SpaceClassa. Cechuje je dynamiczny wygląd zewnętrzny, kolor nadwozia Czerwony Carmin i odnowione wnętrze. Wśród dostawczych pojawią się nowe modele Express Van i Kangoo Van.

Nowe Sandero oraz Sandero Stepway można już zamawiać w salonach, a wiosną br. będzie dostępny również nowy Logan. Zupełną nowością będzie Spring Electric – najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku, kompaktowy SUV o zasięgu 230 km.

W 2021 r. Renault będzie kontynuować cyfryzację swoich usług, by zapewnić wzrost satysfakcji klienta. Innowacyjna usługa wideo naprawy pozwoli na zdalny kontakt z klientem w trakcie serwisowania. Rozwijane będą także sklepy online R-Shop i Dacia Shop, umożliwiające m.in. wzięcie minikredytu oraz rezerwację wizyty u dealera za pośrednictwem Internetu, a także zapewniające bezpośrednią dostawę akcesoriów do klienta.

Pojawi się również możliwość zdalnej rezerwacji jazd testowych. Nowością będzie Renault Mobility, program samochodów zastępczych Renault.