BIESZCZADZKI WYŚCIG GÓRSKI 2019: MÓWIĄ PRZED STARTEM

bieszczady-wyscig1

Bieszczadzki Wyścig Górski rozpoczyna tegoroczną rywalizację w mistrzostwach Polski. Obok czołówki krajowych kierowców w tej dyscyplinie zobaczymy także reprezentantów innych państw.

W sumie prowadzanych będzie aż siedem klasyfikacji: FIA IHCC, FIA CEZ, FIA CEZ Historic, GSMP, GSMP Historyczne, MSR, MSR Historyczne.


Zobacz także:

SPORT


 

A oto co powiedzieli przed startem kandydaci do zwycięstwa w mistrzostwach Polski.

bieszczady-wyscig2

Waldemar Kluza (Skoda Fabia): Za nami już pierwszy start w tegorocznym Memoriale, ale to na początek wyścigowego sezonu czekamy szczególnie mocno. Do 45. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego odliczamy już ostatnie godziny. W Załużu już tradycyjnie otwieramy sezon, a my w ten weekend również podtrzymamy swoją tradycje. Ponownie zaprezentujemy naszym kibicom nową wyścigową broń w naszym zespole, przygotowaną przez ekipę Profiko. W tym roku kontynuujemy współpracę z czeską stajnią. W Korczynie nie mieliśmy szansy zaprezentować pełni możliwości Skody, więc teraz czas to nadrobić. Stawka zapowiada się naprawdę mocna, więc trzeba od początku walczyć o każdy punkt. Z takim właśnie nastawieniem przyjeżdżamy do Załuża. Głód jazdy jest ogromny, więc wspólnie z naszymi stałymi partnerami ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Rally-Tech, UMA Fotografia i Buchti.pl Promotion nie możemy doczekać się startu. Do zobaczenia na trasie!

bieszczady-wyscig3

Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V): Doskonale pamiętam emocje, jakie nam towarzyszyły rok temu, gdy dotarliśmy do Załuża. W tym nie jesteśmy już debiutantami i mamy ze sobą ogromną bazę doświadczeń, ale emocje są jeszcze większe. Kontynuujemy rozwój projektu, jakim jest nasze Evo i uwierzcie mi, że samochód przeszedł ogromną zmianę. Z zewnątrz doszło kilka ważnych zmian w aerodynamice, ale najważniejsze są zmiany sprzętowe. Silnik, osiągi, hamulce, trakcja, waga i skrzynia, w której teraz biegi będę zmieniał łopatkami przy kierownicy – wszystko to sprawia, że w Evo zaczęło bić już 100 proc. wyścigowe serce. Po sezonie 2018 rozebraliśmy Mitsubishi do ostatniej śrubki i tak mocno poszliśmy ze zmianami, że prace trwały tak naprawdę do ostatnich dni. Niestety stało się to kosztem testów, które mieliśmy w planie, więc Załuż będzie dla nas tym najważniejszym testem. Ja też będę musiał od nowa wczuć się w ten samochód, więc to jest nasz priorytet na sobotę. Oczywiście nie oddamy pola bez walki, więc im pewnie będę się czuł, tym będziemy podkręcać tempo, żeby zaprezentować pełen potencjał. Szybkie partie trasy w Załużu nadadzą się do tego idealnie. Staniemy na starcie mocno skoncentrowani, żeby dobrym wynikiem rozpocząć sezon. Chcemy też cieszyć się jazdą i atmosferą, bo naprawdę tego brakowało. Trzymajcie kciuki za zespół łączący siły Tatra Invest, AMS Stopka Race & Rally Car Service, iRace i Buchti.pl Promotion. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strefy i widzimy się na trasie!

bieszczady-wyscig4

Konrad Biela (Mitsubishi Lancer Evolution X): Rozpoczynamy nowy rozdział. Tak się złożyło, że to właśnie czwarty pełny sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski przyniósł przesiadkę do samochodów 4WD. Przeżyliśmy wspólnie wiele wspaniałych momentów przez te lata startów „ośką”, za które po raz kolejnym mam okazję Wam wszystkim podziękować, ale dzięki zaufaniu naszych partnerów możemy zrobić ważny krok do przodu. Jestem bardzo podekscytowany perspektywą startów w Lancerze, ale doskonale wiem, że czeka też nas ogrom pracy. Mocniejszy, ale też znacznie cięższy samochód, diametralnie różne prowadzenie, inne rozłożenie masy i hamulce sprawiają, że tak naprawdę na nową będę musiał się uczyć tras i punktów hamowania. Trzeba jak najszybciej oduczyć się stylu jazdy Clio i zmienić przyzwyczajenia. Sobotnie podjazdy treningowe będą pierwszymi pokonywanymi „na ostro” więc czasu, żeby się przygotować do walki nie będzie za wiele, ale podejmujemy to wyzwanie i z AMS Stopka mocno bierzemy się do pracy. Cel to z każdym podjazdem podkręcać tempo i poprawiać czasy. Zawsze lubiłem jeździć w deszczu, ale przyznam, że jak w sobotę będzie sucho to będzie duże ułatwienie. Obiecuje Wam, że na pewno będziemy walczyć i mocno liczymy z całym zespołem na Wasz doping! Ruszamy do Załuża dzięki wsparciu naszego silnego składu partnerów: Kotelnica Białczańska, Firma Budowlana Hebda, Terma Bania, Hotel Bania, Energo Star systemy elektryczne i energetyczne, BielaPlast, AMS Race & Rally Car Service, 4Turbo, Domalik folie samochodowe, Gmina Szaflary Serce Podhala, TVP 3 Kraków, Góral Bau Team, Pinscher,, Budmax, Pralnia Białka, Lis Car, Podhale24.pl, Buchti.pl Promotion, oraz Strama Paliwa Stacja i Myjnia Samochodowa z Szaflar, do których z dumą możemy dołączyć także rhSport Group i Sport 2000 rent. To dzięki tym wszystkim ludziom szykuje nam się naprawdę piękny sezon!

wysc-bieszcz6

Tomasz Fliśnik (Mitsubishi Lancer Evo VI): Na odcinkach Memoriału udanie rozpoczęliśmy sezon, więc w zespole panuje bardzo pozytywna atmosfera. Zeszły sezon był dla mnie ogromną nauką, dzięki której z każdym wyścigiem robiliśmy kolejny krok do przodu. Teraz przyszedł czas, żeby to zaprocentowało w wynikach w sezonie 2019. Stajemy na starcie pierwszej rundy w silnym, sprawdzonym składzie, jeszcze wzmocnionym przez nowych partnerów, więc mamy świetną bazę do tego, żeby walczyć o jak najlepszy wynik. Emocji na pewno nie zabraknie. Załuż nie należy do najbardziej technicznych tras, ale za ma wiele bardzo szybkich partii. Klucz do zwycięstwa to idealnie trafione punkty hamowania i przede wszystkim odwaga, żeby utrzymać jak najwyższą średnią prędkość. Zobaczymy jaką jeszcze niespodziankę przyniesie nam pogoda, bo wiele prognoz skazuje, że pojedziemy w deszczu. Niezależnie od aury atmosfera na trasie i w parku na pewno będzie niesamowita, więc nie możecie tego przegapić. Wspólnie z Optipay, Istobal, Istoserwis, High TEec, Delikatesy Metro, Xshift Gearboxes i Buchti.pl Promotion zapraszam Was wszystkich na inaugurację GSMP 2019.

Fot.: Grzegorz Kozera i Agnieszka Wołkowicz, Rozmus Photography