AUDI: PRACE NAD ROZWOJEM AKUMULATORÓW

Badania, wynalazki i testy, a wszystko to związane z akumulatorem litowo – jonowym. AUDI AG wprowadza nowe kryteria w pracach nad rozwojem technologii wysokiego napięcia (HV), inaugurując działalność „Pracowni akumulatorów wysokiego napięcia“ w Gaimersheim koło Ingolstadt.

W centrum tym, w celu budowy prototypu tego szczególnego rodzaju ogniw akumulatorowych, po raz pierwszy współpracują ze sobą Biuro Rozwoju Technicznego, Dział Produkcji i kooperanci.

– Ścisła współpraca różnych podmiotów w pracowni akumulatorów wysokiego napięcia toruje drogę do seryjnej produkcji samochodów elektrycznych, która będzie wydajniejsza i bardziej nakierunkowana na zrównoważony rozwój. Nowe technologie dają Audi większe możliwości wypracowywania zysków. Koniecznym warunkiem do szybkiego i bezpiecznego rozpoczęcia produkcji seryjnej jest włączenie działu produkcji już do pierwszego etapu prac nad produktem – podkreśla Frank Dreves, Członek Zarządu Audi AG ds. Produkcji.

Pracownia, w której prowadzone będą prace nad technologią akumulatorów wysokiego napięcia, jest oddalona 2 km od zakładów w Ingolstadt. Na 3 500 m2 pracować będzie blisko stu ekspertów w dziedzinie elektroniki, których Audi zatrudniło specjalnie na potrzeby tego projektu. U podstaw koncepcji centrum kompetencyjnego leży intensywna współpraca wszystkich działów związanych z technologią wysokiego napięcia.

Projekt „Pracownia akumulatorów wysokiego napięcia“ stworzyła firma BFFT Gesellschaft Fahrzeugtechnik mbH. Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo korzystania z wrażliwej aparatury. Ważnym kooperantem zewnętrznym jest Panasonic, dostawca ogniw akumulatorowych. Budowę Pracowni rozpoczęto w kwietniu 2010r., a oddanie do użytku nastąpi w maju bieżącego roku.

Do priorytetów pracowni akumulatorów wysokiego napięcia należą:
– testy technologii wysokiego napięcia (HV): testowanie akumulatorów wysokiego napięcia, komór, podzespołów i systemów;
– pilotaż produkcji akumulatorów: wytwarzanie modeli akumulatorów wysokiego napięcia i ich produkcja seryjna na niewielką skalę;
– opracowywanie i rozwój własnego sprzętu i oprogramowania dla wszystkich elementów konstrukcyjnych;
– opracowywanie i wytwarzanie akumulatorów dla Audi R8 e-tron oraz wszystkich akumulatorów dla floty Audi A1 e-tron.

Mianem „Audi e-tron“ określa się w koncernie mobilność elektryczną. Napęd elektryczny i związana z nim technologia wysokiego napięcia, to dla Audi ważny element Strategii 2020. Celem Audi jest zaoferowanie do tego czasu wersji e-tron w każdym segmencie modelowym.