RENAULT: NOWE MODELE CLIO R.S. ORAZ CLIO GT LINE

renault_clrs-1

Dwa silniki, trzy rodzaje zawieszenia: nowe Renault Clio R.S. to najnowsze technologie dające kierowcy i pasażerom ogromną przyjemność z jazdy.

W standardzie nowe auto wyposażone jest w system oświetlenia „R.S. Vision”, natomiast wersja Trophy – w ekskluzywny układ wydechowy firmy Akrapovič.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Renault Clio z pakietem GT Line zyskuje natomiast sportowy wygląd, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu.

Jednak po kolei…

renault_clrs-2

Wersje Clio: R.S. 200 EDC, R.S. Trophy oraz GT Line posiadają wszystkie rozwiązania wprowadzone w nowym modelu, uzupełnione o know-how i doświadczenie Renault Sport.

– Nowe Clio R.S. proponuje kompletną ofertę technologii Renault Sport, zapewniających poczucie wyjątkowej przyjemności prowadzenia. Już w chwili wprowadzenia do sprzedaży, każdy klient będzie miał do wyboru trzy typy zawieszenia i dwie wersje silnikowe. Samochód będzie także po raz pierwszy wyposażony w innowacyjny system oświetlenia „R.S. Vision”, charakterystyczny dla wersji Renault Sport – powiedział Patrice Ratti, Dyrektor Generalny Renault Sport Cars.

R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC sterowaną łopatkami umieszczonymi pod kierownicą. To jedyny samochód w tym segmencie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault CLIO R.S. do potrzeb użytkownika.

renault_clrs-3

Do wyboru są: zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami 18-calowymi przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S. 16 jest wyjątkowy układ wydechowy, opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla R.S. Trophy. Nadaje on silnikowi rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.

– Współpracujemy z dostawcami o uznanej renomie i zaangażowanymi w sport wyczynowy, takimi jak firma Akrapovič, by w coraz większym stopniu łączyć wrażenia z jazdy na torze z codziennym użytkowaniem – dodaje Patrice Ratti.

renault_clrs-4

Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja 220 KM uzyskuje najlepsze osiągi w porównaniu z samochodami sportowymi tej kategorii: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 sek., pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 sek. oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

Clio R.S. posiada unikalne wyposażenie, takie jak Launch Control, system R.S. Drive proponujący kierowcy trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), aplikację R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport.

R.S. VISION – światowa premiera świateł Full LED

Przód nowego Renault wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy określony mianem „R.S. Vision”. Nadaje on niepowtarzalny wygląd przodowi samochodu w nocy, jak i w dzień,
a także zapewnia doskonałe oświetlenie. Technologia ta przeszła od fazy koncepcyjnej do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą.

renault_clrs-5

R.S. oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.

Wyróżniająca się stylistyka GT Line

Wyposażone w pakiet GT LineClio posiada sportowy wygląd podkreślony wyrazistymi i natychmiast wyróżniającymi ten samochód elementami: wloty powietrza w przednim zderzaku lakierowane w szarym metalizowanym kolorze, jest wyposażone w spojlery progowe (pochodzące z Renault CLIO R.S.), felgi 16- i 17-calowe o specjalnym designie, rurę wydechową z chromowaną końcówką oraz spojler tylnego zderzaka w ciemnoszarym kolorze.

Wnętrze jest utrzymane w niebieskiej kolorystyce. Zastosowano w nim kierownicę pokrytą skórą z Clio R.S. z oznakowaniem GT Line, fotele z Clio R.S. ze specjalną tapicerką, a także aluminiowe pedały, by wzmocnić sportowy design samochodu.

renault_clrs-6