AUDI: NOWE RS6 AVANT i RS7 SPORTBACK PERFORMANCE

Audi RS 6 Avant performance

Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę poszczególnych modeli – „performance“.

Modele RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance jeszcze bardziej akcentują sportowy profil marki. Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym do 750 Nm, znacznie zmniejsza czas przyspieszenia do setki.


Zobacz także:

PREMIERY

LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY


 

Teraz to zaledwie 3,7 sekundy – prawie jak w wyczynowym bolidzie. Zużycie paliwa nie zmieniło się i wynosi odpowiednio dla tych modeli: 9,6 litra i 9,5 litra na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km).

Audi RS 7 Sportback performance

Nowe Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance oferują o wiele więcej mocy niż dotychczas. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Wyposażone w opcjonalny pakiet „Dynamic”, zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280 i odpowiednio 305 km/h.

Mimo podniesienia mocy o 33 kW (45 KM), sportowo brzmiąca jednostka V8 biturbo jest oszczędna w zużyciu paliwa. Tak wysoką moc i wydajność osiągnięto dzięki wiedzy technicznej Audi i quattro GmbH. Począwszy od systemu zarządzania pracą silnika, przez zwiększenie liczby obrotów i podwyższenie ciśnienia, aż po system Audi cylinder on demand (COD), który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów.

Zarówno w nowym RS 6 Avant performance, jak i w RS 7 Sportback performance, standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic zestrojona jest maksymalnie sportowo. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Audi RS 6 Avant performance

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię modeli o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy.

Audi RS 6 Avant performance

Za pomocą systemu Audi drive select, kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, wyczynowym R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na kierownicy.

Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a Audi RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który można dezaktywować.

Audi RS 7 Sportback performance

Detale stylistyczne podkreślają pozycję obu nowych modeli RS performance. Są to m.in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu, typowa dla modeli RS lśniąca czernią kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz poszerzone progi. Charakterystyczną cechą jest umieszczenie nazwy quattro na wlocie powietrza oraz wiele zewnętrznych detali w kolorze tytanu. Opcjonalnie, Audi oferuje ekskluzywny lakier w kolorze niebieskim Ascar z efektem metalicznym.

W pełnym sportowej elegancji wnętrzu wzrok przykuwają sportowe fotele RS ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, Audi oferuje pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli są czarno – niebieskie. W tym przypadku obicia siedzeń wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/ skóra, siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, niektóre elementy obsługi oraz dywaniki – kontrastowymi szwami.

Tę kombinację stylistyczną wnętrza uzupełniają podparcia w okolicy kolan z tkaniny Alcantara oraz karbonowe wstawki o strukturze tkaniny diagonalnej, gdzie w wysokiej jakości karbon wpleciono niebieską nić. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Audi RS 6 Avant performance