• Strona Główna
  • Archiwum I-IX.2011
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Reklama
  • Logowanie
NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny NewsAuto.pl – Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny
  • ROZMAITOŚCI
  • TESTY
  • PREMIERY
  • FORMUŁA1
  • RAJDY
  • BEZPIECZEŃSTWO
  • ECO
  • GPS
  • OPONY
  • UŻYTKOWE
  • MOTOCYKLE
  • AUTOSALONY
  • Subskrypcja RSS

AUDI: ZMODYFIKOWANE WERSJE S4 i S4 AVANT

By
Redakcja
– 9 kwietnia 2012Opublikowany w: Polecamy, Premiery

Audi S4 limuzyna i S4 Avant reprezentują typową dla Audi linię eleganckich i jednocześnie sportowych samochodów – są mocne, szybkie i doskonale sprawdzają się także podczas codziennej eksploatacji.

Sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe, reflektory w kształcie klina z diodowymi pasami świateł do jazdy dziennej, diodowe światła tylne i nowe zderzaki pozwalają od razu zorientować się, że mamy do czynienia ze zmodyfikowaną wersją.

S4 różni się od A4 kilkoma detalami. Kratownica osłony chłodnicy utrzymana jest w kolorze szarym Platinum i posiada starannie dopracowane, poziome chromowane listwy oraz logo S4. We wlotach powietrza znajdują się kratki w formie rombów z podwójnymi chromowanymi listwami, reflektory przeciwmgielne mają ostre krawędzie. Zmodyfikowany jest także centralny, dolny wlot powietrza. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z aluminium, listwy na progach pokryto lakierem w kolorze nadwozia, a na bokach nadwozia znajduje się logo V6 T.

Nowe modele S różnią się od pozostałych wariantów także z tyłu, na przykład wkładem dyfuzora z aluminiowym spojlerem oraz dwoma końcówkami układu wydechowego w kształcie elipsy. W S4 Avant krawędź dachowa przedłużona jest spojlerem, w limuzynie spojler umieszczono na pokrywie bagażnika. Dla modeli S zarezerwowane są dwa specjalne kolory lakieru – niebieski Estoril kryształowy i srebrny Prisma kryształowy.

Z długością 4,72 metra modele S są dłuższe od modelu A4 o 15 mm (limuzyna) lub 20 mm (Avant). Są także niższe o 21 mm (wysokość 1,41 lub 1,42 metra).

Wnętrze

Styliści Audi wprowadzili pewne zmiany także do wnętrza S4. Wielofunkcyjna, sportowa kierownica skórzana z logo S4 ma nową formę, opcjonalnie jej wieniec może być spłaszczony u dołu. Wskaźniki mają popielate tarcze i białe wskazówki z elementami z aluminium. Na monitorze MMI pojawia się specjalny ekran powitalny, a nowy kluczyk ozdobiono logo S4.

Aplikacje dekoracyjne wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium. Jako opcja dostępne są aplikacje z tworzywa Carbon, drewna brzozowego, siatki ze stali nierdzewnej lub czarnego lakieru fortepianowego. Seryjne przyciski zmiany biegów oraz pedały mają nakładki z aluminium, a listwy na progach ozdobione są logo S4.

We wnętrzu dominuje sportowa czerń, podsufitka może mieć alternatywnie kolor srebrny Mond. Seryjne siedzenia sportowe obszyte są kombinacją skóry i Alcantary, posiadają podłokietnik, ogrzewanie (przednie fotele) oraz elektryczną regulację.

Jako opcja oferowane są sportowe siedzenia S z mocno wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i wytłoczonym logo S4 na oparciach. Także one posiadają elektryczną regulację. Tapicerka ze skóry Feinnappa dostępna jest w trzech kolorach. Kolejna alternatywa – klimatyzowane siedzenia komfortowe są pokryte perforowaną skórą Milano. Specjalne wyposażenie seryjne modeli S uzupełniają reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami tylnymi oraz komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem.

Silnik V6 z kompresorem

Zarówno S4 limuzyna jak i S4 Avant mają pod maską silnik 3.0 TFSI. Doładowywana kompresorem jednostka V6 rozwija moc 245 kW (333 KM) i od 2200 do 5900 obr./min utrzymuje stały moment obrotowy 440 Nm. Konstruktorzy Audi poprawili brzmienie tego silnika – teraz pod obciążeniem wydawany przez niego dźwięk jest jeszcze potężniejszy. Do seryjnego wyposażenia S4 należy także system Start-Stop.

Modele S4 zachwycają swoimi parametrami i osiągami. Limuzyna przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,0 sekund, a jej prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa również robi wrażenie: spala średnio 8,0 l paliwa na 100 km. W obu modelach pracuje siedmiobiegowa przekładnia S tronic, która przekazuje siły na układ napędowy quattro z samoblokującym środkowym mechanizmem różnicowym z rozdziałem momentu napędowego indywidualnie dla każdego koła. Jako opcja oferowany jest sportowy mechanizm różnicowy.

