AUDI: NOWE A3 I S3 W WERSJACH LIMOUSINE I SPORTBACK

audi_a3_p1

Odmłodzone Audi A3 z nowymi systemami wsparcia kierowcy, nowymi silnikami oraz z na nowo zaprojektowanymi reflektorami i światłami tylnymi pokazało się światu.

Nowością jest virtual cockpit, innowacyjny system obsługi i informacji. A3 dostępne jest w różnych wersjach nadwozia: Sportback i Limousine.


Zobacz także:

PREMIERY

RENAULT: NOWE MODELE CLIO R.S. ORAZ CLIO GT LINE


 

Jego wariant sportowy – Audi S3 – jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny i wyposażony w szereg nowych, innowacyjnych rozwiązań technicznych. Gamę oferowanych wersji modelu A3 z powodzeniem uzupełnia nowatorskie A3 Sportback e-tron.

Mowy model wyposażony został w wiele systemów wsparcia kierowcy, np. active lane assist i pre sense front z funkcją przewidywania. Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korku, współpracujący z systemem adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go. Opcjonalny układ utrzymuje bezpieczny odstęp naszego auta od pojazdu jadącego bezpośrednio przed nim, a w wersjach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów S tronic sprawia, że po krótkim zatrzymaniu, samochód ponownie, automatycznie rusza.

audi_a3_p2

Asystent jazdy w korkach może na krótko przejąć prowadzenie samochodu, pod warunkiem jednak, że pojazd nie przekroczył prędkości 65 km/h i porusza się po drogach dobrej jakości. Kolejną nowinką w rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie asystent wspomagający awaryjne hamowanie (Emergency Assist). Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu ostrzega kierowcę przed pojazdami i pieszymi przecinającym jego tor jazdy do tyłu.

Systemy obsługi

Atrakcją nowego A3 jest bez wątpienia virtual cockpit. Na ekranie TFT o przekątnej 12,3 cala i o wysokiej rozdzielczości, wyświetla najważniejsze, związane z prowadzeniem samochodu informacje. W trybie klasycznym, wyświetlają się zegary i kontrolki wyglądające niczym analogowe, w trybie infotainment dominuje centralne okno z mapą nawigacji lub informacjami dotyczącymi telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz i prędkościomierz wyświetlają się w postaci małych, okrągłych zegarów umiejscowionych w rogach ekranu.

Serce terminala MMI to okrągły regulator obrotowo- przyciskowy, w okolicy umieszczono przełączniki i przyciski. Radio MMI plus z elektrycznie wysuwanym, siedmiocalowym monitorem, montowane jest seryjnie. Dostępna na życzenie nawigacja MMI i MMI plus z MMI touch. Transmisja odbywa się w bardzo szybkim standardzie przesyłu LTE. Bezpłatna aplikacja MMI connect pozwala na korzystanie z wielu innych usług.

audi_a3_p3

Na nowo zaprojektowane linie wyposażenia

Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i wygląda bardziej zadziornie. Reflektory są bardziej płaskie, a ich krawędzie bardziej wyraziste. Pozioma grafika tylnych świateł i krawędź nad mocno zarysowanym, nowo zaprojektowanym dyfuzorem, podkreślają szerokość. Paleta kolorów została poszerzona do dwanastu (pięć nowych: niebieski Ara, niebieski Kosmos, szary Nano, czerwony Tango i żółty Vegas). Dla pakietu S line zarezerwowano perłowy lakier: szary Daytona.

Nowością w Audi A3 są modułowe linie wyposażenia, obok bazowej, dostępna będzie również linia sport, a także pakiety sportowy S line.

Zmodernizowane silniki

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki napędowe: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.

Kompaktowy silnik 1.0 TFSI generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, dostępny w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,7 sekundy, i dalej do 206 km/h, spalając średnio do 4,5 l paliwa na 100 km (emisja CO2 do 104 g/km).

audi_a3_p4

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w wydajnościową technikę cylinder on demand. Generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Zużycie paliwa jednostki z manualną skrzynią biegów wynosi średnio tylko 4,5 l na 100 km (105 g CO2). 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM) spala średnio 3,8 litra oleju (99 g/km z przekładnią S tronic).

Czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 1968 cm3 oferuje 110 kW (150 KM) mocy z momentem obrotowym 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, ta wersja zużywa średnio 4,0 l (105 g). W nowym Audi, siły napędowe przekazywane są standardowo na koła przedniej osi. Napęd na cztery koła quattro zamówić można dla wersji z silnikami 1.6 TDI i 2.0 TDI. Audi S3, w napęd na cztery koła quattro wyposażane jest seryjnie.

Zawieszenie nowego ma zbalansowany, a jednocześnie sportowy charakter. Dostępne opcjonalnie zawieszenie sportowe obniża karoserię o 15 mm, a zawieszenie sportowe S line aż o 25 mm. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy pracuje precyzyjnie i oszczędnie. Na życzenie, Audi może dostarczyć progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym, w które seryjnie wyposażone są modele S3.

Auto standardowo jeździ na kołach w rozmiarze 16 cali, natomiast w linii wyposażenia sport — w rozmiarze 17 cali (w opcji są nowe wzory felg o rozmiarach 17, 18 i 19 cali).

audi_a3_p5

Reflektory odmłodzonego Audi A3 zyskały nowy wygląd dzięki dolnej krawędzi, w której dodano charakterystyczny motyw „zęba rekina”. Światła ksenonowe plus należą do wyposażenia seryjnego, jako opcję Audi oferuje reflektory diodowe i, po raz pierwszy, reflektory diodowe Matrix.

Wnętrze prezentuje typową dla Audi wysoką jakość. Nowo zaprojektowana, trójramienna kierownica, może być na życzenie podgrzewana, a fotel kierowcy – z funkcją masażu.

Nowe Audi A3 Sportback e-tron

Napęd Audi A3 Sportback e-tron – hybrydowego auta typu plug-in – to połączenie silnika spalinowego 1.4 TFSI generującego moc 110 kW (150 KM) i wytwarzającego moment obrotowy 250 Nm, z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Moc całego systemu -150 kW (204 KM) – daje sportowe wrażenia z jazdy. Pełne ładowanie baterii litowo- jonowej (8,8 kWh) ze złącza prądu trójfazowego 380 V, trwa nieco dłużej niż dwie godziny.

Audi A3 Sedan

Nowe Audi S3

7 kW (10 KM) więcej mocy i moment obrotowy zwiększony o 20 Nm (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic) to gabaryty wersji S3. Zintegrowano system kontroli zawieszenia, z układem Elektronicznej Kontroli Stabilności ESC oraz ze sprzęgłem wielopłytkowym.

Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm dostępny w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min. Według testów NECD, samochody w obu wersjach zużywają 7,1 l paliwa na 100 km (163 g/km CO2).