Oba modele posiadają sztywne sportowe zawieszenie S, obniżające nadwozie o 30 milimetrów. Na życzenie Audi uzupełnia je o elektroniczną regulację amortyzatorów współpracującą z systemem dynamiki jazdy Audi drive select. Poszczególne opcje tego systemu pozwalają zmienić charakterystykę samochodu ze sportowej na komfortową. Nowością w tej serii modeli jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. W przypadku wyboru Audi drive select dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy.

Modele S poruszają się seryjnie na 18-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma ramionami i oponami 245/40. Na życzenie oferowane są koła 19-calowe z oponami 255/35. Czarne zaciski hamulców, z przodu z logo S4, dociskają okładziny do dużych, wentylowanych tarcz hamulcowych.


Bez komentarzy

Zacznij konwersację: dodaj komentarz do tego artykułu.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

  • Facebook
    NewsAuto.pl - Motoryzacja bez tajemnic
  • Autosalony
    • Zarząd Grupy MTP po konsultacjach z wystawcami i partnerami imprezy podjął decyzję […] POZNAŃ MOTOR SHOW 2020: TARGI W INNYM TERMINIE
      04 marca 2020
    • Podczas odwołanego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show miała się odbyć światowa premiera […] GENEWA 2020: ELEKTRYCZNA OFENSYWA GRUPY RENAULT
      03 marca 2020
  • Naszym zdaniem
    • Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […] BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES
      09 maja 2018
    • Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […] SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY
      14 stycznia 2018
  • Formuła1
    • PKN Orlen pozostanie w 2021 roku nadal sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo […] ORLEN NADAL SPONSOREM ZESPOŁU ALFA ROMEO RACING
      26 grudnia 2020
    • Startujący z pole position Max Verstppen wygrał ostatni w tyum sezonie wyścig […] GRAND PRIX ABU ZABI 2020 ZAKOŃCZYŁO SEZON – HAMILTON MISTRZEM
      14 grudnia 2020
  • Rajdy
    • Jari Huttunen, aktualny mistrz Polski i mistrz świata WRC3 zmienia w tym […] ARCTIC RALLY FINLAND 2021: MISTRZ POLSKI POJEDZIE W WRC 2
      19 lutego 2021
    • W piątek, 26 lutego rozpocznie się Arctic Rally Finland, druga runda mistrzostw […] ARCTIC RALLY FINLAND 2021: CHWIETCZUK DEBIUTUJE W WRC
      15 lutego 2021
  • Sport
    • To dobra wiadomość dla polskiego motosportu. Po Fiacie, Renault, Volkswagenie czy KII, […] NOWY PUCHAR W WYŚCIGACH – MAZDA MX-5 CUP POLAND
      24 lutego 2021
    • Zaangażowana od 2015 roku marka DS Automobiles przedłużyła swój udział w mistrzostwach […] FORMUŁA E: DS AUTOMOBILES LICZY NA KOLEJNE SUKCESY
      22 lutego 2021
  • Premiery
    • Peugeot wprowadza do swojej gany nowy model z napędem elektrycznym. e-Rifter jest […] PEUGEOT: NOWY e-RIFTER Z DUŻYM BAGAŻNIKIEM I ZASIĘGIEM 280 KM
      25 lutego 2021
    • CUPRA zapowiada niespodziankę dla fanów bardzo mocnych samochodów. W czwartym kwartale br. […] CUPRA: BARDZO MOCNY FORMENTOR Z OKAZJI JUBILEUSZU
      23 lutego 2021
  • Motocykle
    • Yamaha Motor Polska wspólnie z ON Tour Poland zapraszają na cykl turystycznych […] YAMAHA: ZNAMY KALENDARZ RAJDÓW W 2021 ROKU
      23 lutego 2021
    • Serwis NewsAuto.pl jest od lat partnerem medialnym Spotkania Klasycznych Triumphów. Wzorem ubiegłego […] KLASYCZNE TRIUMPHY W TYM ROKU WE WRZEŚNIU W ZAWOI
      13 lutego 2021
  • Turystyka
    • Yamaha Motor Polska wspólnie z ON Tour Poland zapraszają na cykl turystycznych […] YAMAHA: ZNAMY KALENDARZ RAJDÓW W 2021 ROKU
      23 lutego 2021
    • Serwis NewsAuto.pl jest od lat partnerem medialnym Spotkania Klasycznych Triumphów. Wzorem ubiegłego […] KLASYCZNE TRIUMPHY W TYM ROKU WE WRZEŚNIU W ZAWOI
      13 lutego 2021
  • Historia/Oldtimers
    • 19 lutego na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich zostanie otwarte Muzeum Motoryzacji.To duża […] W LUTYM OTWARCIE MUZEUM MOTORYZACJI W POZNANIU
      18 lutego 2021
    • 9. Rajd Polski Historyczny został w 2020 roku odwołany z powodu obowiązujących […] RAJD POLSKI HISTORYCZNY 2021 RUNDĄ TROFEUM FIA
      18 lutego 2021
  • Wszystkie kategorie
  • Archiwum
  • Testy – wrażenia z jazdy
    • Nissan wprowadza na rynek odnowiony model X-Trail. Ceny wszechstronnego samochodu zaczynają się […] NISSAN: NOWY X-TRAIL DLA KAŻDEGO I NA KAŻDĄ DROGĘ
      22 września 2019
    • Hyundai Ioniq już kilkakrotnie “gościł” na naszych łamach, prezentowaliśmy jego design i […] HYUNDAI: PIERWSZA JAZDA MODELEM IONIQ HYBRID – CIEKAWY!
      08 maja 2018
  • Nasi Partnerzy

    Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

    Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

  • Motoryzacja i prawo
    • W UE pojawia się coraz więcej kontroli związanych z respektowaniem dyrektywy o […] TRANSPORT: WZMOŻONE KONTROLE I WYSOKIE KARY W UE
      19 listopada 2020
    • Na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się niedawno projekt ustawy o zmianie […] WKRÓTCE ZMIANY W BADANIACH POJAZDÓW NA STACJACH SKP
      31 października 2020
  • Polecamy
    • Elektryczny SUV, Mercedes EQC 400 4MATIC jest teraz dostępny w bazowym wariancie […] MERCEDES: NOWE WERSJE EQC 400 4MATIC I EQC 400 SPORT 4MATIC
      22 lutego 2021
    • MINI John Cooper Works GP to najszybszy model tej brytyjskiej marki, jaki […] MINI JOHN COOPER WORKS GP – NAJSZYBSZY MODEL DROGOWY MARKI
      21 lutego 2021
  • Opony
    • MINI John Cooper Works GP to najszybszy model tej brytyjskiej marki, jaki […] MINI JOHN COOPER WORKS GP – NAJSZYBSZY MODEL DROGOWY MARKI
      21 lutego 2021
    • Nowym indeksem nośności wprowadza po raz pierwszy na swojej oponie Continental. Ogumienie […] CONTINENTAL: NOWY INDEKS HL OBECNY NA OPONACH MARKI
      21 lutego 2021
  • Bezpieczeństwo
    • Dzięki zniesieniu części obostrzeń można już wybrać się na narty. Ośrodki górskie […] BEZPIECZNY WYJAZD NA NARTY – JAKICH ZASAD NALEŻY DOCHOWAĆ?
      22 lutego 2021
    • Tegoroczna zima raz po raz daje “w kość” kierowcom – warunki drogowe […] FACHOWCY MÓWIĄ JAK RADZIĆ SOBIE ZIMĄ NA PODJAZDACH
      15 lutego 2021
  • ECO
    • Peugeot wprowadza do swojej gany nowy model z napędem elektrycznym. e-Rifter jest […] PEUGEOT: NOWY e-RIFTER Z DUŻYM BAGAŻNIKIEM I ZASIĘGIEM 280 KM
      25 lutego 2021
    • Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec roku. Jednak […] HONDA: MOŻNA JUŻ REZERWOWAĆ NOWY MODEL HR-V e:HEV
      24 lutego 2021
  • Technika
    • BMW pracuje cały czas nad rozwojem i dystrybucją BMW Digital Key. Użytkownicy […] BMW iX Z NOWĄ ULEPSZONĄ FUNKCJĄ DIGITAL KEY PLUS
      28 stycznia 2021
    • W październiku 2018 roku Honda podpisała umowy o współpracy w zakresie pojazdów […] HONDA: W TYM ROKU ROZPOCZNĄ SIĘ TESTY MAAS W JAPONII
      27 stycznia 2021
  • Użytkowe
    • Policja Federalna Niemiec odebrała z firmy Volvo Buses osiem nowych autokarów 9700. […] NIEMIECKA POLICJA BĘDZIE JEŹDZIĆ AUTOBUSAMI VOLVO 9700
      25 lutego 2021
    • W zakładach Volkswagen Poznań rozpoczęła się produkcja modelu Caddy piątej generacji. Nowe […] VOLKSWAGEN: NOWY CADDY 5 MAXI JUŻ W PRODUKCJI W POLSCE
      16 lutego 2021
  • Producenci
    Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Citroen Dacia Dodge Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Kia Lancia Land Rover Mazda Mercedes Benz Mini Mitsubishi Nissan Opel Peugeot Porsche Renault Saab Seat Skoda SsangYong Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo

NewsAuto.pl używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej.

by benix

Copyright NewsAuto.pl - Motoryzacja | Salony | Testy | Auta | Oceny. Wszelkie prawa zastrzeżone.